Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DEĞERLER SOSYOLOJİSİ VE MANEVİ DESTEK | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı biyopsikososyal manevi değerlendirmeler yapma becerisi kazanarak maneviyatın müdahalelere dahil edilebileceği yolları keşfetmek ve sosyal hizmet uygulamaları için maneviyata duyarlı bir sosyal hizmet çerçevesi geliştirmek için temel bilgi ve becerilerin edinilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme.,Maneviyatın sosyal hizmet alanındaki gelişimi, manevi gelişimin tanımlanması ,Sosyal hizmet uygulamalarında manevi, dini ritüellerin yerinin anlaşılması ,İnsan yaşamında sağlık, ölüm, iyilik hali, travma sonrası gelişim tartışması ,Manevi sosyal hizmet uygulamasında manevi güçlü yanların, kaynakların, desteklerin, zorlukların değerlendirilmesi ,Manevi yetkinlik kavramının sosyal hizmet uygulamalarındaki yerinin tartışılması ,Manevi yetkinlik standartları ,Manevi yetkin uygulamalarda kullanılan tekniklerin anlaşılması ,Manevi sosyal hizmet uygulamalarında etik ilke ve sorumluluklar (1) ,Manevi sosyal hizmet uygulamalarında etik ilke ve sorumluluklar (2) ,Batı ve Doğu toplumlarında ve ülke örneklerinde manevi sosyal hizmet uygulamaları ,Aile, çocuk, ergen, genç, yetişkin, orta yaş ve yaşlılarda manevi sosyal hizmet ve sosyal psikolojik altyapılar ,Seçilmiş Vaka Örnekleri ile konuya teorik ve sistematik bakış organizasyonu. ,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders kapsamında; yaşam boyu maneviyat ve manevi gelişimin teorik perspektifleri ve bunların sosyal hizmet için öneminin anlaşılması, etik, ruhsal olarak duyarlı bir uygulama yaklaşımının yönlerini keşfetmek, uygulamada manevi duyarlılık için beceri ve tutumların geliştirilmesi üzerine tartışmaların yürütülmesi, travma, acı, hastalık, iyileşme, dayanıklılık ve genel sağlık ve esenlik gibi alanlarda ruhsal ve varoluşsal konuların rolüne dair bir anlayışın geliştirilmesi açıklanır. | 10, 16, 19, 4 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme. | |
2 | Maneviyatın sosyal hizmet alanındaki gelişimi, manevi gelişimin tanımlanması | Literatür taraması |
3 | Sosyal hizmet uygulamalarında manevi, dini ritüellerin yerinin anlaşılması | Literatür taraması |
4 | İnsan yaşamında sağlık, ölüm, iyilik hali, travma sonrası gelişim tartışması | Literatür taraması |
5 | Manevi sosyal hizmet uygulamasında manevi güçlü yanların, kaynakların, desteklerin, zorlukların değerlendirilmesi | Literatür taraması |
6 | Manevi yetkinlik kavramının sosyal hizmet uygulamalarındaki yerinin tartışılması | Literatür taraması |
7 | Manevi yetkinlik standartları | Literatür taraması |
8 | Manevi yetkin uygulamalarda kullanılan tekniklerin anlaşılması | Literatür taraması |
9 | Manevi sosyal hizmet uygulamalarında etik ilke ve sorumluluklar (1) | Literatür taraması |
10 | Manevi sosyal hizmet uygulamalarında etik ilke ve sorumluluklar (2) | Literatür taraması |
11 | Batı ve Doğu toplumlarında ve ülke örneklerinde manevi sosyal hizmet uygulamaları | Literatür taraması |
12 | Aile, çocuk, ergen, genç, yetişkin, orta yaş ve yaşlılarda manevi sosyal hizmet ve sosyal psikolojik altyapılar | Literatür taraması |
13 | Seçilmiş Vaka Örnekleri ile konuya teorik ve sistematik bakış organizasyonu. | Literatür taraması |
14 | Genel tekrar |
Kaynak |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | X | |||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DEĞERLER SOSYOLOJİSİ VE MANEVİ DESTEK | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı biyopsikososyal manevi değerlendirmeler yapma becerisi kazanarak maneviyatın müdahalelere dahil edilebileceği yolları keşfetmek ve sosyal hizmet uygulamaları için maneviyata duyarlı bir sosyal hizmet çerçevesi geliştirmek için temel bilgi ve becerilerin edinilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme.,Maneviyatın sosyal hizmet alanındaki gelişimi, manevi gelişimin tanımlanması ,Sosyal hizmet uygulamalarında manevi, dini ritüellerin yerinin anlaşılması ,İnsan yaşamında sağlık, ölüm, iyilik hali, travma sonrası gelişim tartışması ,Manevi sosyal hizmet uygulamasında manevi güçlü yanların, kaynakların, desteklerin, zorlukların değerlendirilmesi ,Manevi yetkinlik kavramının sosyal hizmet uygulamalarındaki yerinin tartışılması ,Manevi yetkinlik standartları ,Manevi yetkin uygulamalarda kullanılan tekniklerin anlaşılması ,Manevi sosyal hizmet uygulamalarında etik ilke ve sorumluluklar (1) ,Manevi sosyal hizmet uygulamalarında etik ilke ve sorumluluklar (2) ,Batı ve Doğu toplumlarında ve ülke örneklerinde manevi sosyal hizmet uygulamaları ,Aile, çocuk, ergen, genç, yetişkin, orta yaş ve yaşlılarda manevi sosyal hizmet ve sosyal psikolojik altyapılar ,Seçilmiş Vaka Örnekleri ile konuya teorik ve sistematik bakış organizasyonu. ,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders kapsamında; yaşam boyu maneviyat ve manevi gelişimin teorik perspektifleri ve bunların sosyal hizmet için öneminin anlaşılması, etik, ruhsal olarak duyarlı bir uygulama yaklaşımının yönlerini keşfetmek, uygulamada manevi duyarlılık için beceri ve tutumların geliştirilmesi üzerine tartışmaların yürütülmesi, travma, acı, hastalık, iyileşme, dayanıklılık ve genel sağlık ve esenlik gibi alanlarda ruhsal ve varoluşsal konuların rolüne dair bir anlayışın geliştirilmesi açıklanır. | 10, 16, 19, 4 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme. | |
2 | Maneviyatın sosyal hizmet alanındaki gelişimi, manevi gelişimin tanımlanması | Literatür taraması |
3 | Sosyal hizmet uygulamalarında manevi, dini ritüellerin yerinin anlaşılması | Literatür taraması |
4 | İnsan yaşamında sağlık, ölüm, iyilik hali, travma sonrası gelişim tartışması | Literatür taraması |
5 | Manevi sosyal hizmet uygulamasında manevi güçlü yanların, kaynakların, desteklerin, zorlukların değerlendirilmesi | Literatür taraması |
6 | Manevi yetkinlik kavramının sosyal hizmet uygulamalarındaki yerinin tartışılması | Literatür taraması |
7 | Manevi yetkinlik standartları | Literatür taraması |
8 | Manevi yetkin uygulamalarda kullanılan tekniklerin anlaşılması | Literatür taraması |
9 | Manevi sosyal hizmet uygulamalarında etik ilke ve sorumluluklar (1) | Literatür taraması |
10 | Manevi sosyal hizmet uygulamalarında etik ilke ve sorumluluklar (2) | Literatür taraması |
11 | Batı ve Doğu toplumlarında ve ülke örneklerinde manevi sosyal hizmet uygulamaları | Literatür taraması |
12 | Aile, çocuk, ergen, genç, yetişkin, orta yaş ve yaşlılarda manevi sosyal hizmet ve sosyal psikolojik altyapılar | Literatür taraması |
13 | Seçilmiş Vaka Örnekleri ile konuya teorik ve sistematik bakış organizasyonu. | Literatür taraması |
14 | Genel tekrar |
Kaynak |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | X | |||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |