Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇ.GÖĞÜS CERRAHİSİ | - | Senelik | 0+40 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj (Seçmeli) |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Zeki GÜNLÜOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet Zeki GÜNLÜOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Prof Dr.Mehmet Zeki GÜNLÜOĞLU |
Dersin Amacı | Göğüs Cerrahisi ile ilgili belirtilen hastalıkların tanımını yapabilmek,etiyoloji ve risk faktörlerini anlamak,hastalığı tanımak için ne tür tetkikler yapıldığını öğrenmek ,ayırıcı tanı ve tedavisini yapabilmektir..Ayrıca hastalıkla ilgili ortaya çıkan acil durumları yönetmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İntestisyel Akciğer Hastalıkları,Pnömotoraks tanısı, semptomları ve tedavisi,Toraks Cerrahisi,Plevral efüzyon, transüda-eksüda ayırımı, Torasentez ve Plöredezis endikasyonları ve yöntemleri ,Toraks travmasına yaklaşımı ve acil cerrahi müdahale,Göğüs Acilleri,Göğüs Duvarı Tümörleri,Maling Plevral Efüzyonlar,Mediasten Tümörleri ve Kistleri,Malign Pleural Mezotelyoma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Amaç, göğüs hastalıkları ile ilgili belirtilen hastalıkların tanımını yapabilmek,etiyoloji ve risk faktörlerini anlamak,hastalığı tanımak için ne tür tetkikler yapıldığını öğrenmek ,ayırıcı tanı ve tedavisini yapabilmektir..Ayrıca hastalıkla ilgili ortaya çıkan acil durumları yönetmektir. | 16, 6, 9 | A, D |
Özofagusun ve diyaframın cerrahi gerektiren patolojilerini ve tanı yöntemlerini sıralar. | ||
Konjenital göğüs duvarı deformitelerini tespiteder, tedavi özelliklerini değerlendirir. | ||
Toraks travmasına yaklaşımı ve acil cerrahi müdahale endikasyonunu açıklar. | ||
Plevral efüzyonda tanı ilkelerini ve tedavisni özetler. | ||
Pnömotoraksın tanısını, semptomlarını ve tedavisini yapar. | ||
Mesleki maruziyet sonucu akciğerlerde meydana gelebilecek patolojik durumların semptom ve fizik muayene bulgularını açıklar. | ||
Pulmoner hipertansiyon semptom ve fizik muayene bulgularını özetler. | ||
Astım, ARDS ve KOAH tanısını koyar, akut atakla gelen hastaya ilk müdahaleyi yapar. | ||
Bronşektazi semptomlarını sıralar, tedavisini yapar. | ||
Pulmoner emboli risk faktörlerini, semptom ve bulgularını sayar, acil müdahalesini yapar. | ||
Uyku ile ilişkili solunum bozukluklarının semptom ve fizik muayene bulgularını tanımlar. | ||
Göğüs duvarı anomalileri, diafragma ve mediasten hastalıklarının semptom ve fizik muayene bulgularını tanımlar. | ||
İnterstisyel akciğer hastalıklarının semptom ve muayene bulgularını açıklar. | ||
Solunum yetmezliğindeki hastayı değerlendirir ve CPAP, BPAP endikasyonlarını özetler. | ||
Arter kan gazı için örnek alır ve sonuçlarını yorumlar. | ||
Akciğer tüberkülozunun semptomlarını, bulgularını ve tedavisini açıklar. | ||
Plevral efüzyon nedenlerini sayar ve transuda/eksuda ayırımını yapar. | ||
Akciğer malignitelerinin semptom ve bulgularını özetler. | ||
Pnömonilerin sınıflandırılmasını yapar, tedavisini planlar. | ||
Göğüs Hastalarının anamnezini alır, fizik muayenesini yapar, gerekli tetkikleri ister, semptom, görünteleme bulguları ve Solunum Fonksiyon Testi sonuçlarını yorumlar. |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İntestisyel Akciğer Hastalıkları | yok |
2 | Pnömotoraks tanısı, semptomları ve tedavisi | yok |
3 | Toraks Cerrahisi | yok |
4 | Plevral efüzyon, transüda-eksüda ayırımı, Torasentez ve Plöredezis endikasyonları ve yöntemleri | yok |
5 | Toraks travmasına yaklaşımı ve acil cerrahi müdahale | yok |
6 | Göğüs Acilleri | yok |
7 | Göğüs Duvarı Tümörleri | yok |
8 | Maling Plevral Efüzyonlar | yok |
9 | Mediasten Tümörleri ve Kistleri | yok |
10 | Malign Pleural Mezotelyoma | yok |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 25 | 2 | 50 | |||
Rehberli Problem Çözme | 8 | 3 | 24 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(74/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇ.GÖĞÜS CERRAHİSİ | - | Senelik | 0+40 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj (Seçmeli) |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Zeki GÜNLÜOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet Zeki GÜNLÜOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Prof Dr.Mehmet Zeki GÜNLÜOĞLU |
Dersin Amacı | Göğüs Cerrahisi ile ilgili belirtilen hastalıkların tanımını yapabilmek,etiyoloji ve risk faktörlerini anlamak,hastalığı tanımak için ne tür tetkikler yapıldığını öğrenmek ,ayırıcı tanı ve tedavisini yapabilmektir..Ayrıca hastalıkla ilgili ortaya çıkan acil durumları yönetmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İntestisyel Akciğer Hastalıkları,Pnömotoraks tanısı, semptomları ve tedavisi,Toraks Cerrahisi,Plevral efüzyon, transüda-eksüda ayırımı, Torasentez ve Plöredezis endikasyonları ve yöntemleri ,Toraks travmasına yaklaşımı ve acil cerrahi müdahale,Göğüs Acilleri,Göğüs Duvarı Tümörleri,Maling Plevral Efüzyonlar,Mediasten Tümörleri ve Kistleri,Malign Pleural Mezotelyoma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Amaç, göğüs hastalıkları ile ilgili belirtilen hastalıkların tanımını yapabilmek,etiyoloji ve risk faktörlerini anlamak,hastalığı tanımak için ne tür tetkikler yapıldığını öğrenmek ,ayırıcı tanı ve tedavisini yapabilmektir..Ayrıca hastalıkla ilgili ortaya çıkan acil durumları yönetmektir. | 16, 6, 9 | A, D |
Özofagusun ve diyaframın cerrahi gerektiren patolojilerini ve tanı yöntemlerini sıralar. | ||
Konjenital göğüs duvarı deformitelerini tespiteder, tedavi özelliklerini değerlendirir. | ||
Toraks travmasına yaklaşımı ve acil cerrahi müdahale endikasyonunu açıklar. | ||
Plevral efüzyonda tanı ilkelerini ve tedavisni özetler. | ||
Pnömotoraksın tanısını, semptomlarını ve tedavisini yapar. | ||
Mesleki maruziyet sonucu akciğerlerde meydana gelebilecek patolojik durumların semptom ve fizik muayene bulgularını açıklar. | ||
Pulmoner hipertansiyon semptom ve fizik muayene bulgularını özetler. | ||
Astım, ARDS ve KOAH tanısını koyar, akut atakla gelen hastaya ilk müdahaleyi yapar. | ||
Bronşektazi semptomlarını sıralar, tedavisini yapar. | ||
Pulmoner emboli risk faktörlerini, semptom ve bulgularını sayar, acil müdahalesini yapar. | ||
Uyku ile ilişkili solunum bozukluklarının semptom ve fizik muayene bulgularını tanımlar. | ||
Göğüs duvarı anomalileri, diafragma ve mediasten hastalıklarının semptom ve fizik muayene bulgularını tanımlar. | ||
İnterstisyel akciğer hastalıklarının semptom ve muayene bulgularını açıklar. | ||
Solunum yetmezliğindeki hastayı değerlendirir ve CPAP, BPAP endikasyonlarını özetler. | ||
Arter kan gazı için örnek alır ve sonuçlarını yorumlar. | ||
Akciğer tüberkülozunun semptomlarını, bulgularını ve tedavisini açıklar. | ||
Plevral efüzyon nedenlerini sayar ve transuda/eksuda ayırımını yapar. | ||
Akciğer malignitelerinin semptom ve bulgularını özetler. | ||
Pnömonilerin sınıflandırılmasını yapar, tedavisini planlar. | ||
Göğüs Hastalarının anamnezini alır, fizik muayenesini yapar, gerekli tetkikleri ister, semptom, görünteleme bulguları ve Solunum Fonksiyon Testi sonuçlarını yorumlar. |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İntestisyel Akciğer Hastalıkları | yok |
2 | Pnömotoraks tanısı, semptomları ve tedavisi | yok |
3 | Toraks Cerrahisi | yok |
4 | Plevral efüzyon, transüda-eksüda ayırımı, Torasentez ve Plöredezis endikasyonları ve yöntemleri | yok |
5 | Toraks travmasına yaklaşımı ve acil cerrahi müdahale | yok |
6 | Göğüs Acilleri | yok |
7 | Göğüs Duvarı Tümörleri | yok |
8 | Maling Plevral Efüzyonlar | yok |
9 | Mediasten Tümörleri ve Kistleri | yok |
10 | Malign Pleural Mezotelyoma | yok |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |