Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL İNCELEME, KAYIT VE RAPORLAMA | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Fatih CEBECİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sosyal inceleme gerçekleştirebilme, kayıt tutabilme ve sosyal inceleme raporu yazabilme becerisini geliştirmek ve gerekli farkındalığı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Genel Tanıtımı ve Haftalık Planın Açıklanması,Sosyal Hizmette İnceleme, Raporlama ve Rapor Türleri,Sosyal Hizmet Müdahalesinde Sosyal İnceleme Raporunun Yeri ve Önemi ,Sosyal İnceleme Raporu Hazırlama Süreci ve Örneği,Çocuk Yuvalarında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci ,Bağımlılık Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci ,Huzurevlerinde İnceleme ve Rapor Yazım Süreci,Şiddet Önleme ve İzleme Merkezlerinde İnceleme ve Rapor Yazım Süreci ,Sosyal Hizmet Merkezlerinde İnceleme ve Rapor Yazım Süreci ,Engellilik Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci ,Adli Sosyal Hizmet Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci ,Tıbbi Sosyal Hizmet Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci ,Mülteciler ve Sığınmacılar Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci ,Sosyal İnceleme Raporu Örnekleri Üzerinden Değerlendirmeler ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sosyal inceleme gerçekleştirir. | 10, 4, 9 | A, G |
Sosyal inceleme sırasında ve sonrasında kayıt tutma becerisi kazanır. | 10, 4, 9 | A, G |
Sosyal inceleme raporu yazar. | 10, 4, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Genel Tanıtımı ve Haftalık Planın Açıklanması | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
2 | Sosyal Hizmette İnceleme, Raporlama ve Rapor Türleri | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
3 | Sosyal Hizmet Müdahalesinde Sosyal İnceleme Raporunun Yeri ve Önemi | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
4 | Sosyal İnceleme Raporu Hazırlama Süreci ve Örneği | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
5 | Çocuk Yuvalarında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
6 | Bağımlılık Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
7 | Huzurevlerinde İnceleme ve Rapor Yazım Süreci | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
8 | Şiddet Önleme ve İzleme Merkezlerinde İnceleme ve Rapor Yazım Süreci | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
9 | Sosyal Hizmet Merkezlerinde İnceleme ve Rapor Yazım Süreci | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
10 | Engellilik Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
11 | Adli Sosyal Hizmet Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
12 | Tıbbi Sosyal Hizmet Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
13 | Mülteciler ve Sığınmacılar Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
14 | Sosyal İnceleme Raporu Örnekleri Üzerinden Değerlendirmeler | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
Kaynak |
Artan, T., Yıldız, H., Ünlü, D. ve ÇATALOLUK, H. T. (2017). Karar Sürecini Yapılandırma Aracı Olarak SİR - Sosyal İnceleme Rapor Örnekleri. Ankara: SABEV Yayınevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | ||||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | ||||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL İNCELEME, KAYIT VE RAPORLAMA | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Fatih CEBECİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sosyal inceleme gerçekleştirebilme, kayıt tutabilme ve sosyal inceleme raporu yazabilme becerisini geliştirmek ve gerekli farkındalığı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Genel Tanıtımı ve Haftalık Planın Açıklanması,Sosyal Hizmette İnceleme, Raporlama ve Rapor Türleri,Sosyal Hizmet Müdahalesinde Sosyal İnceleme Raporunun Yeri ve Önemi ,Sosyal İnceleme Raporu Hazırlama Süreci ve Örneği,Çocuk Yuvalarında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci ,Bağımlılık Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci ,Huzurevlerinde İnceleme ve Rapor Yazım Süreci,Şiddet Önleme ve İzleme Merkezlerinde İnceleme ve Rapor Yazım Süreci ,Sosyal Hizmet Merkezlerinde İnceleme ve Rapor Yazım Süreci ,Engellilik Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci ,Adli Sosyal Hizmet Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci ,Tıbbi Sosyal Hizmet Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci ,Mülteciler ve Sığınmacılar Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci ,Sosyal İnceleme Raporu Örnekleri Üzerinden Değerlendirmeler ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sosyal inceleme gerçekleştirir. | 10, 4, 9 | A, G |
Sosyal inceleme sırasında ve sonrasında kayıt tutma becerisi kazanır. | 10, 4, 9 | A, G |
Sosyal inceleme raporu yazar. | 10, 4, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Genel Tanıtımı ve Haftalık Planın Açıklanması | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
2 | Sosyal Hizmette İnceleme, Raporlama ve Rapor Türleri | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
3 | Sosyal Hizmet Müdahalesinde Sosyal İnceleme Raporunun Yeri ve Önemi | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
4 | Sosyal İnceleme Raporu Hazırlama Süreci ve Örneği | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
5 | Çocuk Yuvalarında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
6 | Bağımlılık Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
7 | Huzurevlerinde İnceleme ve Rapor Yazım Süreci | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
8 | Şiddet Önleme ve İzleme Merkezlerinde İnceleme ve Rapor Yazım Süreci | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
9 | Sosyal Hizmet Merkezlerinde İnceleme ve Rapor Yazım Süreci | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
10 | Engellilik Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
11 | Adli Sosyal Hizmet Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
12 | Tıbbi Sosyal Hizmet Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
13 | Mülteciler ve Sığınmacılar Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
14 | Sosyal İnceleme Raporu Örnekleri Üzerinden Değerlendirmeler | Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması |
Kaynak |
Artan, T., Yıldız, H., Ünlü, D. ve ÇATALOLUK, H. T. (2017). Karar Sürecini Yapılandırma Aracı Olarak SİR - Sosyal İnceleme Rapor Örnekleri. Ankara: SABEV Yayınevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | ||||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | ||||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |