Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK HİZMETLERİ YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Tuba DÜZCÜ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Tuba DÜZCÜ, Doç.Dr. Esra Çiğdem CEZLAN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar Gökalp |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, sağlık ve sağlık hizmetleri kavramlarına hakim olması, sağlık hizmetlerinin yönetimi konusunda temel bilgileri kazanması ve Türkiye’de sağlık hizmetlerinin yönetimini değerlendirebilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlık ve Sağlık Hizmetleri Kavramı, Sağlığın Tanımlanmasına İlişkin Modeller, Sağlık Statüsünün Belirleyicileri, Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri, Sınıflandırılması, Hizmet Kavramı ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri ,Sağlık Hizmetlerinde İhtiyaç, Talep, Arz ve Öncelik Belirleme,Sağlık Sistemi, Sağlık Sistemi Öğeleri ve Fonksiyonları,Türk Sağlık Sistemi, Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi, Sağlıkta Dönüşüm Programı,Kamu Hastaneleri Birlikleri Ve Hastanelerin Birliğe Dönüştürülmesi ve Örgüt Yapısı, Desantralizasyon ve Ülkemizde Desantralizasyon, Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü, Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğü,Sağlık Hizmetleri Yönetiminde Temel Kavramlar, Klinik Çalışmalar İle İlgili Kavramlar Sağlık Kurumları Yönetimi Açısından Önemli Olan Diğer Kavramlar, Bir Örgüt Olarak Sağlık Kurumları ,Sağlık Hizmetleri Finansmanı,Sağlık Ve Değişen Çevresi: Sağlık Sektöründe Yaşanan Gelişmelerin Sağlık Kurumları Yönetimine Yansımaları, Değişen Sağlık Sistemi Ve Değişim Nedenleri, Bir Sağlık Kurumunun Olası Paydaşları ,Sağlık Hizmetlerinde Performans Kavramı, Sağlık Hizmetlerinde Performans Değerlemenin Yararları, Sağlık Kurumlarında Performans Yönetim Süreci, PATH Projesi Ve Türkiye,Sağlık Kurumlarında Koordinasyon,Sağlık Kurumlarında Karar Verme Süreci ve Problem Çözme,Türkiye’de Sağlık Hizmetlerinde Güncel Konular-1: Teletıp, Sağlıkta Dijitalleşme, Dijital Hastaneler ,Türkiye’de Sağlık Hizmetlerinde Güncel Konular-2: Veri Madenciliği, Sağlık Okuryazarlığı Sağlık Hizmetleri ve Sağlık Turizmi,Türkiye’de Sağlık Hizmetlerinde Güncel Konular-3: Şehir Hastaneleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda, öğrenci; | ||
1. Sağlık ve sağlık hizmetlerine ilişkin temel kavramları ve konuları açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A, E |
1.1.Sağlık tanımını kavrar ve sağlık tanımındaki değişimleri açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A, E |
1.2. Sağlığın boyutlarını açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A, E |
1.3. Sağlığın belirleyicilerini açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A, E |
1.4. Sağlık hizmetlerinin özelliklerini açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A, E |
1.5. Sağlık hizmetlerinin sınıflandırmasını açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A, E |
1.6. Sağlık hizmetleri düzeylerini açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A, E |
1.7. Sağlıkta ihtiyaç, talep ve arz kavramlarını açıklayabilir. Sağlık ihtiyacı ile sağlık hizmetleri ihtiyaçları kavramlarını tartışabilir. | 10, 16, 9 | A, E |
1.8. Sağlık hizmetlerinde öncelik belirleme konusunu açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A, E |
2. Sağlık hizmetleri yönetimine ilişkin temel kavramları ve konuları açıklayabilir | 10, 16, 9 | A, E |
2.1. Sağlık sistemini, öğelerini ve fonksiyonlarını açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A, E |
2.2. Sağlık hizmetlerinde yönetim fonksiyonlarını açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A, E |
2.3. Türkiye Sağlık Sistemini ve öğelerini, görevleri ile birlikte değerlendirebilir. | 10, 16, 9 | A, E |
2.4. Sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesine ilişkin temel kavramları açıklayabilir. | 16, 9 | A, E |
2.5. Sağlık hizmetlerinde önemli görevler üstlenen ulusal ve uluslararası kuruluşlar hakkında bilgi sahibi olur. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık ve Sağlık Hizmetleri Kavramı, Sağlığın Tanımlanmasına İlişkin Modeller, Sağlık Statüsünün Belirleyicileri, Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri, Sınıflandırılması, Hizmet Kavramı ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri | ders notlarının okunması |
2 | Sağlık Hizmetlerinde İhtiyaç, Talep, Arz ve Öncelik Belirleme | ders notlarının okunması |
3 | Sağlık Sistemi, Sağlık Sistemi Öğeleri ve Fonksiyonları | ders notlarının okunması |
4 | Türk Sağlık Sistemi, Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi, Sağlıkta Dönüşüm Programı | ders notlarının okunması |
5 | Kamu Hastaneleri Birlikleri Ve Hastanelerin Birliğe Dönüştürülmesi ve Örgüt Yapısı, Desantralizasyon ve Ülkemizde Desantralizasyon, Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü, Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğü | ders notlarının okunması |
6 | Sağlık Hizmetleri Yönetiminde Temel Kavramlar, Klinik Çalışmalar İle İlgili Kavramlar Sağlık Kurumları Yönetimi Açısından Önemli Olan Diğer Kavramlar, Bir Örgüt Olarak Sağlık Kurumları | ders notlarının okunması |
7 | Sağlık Hizmetleri Finansmanı | ders notlarının okunması |
8 | Sağlık Ve Değişen Çevresi: Sağlık Sektöründe Yaşanan Gelişmelerin Sağlık Kurumları Yönetimine Yansımaları, Değişen Sağlık Sistemi Ve Değişim Nedenleri, Bir Sağlık Kurumunun Olası Paydaşları | ders notlarının okunması |
9 | Sağlık Hizmetlerinde Performans Kavramı, Sağlık Hizmetlerinde Performans Değerlemenin Yararları, Sağlık Kurumlarında Performans Yönetim Süreci, PATH Projesi Ve Türkiye | ders notlarının okunması |
10 | Sağlık Kurumlarında Koordinasyon | ders notlarının okunması |
11 | Sağlık Kurumlarında Karar Verme Süreci ve Problem Çözme | ders notlarının okunması |
12 | Türkiye’de Sağlık Hizmetlerinde Güncel Konular-1: Teletıp, Sağlıkta Dijitalleşme, Dijital Hastaneler | ders notlarının okunması |
13 | Türkiye’de Sağlık Hizmetlerinde Güncel Konular-2: Veri Madenciliği, Sağlık Okuryazarlığı Sağlık Hizmetleri ve Sağlık Turizmi | ders notlarının okunması |
14 | Türkiye’de Sağlık Hizmetlerinde Güncel Konular-3: Şehir Hastaneleri | Ders notlarının okunması |
Kaynak |
Ders Notları, Powerpoint Sunular, Konu ile ilgili web sayfaları |
1. Acheson, R. M. (1978). "The Definition and Identification of Need for Health Care." 2. Andersen, R. and S. E. Baumeister (2013). "Improving Access to Care." Kominski c02.tex V1 - 07/30/2013 7:55 P.M. 3. Huber, M., et al. (2011). "How should we define health?" British Medical Journal. 4. Josep Figueras, et al. (2008). Health systems, health and wealth: Assessing the case for investing in health systems. 5. Kunc, M. (2015). Modelling supply, demand and need: A literature review. 6. Luca KOVACIC, L. Z.-K. (2008). Management in Healthcare Practice : A Handbook for Teachers, Researchers and Health Professionals. 7. Nordenfelt, L. (2007). Understandıng The Concept Of Health. Strategies for health. 8. O. Adams, et al. (2002). Provısıon Of Personal And Non-Personal Health Servıces: Proposal For Monıtorıng, WHO. 9. Santerre, R. E. and S. P. Neun (2010). Health Economics: Theory, Insight, and Industry Studies. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olur. | X | |||||
2 | PY-2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur. | X | |||||
4 | PY-4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | PY-5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular. | X | |||||
6 | PY-6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilir ve kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir. | X | |||||
8 | PY-8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | X | |||||
11 | PY-11. Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olur. | X | |||||
12 | PY-12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşır ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurar. | X | |||||
13 | PY-13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur. | X | |||||
14 | PY-14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
15 | PY-15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır. | X | |||||
16 | PY-16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır. | X | |||||
17 | PY-17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 42 | 42 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 52 | 52 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK HİZMETLERİ YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Tuba DÜZCÜ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Tuba DÜZCÜ, Doç.Dr. Esra Çiğdem CEZLAN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar Gökalp |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, sağlık ve sağlık hizmetleri kavramlarına hakim olması, sağlık hizmetlerinin yönetimi konusunda temel bilgileri kazanması ve Türkiye’de sağlık hizmetlerinin yönetimini değerlendirebilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlık ve Sağlık Hizmetleri Kavramı, Sağlığın Tanımlanmasına İlişkin Modeller, Sağlık Statüsünün Belirleyicileri, Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri, Sınıflandırılması, Hizmet Kavramı ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri ,Sağlık Hizmetlerinde İhtiyaç, Talep, Arz ve Öncelik Belirleme,Sağlık Sistemi, Sağlık Sistemi Öğeleri ve Fonksiyonları,Türk Sağlık Sistemi, Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi, Sağlıkta Dönüşüm Programı,Kamu Hastaneleri Birlikleri Ve Hastanelerin Birliğe Dönüştürülmesi ve Örgüt Yapısı, Desantralizasyon ve Ülkemizde Desantralizasyon, Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü, Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğü,Sağlık Hizmetleri Yönetiminde Temel Kavramlar, Klinik Çalışmalar İle İlgili Kavramlar Sağlık Kurumları Yönetimi Açısından Önemli Olan Diğer Kavramlar, Bir Örgüt Olarak Sağlık Kurumları ,Sağlık Hizmetleri Finansmanı,Sağlık Ve Değişen Çevresi: Sağlık Sektöründe Yaşanan Gelişmelerin Sağlık Kurumları Yönetimine Yansımaları, Değişen Sağlık Sistemi Ve Değişim Nedenleri, Bir Sağlık Kurumunun Olası Paydaşları ,Sağlık Hizmetlerinde Performans Kavramı, Sağlık Hizmetlerinde Performans Değerlemenin Yararları, Sağlık Kurumlarında Performans Yönetim Süreci, PATH Projesi Ve Türkiye,Sağlık Kurumlarında Koordinasyon,Sağlık Kurumlarında Karar Verme Süreci ve Problem Çözme,Türkiye’de Sağlık Hizmetlerinde Güncel Konular-1: Teletıp, Sağlıkta Dijitalleşme, Dijital Hastaneler ,Türkiye’de Sağlık Hizmetlerinde Güncel Konular-2: Veri Madenciliği, Sağlık Okuryazarlığı Sağlık Hizmetleri ve Sağlık Turizmi,Türkiye’de Sağlık Hizmetlerinde Güncel Konular-3: Şehir Hastaneleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda, öğrenci; | ||
1. Sağlık ve sağlık hizmetlerine ilişkin temel kavramları ve konuları açıklayabilecektir. | 10, 16, 9 | A, E |
1.1.Sağlık tanımını kavrar ve sağlık tanımındaki değişimleri açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A, E |
1.2. Sağlığın boyutlarını açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A, E |
1.3. Sağlığın belirleyicilerini açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A, E |
1.4. Sağlık hizmetlerinin özelliklerini açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A, E |
1.5. Sağlık hizmetlerinin sınıflandırmasını açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A, E |
1.6. Sağlık hizmetleri düzeylerini açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A, E |
1.7. Sağlıkta ihtiyaç, talep ve arz kavramlarını açıklayabilir. Sağlık ihtiyacı ile sağlık hizmetleri ihtiyaçları kavramlarını tartışabilir. | 10, 16, 9 | A, E |
1.8. Sağlık hizmetlerinde öncelik belirleme konusunu açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A, E |
2. Sağlık hizmetleri yönetimine ilişkin temel kavramları ve konuları açıklayabilir | 10, 16, 9 | A, E |
2.1. Sağlık sistemini, öğelerini ve fonksiyonlarını açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A, E |
2.2. Sağlık hizmetlerinde yönetim fonksiyonlarını açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A, E |
2.3. Türkiye Sağlık Sistemini ve öğelerini, görevleri ile birlikte değerlendirebilir. | 10, 16, 9 | A, E |
2.4. Sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesine ilişkin temel kavramları açıklayabilir. | 16, 9 | A, E |
2.5. Sağlık hizmetlerinde önemli görevler üstlenen ulusal ve uluslararası kuruluşlar hakkında bilgi sahibi olur. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık ve Sağlık Hizmetleri Kavramı, Sağlığın Tanımlanmasına İlişkin Modeller, Sağlık Statüsünün Belirleyicileri, Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri, Sınıflandırılması, Hizmet Kavramı ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri | ders notlarının okunması |
2 | Sağlık Hizmetlerinde İhtiyaç, Talep, Arz ve Öncelik Belirleme | ders notlarının okunması |
3 | Sağlık Sistemi, Sağlık Sistemi Öğeleri ve Fonksiyonları | ders notlarının okunması |
4 | Türk Sağlık Sistemi, Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi, Sağlıkta Dönüşüm Programı | ders notlarının okunması |
5 | Kamu Hastaneleri Birlikleri Ve Hastanelerin Birliğe Dönüştürülmesi ve Örgüt Yapısı, Desantralizasyon ve Ülkemizde Desantralizasyon, Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü, Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğü | ders notlarının okunması |
6 | Sağlık Hizmetleri Yönetiminde Temel Kavramlar, Klinik Çalışmalar İle İlgili Kavramlar Sağlık Kurumları Yönetimi Açısından Önemli Olan Diğer Kavramlar, Bir Örgüt Olarak Sağlık Kurumları | ders notlarının okunması |
7 | Sağlık Hizmetleri Finansmanı | ders notlarının okunması |
8 | Sağlık Ve Değişen Çevresi: Sağlık Sektöründe Yaşanan Gelişmelerin Sağlık Kurumları Yönetimine Yansımaları, Değişen Sağlık Sistemi Ve Değişim Nedenleri, Bir Sağlık Kurumunun Olası Paydaşları | ders notlarının okunması |
9 | Sağlık Hizmetlerinde Performans Kavramı, Sağlık Hizmetlerinde Performans Değerlemenin Yararları, Sağlık Kurumlarında Performans Yönetim Süreci, PATH Projesi Ve Türkiye | ders notlarının okunması |
10 | Sağlık Kurumlarında Koordinasyon | ders notlarının okunması |
11 | Sağlık Kurumlarında Karar Verme Süreci ve Problem Çözme | ders notlarının okunması |
12 | Türkiye’de Sağlık Hizmetlerinde Güncel Konular-1: Teletıp, Sağlıkta Dijitalleşme, Dijital Hastaneler | ders notlarının okunması |
13 | Türkiye’de Sağlık Hizmetlerinde Güncel Konular-2: Veri Madenciliği, Sağlık Okuryazarlığı Sağlık Hizmetleri ve Sağlık Turizmi | ders notlarının okunması |
14 | Türkiye’de Sağlık Hizmetlerinde Güncel Konular-3: Şehir Hastaneleri | Ders notlarının okunması |
Kaynak |
Ders Notları, Powerpoint Sunular, Konu ile ilgili web sayfaları |
1. Acheson, R. M. (1978). "The Definition and Identification of Need for Health Care." 2. Andersen, R. and S. E. Baumeister (2013). "Improving Access to Care." Kominski c02.tex V1 - 07/30/2013 7:55 P.M. 3. Huber, M., et al. (2011). "How should we define health?" British Medical Journal. 4. Josep Figueras, et al. (2008). Health systems, health and wealth: Assessing the case for investing in health systems. 5. Kunc, M. (2015). Modelling supply, demand and need: A literature review. 6. Luca KOVACIC, L. Z.-K. (2008). Management in Healthcare Practice : A Handbook for Teachers, Researchers and Health Professionals. 7. Nordenfelt, L. (2007). Understandıng The Concept Of Health. Strategies for health. 8. O. Adams, et al. (2002). Provısıon Of Personal And Non-Personal Health Servıces: Proposal For Monıtorıng, WHO. 9. Santerre, R. E. and S. P. Neun (2010). Health Economics: Theory, Insight, and Industry Studies. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olur. | X | |||||
2 | PY-2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur. | X | |||||
4 | PY-4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | PY-5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular. | X | |||||
6 | PY-6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilir ve kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir. | X | |||||
8 | PY-8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | X | |||||
11 | PY-11. Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olur. | X | |||||
12 | PY-12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşır ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurar. | X | |||||
13 | PY-13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur. | X | |||||
14 | PY-14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
15 | PY-15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır. | X | |||||
16 | PY-16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır. | X | |||||
17 | PY-17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |