Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL HİZMETTE BLOK UYGULAMA I | SHZ4113458 | Güz Dönemi | 2+32 | 18 | 24 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Şeyma KARAKAYA ALTIOK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Uygulama yapılan süre içinde öğrencilerin, özel ihtiyaç gruplarına yönelik bir alanı etraflıca ve derinlemesine incelemeleri, bu alanda hizmet veren kuruluşlarda belirli bir program çerçevesinde katılımcı-gözlemci olarak yer almaları, gerçekleştirilen sosyal hizmet müdahalelerini kuram ve uygulama bütünlüğü çerçevesinde mikro, mezzo ve makro düzeyde değerlendirilmeleri ve böylece sosyal hizmet uygulaması yönünde bilgi, beceri ve içgörü kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içerik, amaç ve işleyiş yönteminin açıklanması, Uygulama yerleri hakkında bilgilendirme,Uygulama yapılan alanı tanıma, gözlem yapma (Alan içinde etkili olan disiplinler ve sosyal hizmete duyulan gereksinimi analiz etme),Uygulama yapılan alanı tanıma, gözlem yapma (Alana ilişkin sosyal hizmetlerin hangi amaçlarla (koruyucu, geliştirici, tedavi edici) ve hangi kuruluşlarca verildiğini öğrenme),Uygulama yapılan alanı tanıma, gözlem yapma (Alana ilişkin politikaların neler olduğunu öğrenme),Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun politikasının ne olduğunun ve sosyal hizmetin bu politika içindeki yerini analiz etme),Uygulama yapılan kurumu tanıma (Hizmet verdiği müracaatçı kitlesinin özellikleri, ihtiyaçları, beklentileri konusunda bilgi sahibi olma),Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun, müracaatçıların sorunlarını nasıl giderdiğini, ihtiyaçlarını nasıl karşıladığını öğrenme),Uygulama yapılan kurumda var olan sosyal hizmet uygulamalarının neler olduğunu öğrenme,Uygulama yapılan kurumda var olan sosyal hizmet uygulamalarının neler olduğunu öğrenme,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma,Uygulama sürecine dair genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ders süresince öğrenciler haftada 32 saat (dört gün) alanda bulunurlar. Öğrenciler, çalışmalarını kurum danışmanı ve öğretim elemanının sorumluluğunda gerçekleştirirler. | 4 |
Öğretim Yöntemleri: | 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içerik, amaç ve işleyiş yönteminin açıklanması, Uygulama yerleri hakkında bilgilendirme | |
2 | Uygulama yapılan alanı tanıma, gözlem yapma (Alan içinde etkili olan disiplinler ve sosyal hizmete duyulan gereksinimi analiz etme) | |
3 | Uygulama yapılan alanı tanıma, gözlem yapma (Alana ilişkin sosyal hizmetlerin hangi amaçlarla (koruyucu, geliştirici, tedavi edici) ve hangi kuruluşlarca verildiğini öğrenme) | |
4 | Uygulama yapılan alanı tanıma, gözlem yapma (Alana ilişkin politikaların neler olduğunu öğrenme) | |
5 | Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun politikasının ne olduğunun ve sosyal hizmetin bu politika içindeki yerini analiz etme) | |
6 | Uygulama yapılan kurumu tanıma (Hizmet verdiği müracaatçı kitlesinin özellikleri, ihtiyaçları, beklentileri konusunda bilgi sahibi olma) | |
7 | Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun, müracaatçıların sorunlarını nasıl giderdiğini, ihtiyaçlarını nasıl karşıladığını öğrenme) | |
8 | Uygulama yapılan kurumda var olan sosyal hizmet uygulamalarının neler olduğunu öğrenme | |
9 | Uygulama yapılan kurumda var olan sosyal hizmet uygulamalarının neler olduğunu öğrenme | |
10 | Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma | |
11 | Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma | |
12 | Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma | |
13 | Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma | |
14 | Uygulama sürecine dair genel değerlendirme |
Kaynak |
Uygulama yapılan kurumun vaka örnekleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | X | |||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 1 | 2 | 2 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 12 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 8 | 32 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 4 | 12 | 48 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 4 | 12 | 48 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(154/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL HİZMETTE BLOK UYGULAMA I | SHZ4113458 | Güz Dönemi | 2+32 | 18 | 24 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Şeyma KARAKAYA ALTIOK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Uygulama yapılan süre içinde öğrencilerin, özel ihtiyaç gruplarına yönelik bir alanı etraflıca ve derinlemesine incelemeleri, bu alanda hizmet veren kuruluşlarda belirli bir program çerçevesinde katılımcı-gözlemci olarak yer almaları, gerçekleştirilen sosyal hizmet müdahalelerini kuram ve uygulama bütünlüğü çerçevesinde mikro, mezzo ve makro düzeyde değerlendirilmeleri ve böylece sosyal hizmet uygulaması yönünde bilgi, beceri ve içgörü kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içerik, amaç ve işleyiş yönteminin açıklanması, Uygulama yerleri hakkında bilgilendirme,Uygulama yapılan alanı tanıma, gözlem yapma (Alan içinde etkili olan disiplinler ve sosyal hizmete duyulan gereksinimi analiz etme),Uygulama yapılan alanı tanıma, gözlem yapma (Alana ilişkin sosyal hizmetlerin hangi amaçlarla (koruyucu, geliştirici, tedavi edici) ve hangi kuruluşlarca verildiğini öğrenme),Uygulama yapılan alanı tanıma, gözlem yapma (Alana ilişkin politikaların neler olduğunu öğrenme),Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun politikasının ne olduğunun ve sosyal hizmetin bu politika içindeki yerini analiz etme),Uygulama yapılan kurumu tanıma (Hizmet verdiği müracaatçı kitlesinin özellikleri, ihtiyaçları, beklentileri konusunda bilgi sahibi olma),Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun, müracaatçıların sorunlarını nasıl giderdiğini, ihtiyaçlarını nasıl karşıladığını öğrenme),Uygulama yapılan kurumda var olan sosyal hizmet uygulamalarının neler olduğunu öğrenme,Uygulama yapılan kurumda var olan sosyal hizmet uygulamalarının neler olduğunu öğrenme,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma,Uygulama sürecine dair genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ders süresince öğrenciler haftada 32 saat (dört gün) alanda bulunurlar. Öğrenciler, çalışmalarını kurum danışmanı ve öğretim elemanının sorumluluğunda gerçekleştirirler. | 4 |
Öğretim Yöntemleri: | 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içerik, amaç ve işleyiş yönteminin açıklanması, Uygulama yerleri hakkında bilgilendirme | |
2 | Uygulama yapılan alanı tanıma, gözlem yapma (Alan içinde etkili olan disiplinler ve sosyal hizmete duyulan gereksinimi analiz etme) | |
3 | Uygulama yapılan alanı tanıma, gözlem yapma (Alana ilişkin sosyal hizmetlerin hangi amaçlarla (koruyucu, geliştirici, tedavi edici) ve hangi kuruluşlarca verildiğini öğrenme) | |
4 | Uygulama yapılan alanı tanıma, gözlem yapma (Alana ilişkin politikaların neler olduğunu öğrenme) | |
5 | Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun politikasının ne olduğunun ve sosyal hizmetin bu politika içindeki yerini analiz etme) | |
6 | Uygulama yapılan kurumu tanıma (Hizmet verdiği müracaatçı kitlesinin özellikleri, ihtiyaçları, beklentileri konusunda bilgi sahibi olma) | |
7 | Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun, müracaatçıların sorunlarını nasıl giderdiğini, ihtiyaçlarını nasıl karşıladığını öğrenme) | |
8 | Uygulama yapılan kurumda var olan sosyal hizmet uygulamalarının neler olduğunu öğrenme | |
9 | Uygulama yapılan kurumda var olan sosyal hizmet uygulamalarının neler olduğunu öğrenme | |
10 | Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma | |
11 | Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma | |
12 | Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma | |
13 | Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma | |
14 | Uygulama sürecine dair genel değerlendirme |
Kaynak |
Uygulama yapılan kurumun vaka örnekleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | X | |||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |