Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇ.KARDİYOVASKÜLER CERRAHİ STAJI | - | Bahar Dönemi | 0+40 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj (Seçmeli) |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Halil TÜRKOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Halil TÜRKOĞLU, Prof.Dr. Korhan ERKANLI, Prof.Dr. Ahmet ŞAŞMAZEL |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Halil TÜRKOĞLU, Prof.Dr. Korhan ERKANLI, Prof.Dr. Ahmet ŞAŞMAZEL |
Dersin Amacı | Kalp cerrahisinde yapılan ameliyatları görmeleri ve kullanılan cerrahi teknikleri öğrenmeleri. Ayrıca ameliyatlarda kullanılan kalp- akciğer makineleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kardiyovasküler sistem hastalıklarına giriş ve epidemiyolojik veriler,Kardiyovasküler sistem hastalıklarında anamnez ve fizik muayene,Hasta hazırlama ve değerlendirme,Stabil iskemik kalp hastalığı tanı ve tedavi yaklaşımları,Periferik vasküler hastalıklar, Kardiyovasküler cerrahi öncesi risk değerlendirmesi ve preoperatif hazırlık,Koroner arter hastalığında cerrahi tedavi,Kapak hastalıkları,Kapak tamiri ve protez kapaklar,Aort diseksiyonu ve aort anevrizmaları,Kronik venöz yetersizlik ve varis cerrahisi,Derin ven trombozu ve pulmoner embolizm,Konjenital kalp hastalıklarında cerrahi tedavi -1,Perikard hastalıkları ve kardiyak tümörler,Yapısal kalp hastalıklarında perkütan tedavi seçenekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kalp ve damar cerrahisi ile ilgili spesifik konular hakkında becerilerinin arttırır. | 10, 11, 16, 6, 9 | D, E, F, G |
Kalp hastalıkların temel semptomlarından (göğüs ağrısı, nefes darlığı, çarpıntı, bayılma) yola çıkarak anamnez, fizik muayene, EKG ve Telekardiyografi gibi yöntemleri kullanarak ayırıcı tanıya yönelebilirler. | 16, 9 | D, E |
Stabil iskemik kalp hastalığının medikal tedavisini, takip sürecini ve revaskülarizasyonun ne zaman gerektiğini bilirler. | 16, 9 | D, E |
Telekardiyografide kardiyovasküler sisteme ait temel bulguları (orta hat değerlendirmesi ve akciğer konjesyonu bulguları) tanırlar. | 16, 9 | D, E |
Kardiyovasküler cerrahi için temel kardiyovasküler anatomiyi bilirler. | 16, 6, 9 | D, E |
Koroner arter by-pass greftleme, kapak hastalıkları ve sık gözlenen konjenital kalp hastalıklarının düzeltilmesi ile ilgili endikasyonları bilirler. | 16, 9 | D, E |
Kardiyovasküler cerrahide ameliyat öncesi değerlendirme ve cerrahi yöntemler hakkında fikir sahibidirler. Erken post-operatif dönemde sık gözlenen istenmeyen olayları tanırlar. | 16, 9 | D, E |
Derin ven trombozu ve pulmoner emboliden şüphelenip ne zaman temel tetkikleri isteyeceklerini bilirler. Pulmoner embolizmde yüksek riskli hastayı, düşük riskliden ayırabilirler. Kimlere DVT profilaksisi yapılması gerektiğini bilirler. | 16, 9 | D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kardiyovasküler sistem hastalıklarına giriş ve epidemiyolojik veriler | yok |
2 | Kardiyovasküler sistem hastalıklarında anamnez ve fizik muayene | yok |
3 | Hasta hazırlama ve değerlendirme | yok |
4 | Stabil iskemik kalp hastalığı tanı ve tedavi yaklaşımları | yok |
5 | Periferik vasküler hastalıklar | yok |
6 | Kardiyovasküler cerrahi öncesi risk değerlendirmesi ve preoperatif hazırlık | yok |
7 | Koroner arter hastalığında cerrahi tedavi | yok |
8 | Kapak hastalıkları | yok |
9 | Kapak tamiri ve protez kapaklar | yok |
10 | Aort diseksiyonu ve aort anevrizmaları | yok |
11 | Kronik venöz yetersizlik ve varis cerrahisi | yok |
12 | Derin ven trombozu ve pulmoner embolizm | yok |
13 | Konjenital kalp hastalıklarında cerrahi tedavi -1 | yok |
14 | Perikard hastalıkları ve kardiyak tümörler | yok |
15 | Yapısal kalp hastalıklarında perkütan tedavi seçenekleri | yok |
Kaynak |
İlgili kaynaklar ve ders notları. |
Hasta başı bilgilendirme, ameliyathanede Prof. Dr. Halil Türkoğlu ve diğer öğretim üyelerinin anlatımları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | X | |||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 1 | 40 | 40 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇ.KARDİYOVASKÜLER CERRAHİ STAJI | - | Bahar Dönemi | 0+40 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj (Seçmeli) |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Halil TÜRKOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Halil TÜRKOĞLU, Prof.Dr. Korhan ERKANLI, Prof.Dr. Ahmet ŞAŞMAZEL |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Halil TÜRKOĞLU, Prof.Dr. Korhan ERKANLI, Prof.Dr. Ahmet ŞAŞMAZEL |
Dersin Amacı | Kalp cerrahisinde yapılan ameliyatları görmeleri ve kullanılan cerrahi teknikleri öğrenmeleri. Ayrıca ameliyatlarda kullanılan kalp- akciğer makineleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kardiyovasküler sistem hastalıklarına giriş ve epidemiyolojik veriler,Kardiyovasküler sistem hastalıklarında anamnez ve fizik muayene,Hasta hazırlama ve değerlendirme,Stabil iskemik kalp hastalığı tanı ve tedavi yaklaşımları,Periferik vasküler hastalıklar, Kardiyovasküler cerrahi öncesi risk değerlendirmesi ve preoperatif hazırlık,Koroner arter hastalığında cerrahi tedavi,Kapak hastalıkları,Kapak tamiri ve protez kapaklar,Aort diseksiyonu ve aort anevrizmaları,Kronik venöz yetersizlik ve varis cerrahisi,Derin ven trombozu ve pulmoner embolizm,Konjenital kalp hastalıklarında cerrahi tedavi -1,Perikard hastalıkları ve kardiyak tümörler,Yapısal kalp hastalıklarında perkütan tedavi seçenekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kalp ve damar cerrahisi ile ilgili spesifik konular hakkında becerilerinin arttırır. | 10, 11, 16, 6, 9 | D, E, F, G |
Kalp hastalıkların temel semptomlarından (göğüs ağrısı, nefes darlığı, çarpıntı, bayılma) yola çıkarak anamnez, fizik muayene, EKG ve Telekardiyografi gibi yöntemleri kullanarak ayırıcı tanıya yönelebilirler. | 16, 9 | D, E |
Stabil iskemik kalp hastalığının medikal tedavisini, takip sürecini ve revaskülarizasyonun ne zaman gerektiğini bilirler. | 16, 9 | D, E |
Telekardiyografide kardiyovasküler sisteme ait temel bulguları (orta hat değerlendirmesi ve akciğer konjesyonu bulguları) tanırlar. | 16, 9 | D, E |
Kardiyovasküler cerrahi için temel kardiyovasküler anatomiyi bilirler. | 16, 6, 9 | D, E |
Koroner arter by-pass greftleme, kapak hastalıkları ve sık gözlenen konjenital kalp hastalıklarının düzeltilmesi ile ilgili endikasyonları bilirler. | 16, 9 | D, E |
Kardiyovasküler cerrahide ameliyat öncesi değerlendirme ve cerrahi yöntemler hakkında fikir sahibidirler. Erken post-operatif dönemde sık gözlenen istenmeyen olayları tanırlar. | 16, 9 | D, E |
Derin ven trombozu ve pulmoner emboliden şüphelenip ne zaman temel tetkikleri isteyeceklerini bilirler. Pulmoner embolizmde yüksek riskli hastayı, düşük riskliden ayırabilirler. Kimlere DVT profilaksisi yapılması gerektiğini bilirler. | 16, 9 | D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kardiyovasküler sistem hastalıklarına giriş ve epidemiyolojik veriler | yok |
2 | Kardiyovasküler sistem hastalıklarında anamnez ve fizik muayene | yok |
3 | Hasta hazırlama ve değerlendirme | yok |
4 | Stabil iskemik kalp hastalığı tanı ve tedavi yaklaşımları | yok |
5 | Periferik vasküler hastalıklar | yok |
6 | Kardiyovasküler cerrahi öncesi risk değerlendirmesi ve preoperatif hazırlık | yok |
7 | Koroner arter hastalığında cerrahi tedavi | yok |
8 | Kapak hastalıkları | yok |
9 | Kapak tamiri ve protez kapaklar | yok |
10 | Aort diseksiyonu ve aort anevrizmaları | yok |
11 | Kronik venöz yetersizlik ve varis cerrahisi | yok |
12 | Derin ven trombozu ve pulmoner embolizm | yok |
13 | Konjenital kalp hastalıklarında cerrahi tedavi -1 | yok |
14 | Perikard hastalıkları ve kardiyak tümörler | yok |
15 | Yapısal kalp hastalıklarında perkütan tedavi seçenekleri | yok |
Kaynak |
İlgili kaynaklar ve ders notları. |
Hasta başı bilgilendirme, ameliyathanede Prof. Dr. Halil Türkoğlu ve diğer öğretim üyelerinin anlatımları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | X | |||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |