Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YOKSULLUK VE SOSYAL HİZMET | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yoksulluğun tanımları, yoksulluktaki eğilimler, yoksulluk kültürü, sosyal bir sorun olarak yoksulluk, yoksulluğun Türkiye’deki ve Dünya’daki nedenleri, mikro mezo ve makro düzeylerde yoksulluğun belirleyicileri ve yoksulluğun önlenmesinde sosyal hizmetin rolü ve fonksiyonları konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Ders hakkında bilgilendirme,Bir İnsan Hakları Sorunu Olarak Yoksulluk,Yoksulların İnsan Hakları,Yoksullukla Mücadelede İnsan Hakları,Türkiye'de Yoksulluk, Eşitsizlikler ve Haklar,Türkiye'de Sosyal Yardım,Ara sınav genel değerlendirme,İnsani yoksulluk ve insani gelişme,Yoksullukla mücadele stratejileri,Mikro stratejiler,Makro stratejiler,Yoksulluğa karşı sosyal hizmet ihtiyacı,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dersin öğrenciler; gelir dağılımın kavramsal ve teorik olarak anlayabilecektir. *Kavramsal olarak gelir dağılımı, teorik olarak gelir dağılımının yapısı ve gelir eşitsizliklerinin ölçülmesini açıklanır. *Küreselleşmenin gelir dağılımı ve yoksulluk üzerindeki etkilerini analiz edebilecektir. *Dünyada gelir dağılımının ve yoksulluğu anlayabilecektir. *Ekonomik gelişmeler ve gelir dağılımı ilişkisini tartışacaktır. *Küreselleşmenin ülkelerin gelir dağılımı ve yoksulluğu üzerindeki etkilerini karşılaştırabilecektir. *Türkiye'deki gelir dağılımı ve yoksullukla ilgili değişim ve gelişmeleri değerlendirebilecektir. *Türkiye'deki gelir dağılımı ve yoksulluk araştırmalarını anlayabilecektir. *Türkiye'de gelir dağılımı politikalarını anlayacaktır. *Türkiye'deki yoksulluk politikalarını analiz edebilecektir. | 10, 19 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Ders hakkında bilgilendirme | |
2 | Bir İnsan Hakları Sorunu Olarak Yoksulluk | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
3 | Yoksulların İnsan Hakları | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
4 | Yoksullukla Mücadelede İnsan Hakları | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
5 | Türkiye'de Yoksulluk, Eşitsizlikler ve Haklar | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
6 | Türkiye'de Sosyal Yardım | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
7 | Ara sınav genel değerlendirme | |
8 | İnsani yoksulluk ve insani gelişme | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
9 | Yoksullukla mücadele stratejileri | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
10 | Mikro stratejiler | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
11 | Makro stratejiler | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
12 | Yoksulluğa karşı sosyal hizmet ihtiyacı | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
13 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Atatanır, H. (2016). Türkiye'de Yoksulluk: Sosyal Yardım ve Sivil Toplum. Dorlion Yayınları. Erdoğan, N. Yoksulluk Halleri: Türkiye'de Kent Yoksulluğunun Toplumsal Görünümleri. İletişim Yayınevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | X | |||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YOKSULLUK VE SOSYAL HİZMET | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yoksulluğun tanımları, yoksulluktaki eğilimler, yoksulluk kültürü, sosyal bir sorun olarak yoksulluk, yoksulluğun Türkiye’deki ve Dünya’daki nedenleri, mikro mezo ve makro düzeylerde yoksulluğun belirleyicileri ve yoksulluğun önlenmesinde sosyal hizmetin rolü ve fonksiyonları konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Ders hakkında bilgilendirme,Bir İnsan Hakları Sorunu Olarak Yoksulluk,Yoksulların İnsan Hakları,Yoksullukla Mücadelede İnsan Hakları,Türkiye'de Yoksulluk, Eşitsizlikler ve Haklar,Türkiye'de Sosyal Yardım,Ara sınav genel değerlendirme,İnsani yoksulluk ve insani gelişme,Yoksullukla mücadele stratejileri,Mikro stratejiler,Makro stratejiler,Yoksulluğa karşı sosyal hizmet ihtiyacı,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dersin öğrenciler; gelir dağılımın kavramsal ve teorik olarak anlayabilecektir. *Kavramsal olarak gelir dağılımı, teorik olarak gelir dağılımının yapısı ve gelir eşitsizliklerinin ölçülmesini açıklanır. *Küreselleşmenin gelir dağılımı ve yoksulluk üzerindeki etkilerini analiz edebilecektir. *Dünyada gelir dağılımının ve yoksulluğu anlayabilecektir. *Ekonomik gelişmeler ve gelir dağılımı ilişkisini tartışacaktır. *Küreselleşmenin ülkelerin gelir dağılımı ve yoksulluğu üzerindeki etkilerini karşılaştırabilecektir. *Türkiye'deki gelir dağılımı ve yoksullukla ilgili değişim ve gelişmeleri değerlendirebilecektir. *Türkiye'deki gelir dağılımı ve yoksulluk araştırmalarını anlayabilecektir. *Türkiye'de gelir dağılımı politikalarını anlayacaktır. *Türkiye'deki yoksulluk politikalarını analiz edebilecektir. | 10, 19 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Ders hakkında bilgilendirme | |
2 | Bir İnsan Hakları Sorunu Olarak Yoksulluk | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
3 | Yoksulların İnsan Hakları | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
4 | Yoksullukla Mücadelede İnsan Hakları | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
5 | Türkiye'de Yoksulluk, Eşitsizlikler ve Haklar | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
6 | Türkiye'de Sosyal Yardım | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
7 | Ara sınav genel değerlendirme | |
8 | İnsani yoksulluk ve insani gelişme | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
9 | Yoksullukla mücadele stratejileri | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
10 | Mikro stratejiler | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
11 | Makro stratejiler | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
12 | Yoksulluğa karşı sosyal hizmet ihtiyacı | Konu ile ilgili literatür incelemesi |
13 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Atatanır, H. (2016). Türkiye'de Yoksulluk: Sosyal Yardım ve Sivil Toplum. Dorlion Yayınları. Erdoğan, N. Yoksulluk Halleri: Türkiye'de Kent Yoksulluğunun Toplumsal Görünümleri. İletişim Yayınevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | X | |||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |