Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RASYONEL FARMAKOTERAPİ STAJI | - | Bahar Dönemi | 57+15 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Volkan AYDIN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Doç.Dr. Volkan AYDIN |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Doç.Dr. Volkan AYDIN |
Dersin Amacı | Stajın ana amacı rasyonel farmakoterapi eğitiminin gerekliliğini tartışmak ve öğrencilere etkililik, güvenlilik, uygunluk ve maliyet kriterlerini gözetecek şekilde alternatifleri arasından en iyi ilaç/tedavi seçimini yapma becerisini kazandırmada yardımcı olmaktır. Staj ayrıca öğrencilere klinik uygulamada akılcı reçete yazma, yeni ilaçları kullanma ve advers olayları bildirme becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Rasyonel farmakoterapi stajına giriş ve öğrenim hedefleri,Rasyonel farmakoterapinin temel ilkeleri,Reçetelemenin temel kavramları,Modüle Giriş: Esansiyel hipertansiyon,Modüle Giriş: Akut sinüzit,Alternatif tedavi eniyileme analizi,Uygulama: Reçete yazımı,Modül: Esansiyel hipertansiyon - Problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedavi,Modül: Akut sinüzit - Problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedavi,Modül: Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi,Modül: Akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi,Yaşlılarda ilaç kullanımı,Gebelik ve emzirmede ilaç kullanımı,Çocuklarda ilaç kullanımı,Eşdeğer ilaçlar,Modül: Esansiyel hipertansiyon - K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışması,Modül: Akut sinüzit - K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışması,İlaç etkileşimleri,Uygulama: Reçete yazımı geribildirimi,Renal ve hepatik bozukluklarda ilaç kullanımı,Modül: Esansiyel hipertansiyon - Reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları,Modül: Akut sinüzit - Reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları,Self-medikasyon,Farmakovijilans ve ilaç güvenliliği,Uygulama: Advers olay bildirimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Akılcı ilaç kullanımının temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak | 10, 9 | M |
Rasyonel farmakoterapi basamakları hakkında bilgi sahibi olmak | 10, 9 | M |
Akılcı ilaç seçiminin temel kriterlerini tanımlamak | 10, 13, 9 | F, M |
Reçete yazmanın temel ilkelerini göstermek | 11, 14, 9 | H |
E-reçete hakkında bilgi sahibi olmak | 9 | E |
Bilimsel verileri analiz ederek sonuçları yorumlama | 9 | F |
Reçete yazmanın temel basamaklarını uygulama | 11, 14, 9 | H |
Esansiyel hipertansiyon ve akut sinüzitte terapötik hedefleri tanımlama | 10, 15, 3, 9 | M |
Esansiyel hipertansiyon ve akut sinüzitte farmakolojik ve farmakolojik olmayan tedavi seçeneklerini açıklama | 10, 15, 3, 9 | F, M |
Özel hasta gruplarında akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi sahibi olma | 10, 13, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, M: Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavlar |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rasyonel farmakoterapi stajına giriş ve öğrenim hedefleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
2 | Rasyonel farmakoterapinin temel ilkeleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
3 | Reçetelemenin temel kavramları | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
4 | Modüle Giriş: Esansiyel hipertansiyon | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
5 | Modüle Giriş: Akut sinüzit | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
6 | Alternatif tedavi eniyileme analizi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
7 | Uygulama: Reçete yazımı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
8 | Modül: Esansiyel hipertansiyon - Problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedavi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
9 | Modül: Akut sinüzit - Problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedavi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
10 | Modül: Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
11 | Modül: Akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
12 | Yaşlılarda ilaç kullanımı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
13 | Gebelik ve emzirmede ilaç kullanımı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
14 | Çocuklarda ilaç kullanımı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
15 | Eşdeğer ilaçlar | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
16 | Modül: Esansiyel hipertansiyon - K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışması | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
17 | Modül: Akut sinüzit - K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışması | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
18 | İlaç etkileşimleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
19 | Uygulama: Reçete yazımı geribildirimi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
20 | Renal ve hepatik bozukluklarda ilaç kullanımı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
21 | Modül: Esansiyel hipertansiyon - Reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
22 | Modül: Akut sinüzit - Reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
23 | Self-medikasyon | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
24 | Farmakovijilans ve ilaç güvenliliği | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
25 | Uygulama: Advers olay bildirimi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
Kaynak |
De Vries, T. P. G. M, Henning, R. H, Hogerzeil, Hans V, Fresle, D. A, WHO Action Programme on Essential Drugs. et al. (1994). Guide to good prescribing : a practical manual / authors : T. P. G. M. de Vries ... [et al.] ; with contributions from F. M. Haaijer-Ruskamp and R. M. van Gilst. World Health Organization |
T.C. Sosyal Güvenlik Kurumu. Birinci Basamak Sağlık Kurumlarında Çalışan Hekimlere Yönelik Akılcı İlaç Kullanımı. Ed: Ahmet Akıcı. (2013) SGK Yayın No: 112; Ankara, ISBN: 978-605-4844-04-3. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | X | |||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | X | |||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | X | |||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 18 | 2 | 36 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(52/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RASYONEL FARMAKOTERAPİ STAJI | - | Bahar Dönemi | 57+15 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Volkan AYDIN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Doç.Dr. Volkan AYDIN |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Doç.Dr. Volkan AYDIN |
Dersin Amacı | Stajın ana amacı rasyonel farmakoterapi eğitiminin gerekliliğini tartışmak ve öğrencilere etkililik, güvenlilik, uygunluk ve maliyet kriterlerini gözetecek şekilde alternatifleri arasından en iyi ilaç/tedavi seçimini yapma becerisini kazandırmada yardımcı olmaktır. Staj ayrıca öğrencilere klinik uygulamada akılcı reçete yazma, yeni ilaçları kullanma ve advers olayları bildirme becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Rasyonel farmakoterapi stajına giriş ve öğrenim hedefleri,Rasyonel farmakoterapinin temel ilkeleri,Reçetelemenin temel kavramları,Modüle Giriş: Esansiyel hipertansiyon,Modüle Giriş: Akut sinüzit,Alternatif tedavi eniyileme analizi,Uygulama: Reçete yazımı,Modül: Esansiyel hipertansiyon - Problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedavi,Modül: Akut sinüzit - Problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedavi,Modül: Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi,Modül: Akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi,Yaşlılarda ilaç kullanımı,Gebelik ve emzirmede ilaç kullanımı,Çocuklarda ilaç kullanımı,Eşdeğer ilaçlar,Modül: Esansiyel hipertansiyon - K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışması,Modül: Akut sinüzit - K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışması,İlaç etkileşimleri,Uygulama: Reçete yazımı geribildirimi,Renal ve hepatik bozukluklarda ilaç kullanımı,Modül: Esansiyel hipertansiyon - Reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları,Modül: Akut sinüzit - Reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları,Self-medikasyon,Farmakovijilans ve ilaç güvenliliği,Uygulama: Advers olay bildirimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Akılcı ilaç kullanımının temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak | 10, 9 | M |
Rasyonel farmakoterapi basamakları hakkında bilgi sahibi olmak | 10, 9 | M |
Akılcı ilaç seçiminin temel kriterlerini tanımlamak | 10, 13, 9 | F, M |
Reçete yazmanın temel ilkelerini göstermek | 11, 14, 9 | H |
E-reçete hakkında bilgi sahibi olmak | 9 | E |
Bilimsel verileri analiz ederek sonuçları yorumlama | 9 | F |
Reçete yazmanın temel basamaklarını uygulama | 11, 14, 9 | H |
Esansiyel hipertansiyon ve akut sinüzitte terapötik hedefleri tanımlama | 10, 15, 3, 9 | M |
Esansiyel hipertansiyon ve akut sinüzitte farmakolojik ve farmakolojik olmayan tedavi seçeneklerini açıklama | 10, 15, 3, 9 | F, M |
Özel hasta gruplarında akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi sahibi olma | 10, 13, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, M: Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavlar |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rasyonel farmakoterapi stajına giriş ve öğrenim hedefleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
2 | Rasyonel farmakoterapinin temel ilkeleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
3 | Reçetelemenin temel kavramları | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
4 | Modüle Giriş: Esansiyel hipertansiyon | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
5 | Modüle Giriş: Akut sinüzit | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
6 | Alternatif tedavi eniyileme analizi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
7 | Uygulama: Reçete yazımı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
8 | Modül: Esansiyel hipertansiyon - Problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedavi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
9 | Modül: Akut sinüzit - Problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedavi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
10 | Modül: Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
11 | Modül: Akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
12 | Yaşlılarda ilaç kullanımı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
13 | Gebelik ve emzirmede ilaç kullanımı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
14 | Çocuklarda ilaç kullanımı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
15 | Eşdeğer ilaçlar | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
16 | Modül: Esansiyel hipertansiyon - K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışması | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
17 | Modül: Akut sinüzit - K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışması | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
18 | İlaç etkileşimleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
19 | Uygulama: Reçete yazımı geribildirimi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
20 | Renal ve hepatik bozukluklarda ilaç kullanımı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
21 | Modül: Esansiyel hipertansiyon - Reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
22 | Modül: Akut sinüzit - Reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
23 | Self-medikasyon | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
24 | Farmakovijilans ve ilaç güvenliliği | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
25 | Uygulama: Advers olay bildirimi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
Kaynak |
De Vries, T. P. G. M, Henning, R. H, Hogerzeil, Hans V, Fresle, D. A, WHO Action Programme on Essential Drugs. et al. (1994). Guide to good prescribing : a practical manual / authors : T. P. G. M. de Vries ... [et al.] ; with contributions from F. M. Haaijer-Ruskamp and R. M. van Gilst. World Health Organization |
T.C. Sosyal Güvenlik Kurumu. Birinci Basamak Sağlık Kurumlarında Çalışan Hekimlere Yönelik Akılcı İlaç Kullanımı. Ed: Ahmet Akıcı. (2013) SGK Yayın No: 112; Ankara, ISBN: 978-605-4844-04-3. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | X | |||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | X | |||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | X | |||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |