Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOKİMYA | - | Senelik | 42+12 | - | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Doç.Dr. Saime BATIREL, Dr.Öğr.Üye. Nihan VERİMLİ |
Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi S.Sibel ERDEM, Dr.Öğr.Üyesi Perinur BOZAYKUT EKER |
Dersin Amacı | Hemogram, hemostatik sistem,makromoleküllerin sindirimi,tükürük biyokimyası, endokrin sistem ve ürojenital sistemle ilgili biyokimyasal değişimleri ve ölçüm parametrelerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çeşitli durumlarda görülen anemilerin biyokimyasal mekanizması.,Lipoprotein metabolizması,Hiperlipidemiler ve Ateroskleroz biyokimyası,Azotlu bileşikler ve genel sindirim / İnorganik maddelerin metabolizması,Lipidlerin sindirimi emilimi ve Metabolizma bozuklukları ,Serum lipidleri ,Karbonhidratların sindirimi emilimi / Karbonhidrat metabolizması bozuklukları,Gastrointestinal sistem fonksiyon testleri / Karaciğer fonksiyon testleri ,Diyetteki proteinler ve azot metabolizması / Amino asit metabolizması,Nükleotid metabolizması / Porfirinler ve safra pigmentleri ve Sarılıklar,Kan glukoz düzenleme mekanizmaları.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Aneminin nedenlerini biyokimyasal açıdan değerlendirebilecektir. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
1.1.Eritrositlerin hücresel özelliklerini ve fonksiyonlarını tanımlar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
1.2.Eritrosit hemoglobin arasındaki ilişkiyi ve ilişkinin bozulmasının patolojik sonuçlarını açıklar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
1.3.Laboratuarda eritrosit ve hemoglobin ölçümü yapar ve yorumlar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
1.4.Vitaminlerin anemi ve sağlıktaki önemini kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
2-Hemostaz biyokimyasının kanama ve trombus yönünden değerlendirebilecektir. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
2.1.Hemostazda damar yapısının önemini kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
2.2.Hemostazda trombositlerin ve pıhtılaşma proteinlerin ilişkisini tanımlar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
2.3.Hemostazda trombositler ve pıhtılaşma proteinlerinin laboratuarda değerlendirmesini kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
2.4.Fibrinolitik sisstem ile hemostazın diğer parametreleri arasında ilişki kurar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3-Makromoleküllerin sindiriminde enzim ve hormonların biyokimyasal etkilerini değerlendirebilecektir. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
4-Hormon yapısı ve etki mekanizmalarını hedef hücre ilişkilerini etkileşimlerini tartışabilecektir. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
5-Böbrek ve idrar biyokimyasının biyokimyasını çözümleyecebilecektir. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
4.1.Böbrek fonksiyonlarının biyokimyasal olarak nasıl ölçülebileceğini tanımlar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
6-Hastalık tanısında biyokimyasal parametrelerin önemini açıklayacak ve tartışabilecektir. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
7-Ateroskleroz ve hiperlipidemilerin önemini tartışabilecektir. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
7.1.Ateroskleroz ve hiperlipidemi arasındaki ilişkiyi kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
7.2.Hiperlipidemi ve lipoproteinler arasında yorum yapar. 7.3. Hiperlipideminin laboratuar değerlendirilmesini kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
7.4.Ateroskleroz, hiperlipidemi ve trombus ilişkisinin mekanizmasını anlar | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.1. Karbonhidratların sindirimindeki etkenleri tanımlar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.1. Steroid hormonların etki mekanizmasını kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.2. Proteinlerin sindirimindeki etkenleri tanımlar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.2. Böbreküstü hormonların etki mekanizmasını ve hedef hücrelerini kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.3. Lipidlerin sindiriminideki etkenleri tanımlar . | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.3. Tiroid ve paratiroid hormonların etki mekanizmalarını kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.4. Sindirim sistemindeki bozuklukların nedenleri tanımlar, mekanizmalarlarını kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.4. Pankreas hormonlarının etki mekanizmasını açıklar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.5. Katekolaminlerin etkilerini ve özelliklerini kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
4.2. Asid baz dengesinde böbreğin etkinliğini kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
4.3. İdrarın kimyasal yapısını ve bu yapının biyokimyasal olarak nasıl değerlendirilebileceğini yorumlar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
4.4. Makromoleküllerin idrardaki ürünlerinin neler olduğunu kavrar ve değerlendirir. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
5.1. Kas ve kardiyak belirteçler arasında ilişki kurar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
5.2. Kemik hücrelerinin biyokimyasal değişimlerinnin neler olduğunu kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
5.3. Karaciğer biyokimyasını kavrar teşhisde kullanılacak biyokimyasal parametreleri kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
5.4 Kanser belirteçlerinin mekanizmalarını kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çeşitli durumlarda görülen anemilerin biyokimyasal mekanizması. | 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar |
2 | Lipoprotein metabolizması | 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar |
3 | Hiperlipidemiler ve Ateroskleroz biyokimyası | 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar |
4 | Azotlu bileşikler ve genel sindirim / İnorganik maddelerin metabolizması | 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar |
5 | Lipidlerin sindirimi emilimi ve Metabolizma bozuklukları | 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar |
6 | Serum lipidleri | 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar |
7 | Karbonhidratların sindirimi emilimi / Karbonhidrat metabolizması bozuklukları | 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar |
8 | Gastrointestinal sistem fonksiyon testleri / Karaciğer fonksiyon testleri | 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar |
9 | Diyetteki proteinler ve azot metabolizması / Amino asit metabolizması | 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar |
10 | Nükleotid metabolizması / Porfirinler ve safra pigmentleri ve Sarılıklar | 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar |
11 | Kan glukoz düzenleme mekanizmaları. | 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar |
Kaynak |
1.Biyokimya Laboratuvarı (Türkan Yiğitbaşı,Nesrin Emekli), 2.Kilinik Biyokimya (Nesrin Emekli, Türkan Yiğitbaşı), 3.Harper's Biochemistry, 4.Lehninger Principles of Biochemistry, 5.Henry's Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 1 | 50 | 50 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 30 | 30 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 95 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(95/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOKİMYA | - | Senelik | 42+12 | - | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Doç.Dr. Saime BATIREL, Dr.Öğr.Üye. Nihan VERİMLİ |
Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi S.Sibel ERDEM, Dr.Öğr.Üyesi Perinur BOZAYKUT EKER |
Dersin Amacı | Hemogram, hemostatik sistem,makromoleküllerin sindirimi,tükürük biyokimyası, endokrin sistem ve ürojenital sistemle ilgili biyokimyasal değişimleri ve ölçüm parametrelerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çeşitli durumlarda görülen anemilerin biyokimyasal mekanizması.,Lipoprotein metabolizması,Hiperlipidemiler ve Ateroskleroz biyokimyası,Azotlu bileşikler ve genel sindirim / İnorganik maddelerin metabolizması,Lipidlerin sindirimi emilimi ve Metabolizma bozuklukları ,Serum lipidleri ,Karbonhidratların sindirimi emilimi / Karbonhidrat metabolizması bozuklukları,Gastrointestinal sistem fonksiyon testleri / Karaciğer fonksiyon testleri ,Diyetteki proteinler ve azot metabolizması / Amino asit metabolizması,Nükleotid metabolizması / Porfirinler ve safra pigmentleri ve Sarılıklar,Kan glukoz düzenleme mekanizmaları.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Aneminin nedenlerini biyokimyasal açıdan değerlendirebilecektir. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
1.1.Eritrositlerin hücresel özelliklerini ve fonksiyonlarını tanımlar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
1.2.Eritrosit hemoglobin arasındaki ilişkiyi ve ilişkinin bozulmasının patolojik sonuçlarını açıklar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
1.3.Laboratuarda eritrosit ve hemoglobin ölçümü yapar ve yorumlar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
1.4.Vitaminlerin anemi ve sağlıktaki önemini kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
2-Hemostaz biyokimyasının kanama ve trombus yönünden değerlendirebilecektir. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
2.1.Hemostazda damar yapısının önemini kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
2.2.Hemostazda trombositlerin ve pıhtılaşma proteinlerin ilişkisini tanımlar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
2.3.Hemostazda trombositler ve pıhtılaşma proteinlerinin laboratuarda değerlendirmesini kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
2.4.Fibrinolitik sisstem ile hemostazın diğer parametreleri arasında ilişki kurar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3-Makromoleküllerin sindiriminde enzim ve hormonların biyokimyasal etkilerini değerlendirebilecektir. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
4-Hormon yapısı ve etki mekanizmalarını hedef hücre ilişkilerini etkileşimlerini tartışabilecektir. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
5-Böbrek ve idrar biyokimyasının biyokimyasını çözümleyecebilecektir. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
4.1.Böbrek fonksiyonlarının biyokimyasal olarak nasıl ölçülebileceğini tanımlar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
6-Hastalık tanısında biyokimyasal parametrelerin önemini açıklayacak ve tartışabilecektir. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
7-Ateroskleroz ve hiperlipidemilerin önemini tartışabilecektir. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
7.1.Ateroskleroz ve hiperlipidemi arasındaki ilişkiyi kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
7.2.Hiperlipidemi ve lipoproteinler arasında yorum yapar. 7.3. Hiperlipideminin laboratuar değerlendirilmesini kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
7.4.Ateroskleroz, hiperlipidemi ve trombus ilişkisinin mekanizmasını anlar | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.1. Karbonhidratların sindirimindeki etkenleri tanımlar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.1. Steroid hormonların etki mekanizmasını kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.2. Proteinlerin sindirimindeki etkenleri tanımlar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.2. Böbreküstü hormonların etki mekanizmasını ve hedef hücrelerini kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.3. Lipidlerin sindiriminideki etkenleri tanımlar . | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.3. Tiroid ve paratiroid hormonların etki mekanizmalarını kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.4. Sindirim sistemindeki bozuklukların nedenleri tanımlar, mekanizmalarlarını kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.4. Pankreas hormonlarının etki mekanizmasını açıklar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.5. Katekolaminlerin etkilerini ve özelliklerini kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
4.2. Asid baz dengesinde böbreğin etkinliğini kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
4.3. İdrarın kimyasal yapısını ve bu yapının biyokimyasal olarak nasıl değerlendirilebileceğini yorumlar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
4.4. Makromoleküllerin idrardaki ürünlerinin neler olduğunu kavrar ve değerlendirir. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
5.1. Kas ve kardiyak belirteçler arasında ilişki kurar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
5.2. Kemik hücrelerinin biyokimyasal değişimlerinnin neler olduğunu kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
5.3. Karaciğer biyokimyasını kavrar teşhisde kullanılacak biyokimyasal parametreleri kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
5.4 Kanser belirteçlerinin mekanizmalarını kavrar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çeşitli durumlarda görülen anemilerin biyokimyasal mekanizması. | 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar |
2 | Lipoprotein metabolizması | 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar |
3 | Hiperlipidemiler ve Ateroskleroz biyokimyası | 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar |
4 | Azotlu bileşikler ve genel sindirim / İnorganik maddelerin metabolizması | 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar |
5 | Lipidlerin sindirimi emilimi ve Metabolizma bozuklukları | 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar |
6 | Serum lipidleri | 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar |
7 | Karbonhidratların sindirimi emilimi / Karbonhidrat metabolizması bozuklukları | 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar |
8 | Gastrointestinal sistem fonksiyon testleri / Karaciğer fonksiyon testleri | 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar |
9 | Diyetteki proteinler ve azot metabolizması / Amino asit metabolizması | 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar |
10 | Nükleotid metabolizması / Porfirinler ve safra pigmentleri ve Sarılıklar | 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar |
11 | Kan glukoz düzenleme mekanizmaları. | 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar |
Kaynak |
1.Biyokimya Laboratuvarı (Türkan Yiğitbaşı,Nesrin Emekli), 2.Kilinik Biyokimya (Nesrin Emekli, Türkan Yiğitbaşı), 3.Harper's Biochemistry, 4.Lehninger Principles of Biochemistry, 5.Henry's Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |