Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI | - | Senelik | 41+0 | - | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Nalan KARABAYIR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Nalan KARABAYIR, Prof.Dr. Seniye Sema ANAK, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇİFTÇİ, Doç.Dr. Yöntem YAMAN, Dr.Öğr.Üye. Hülya BİLGEN, Prof.Dr. Zeynep ATAY, Prof.Dr. Abdullah ERDEM, Prof.Dr. Volkan TUZCU, Prof.Dr. Gökhan BAYSOY, Prof.Dr. Önder YAVAŞCAN, Prof.Dr. İlke ÖZAHİ İPEK, Prof.Dr. Yasemin TOPÇU |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Ayhan TAŞTEKİN • Prof. Dr. Volkan TUZCU • Prof. Dr. Sema ANAK • Prof. Dr. Gökhan BAYSOY • Prof. Dr. Murat ELLİ • Prof. Dr. Kürşad AYDIN • Prof. Dr. Celal AKDENİZ • Prof. Dr. Sedat ÖKTEM • Prof. Dr. Servet Erdal ADAL • Prof. Dr. İlke ÖZAHİ İPEK • Prof. Dr. Abdullah ERDEM • Prof. Dr. Cihangir AKGÜN • Prof. Dr. Önder YAVAŞCAN • Prof. Dr. Mesut OKUR • Prof. Dr. Fatma Gamze DEMİREL • Prof Dr Nalan Karabayır. Prof. Dr. Zeynep ATAY • Doç. Dr. Fırat ERDOĞAN • Doç. Dr. Yasemin TOPÇU • Doç. Dr. Hikmet Tekin NACAROĞLU • Dr. Öğr. Üyesi Hayrettin TEMEL • Dr. Öğr. Üyesi Leyla TELHAN • Dr. Öğr. Üyesi Yöntem YAMAN |
Dersin Amacı | Çocukların optimal büyüme ve gelişmeyi sağlayabilmesi ve çocukların önemli sağlık sorunları ile başa çıkabilmek için yeterli bilgi ve uygun becerileri elde etmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anemia ,Büyüme ve Gelişme -1 Büyüme ve Gelişme -2 Büyüme ve Gelişme-3 ,Hematolojik sistemde öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri Kan Transfüzyonu Lenfadenopati ve Karında kitle Çocuklarda deri döküntüleri Anemi,Kanama ve pıhtılaşma bozuklukları ,İmmunolojiye giriş-1 İmmunolojiye giriş-2 Aşırı duyarlılık reaksiyonları,Alerjik sistem hastalıklarında öykü ve fizik muayene,Endokrin hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri Endokrin Sisteme Giriş ve Hipotalamus Posterior Hipofiz ve Diabetes İnsipidus Çocuklarda Kemik Sağlığı ve Osteoporoz,Kardiyovasküler hastalıklarda öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri Konjenital kalp hastalıkları Fetal dolaşım Kalp yetmezliği Çocukluk çağında EKG değerlendirmesi Solunum sistemi hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri-; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuklarda öykü alma özelliklerini tanımlar. | 16, 9 | C |
Normal ve patolojik fizik muayene bulgularını tanır. | 16, 9 | C |
Sağkalım ile ilişkili faktörleri analiz eder. | 16, 9 | C |
Yenidoğan sarılıklarının nedenlerini tanımlar. | ||
Yenidoğan sarılıklarının yönetim ilkelerini tanımlar. | ||
Büyüme ve gelişme fizyolojisinin özelliklerini tanımlar. | ||
Büyüme ve gelişme sorunlarını analiz eder. | ||
Hematolojik hastalıklarda öykü ve fizik muayene özelliklerini tanımlar. | ||
Çocuklarda lenfadeopati ilişkili patolojik durumları tanır. | ||
Çocuklarda karında kitle ile ilişkili patolojik durumları analiz eder. | ||
Çocuklarda görülen aneminin nedenlerini ve yönetimini tanımlar. | ||
Kanama ve pıhtılaşma bozukluklarını analiz eder. | ||
Aşırı duyarlılık tiplerini tanımlar. | ||
Alerjik hastalıklarda öykü ve fizik muayene özelliklerini tanımlar. | ||
Endokrin hastalıklarda öykü alma ve fizki muayene özelliklerini tanımlar. | ||
Hipotalamus ve hipofiz hastalıkların özelliklerini tanır. | ||
Hipotalamus ve hipofiz hastalıklarının tedavi yöntemlerini sıralar. | ||
Çocuklarda kemik sağlığını etkileyen durumları sıralar. | ||
Çocuklarda kemik sağlığı sorunlarını analiz eder. | ||
Çocuklarda görülen kalp hastalıklarının bulgularını tanır. | ||
Nöroloji sistem hastalıkarının bulgularını tanır. | ||
Sindirim Sistemin öykü ve fizk muayene özelliklerini tanımlar. | ||
Hepatosplenomegali nedenlerini sıralar. | ||
Çocuklarda görülen böbrek hastalıkları bulgularını tanır. | ||
Çocuklarda görülen kromozom hastalıklarının özelliklerini tanımlar | ||
Otizm, dikkat eksikliği ve enüresis bulgularını tanır. | ||
Çocuklarda sık görülen romatolojik hastalıkların bulgularını tanır. |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anemia | |
2 | Büyüme ve Gelişme -1 Büyüme ve Gelişme -2 Büyüme ve Gelişme-3 | |
3 | Hematolojik sistemde öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri Kan Transfüzyonu Lenfadenopati ve Karında kitle Çocuklarda deri döküntüleri Anemi | |
4 | Kanama ve pıhtılaşma bozuklukları | |
5 | İmmunolojiye giriş-1 İmmunolojiye giriş-2 Aşırı duyarlılık reaksiyonları | |
6 | Alerjik sistem hastalıklarında öykü ve fizik muayene | |
7 | Endokrin hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri Endokrin Sisteme Giriş ve Hipotalamus Posterior Hipofiz ve Diabetes İnsipidus Çocuklarda Kemik Sağlığı ve Osteoporoz | |
8 | Kardiyovasküler hastalıklarda öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri Konjenital kalp hastalıkları Fetal dolaşım Kalp yetmezliği Çocukluk çağında EKG değerlendirmesi Solunum sistemi hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri- |
Kaynak |
Nelson Textbook of Pediatrics Pediyatri 1-2, Prof. Dr. Olcay NEYZİ, Prof. Dr. Türkan ERTUĞRUL Çocuk Göğüs Hastalıkları- Prof. Dr. Elif Dağlı, Doç. Dr. Fazilet Karakoç |
Ders sunumları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | X | |||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | X | |||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 7 | 1 | 7 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 3 | 6 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 44 | 44 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(87/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI | - | Senelik | 41+0 | - | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Nalan KARABAYIR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Nalan KARABAYIR, Prof.Dr. Seniye Sema ANAK, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇİFTÇİ, Doç.Dr. Yöntem YAMAN, Dr.Öğr.Üye. Hülya BİLGEN, Prof.Dr. Zeynep ATAY, Prof.Dr. Abdullah ERDEM, Prof.Dr. Volkan TUZCU, Prof.Dr. Gökhan BAYSOY, Prof.Dr. Önder YAVAŞCAN, Prof.Dr. İlke ÖZAHİ İPEK, Prof.Dr. Yasemin TOPÇU |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Ayhan TAŞTEKİN • Prof. Dr. Volkan TUZCU • Prof. Dr. Sema ANAK • Prof. Dr. Gökhan BAYSOY • Prof. Dr. Murat ELLİ • Prof. Dr. Kürşad AYDIN • Prof. Dr. Celal AKDENİZ • Prof. Dr. Sedat ÖKTEM • Prof. Dr. Servet Erdal ADAL • Prof. Dr. İlke ÖZAHİ İPEK • Prof. Dr. Abdullah ERDEM • Prof. Dr. Cihangir AKGÜN • Prof. Dr. Önder YAVAŞCAN • Prof. Dr. Mesut OKUR • Prof. Dr. Fatma Gamze DEMİREL • Prof Dr Nalan Karabayır. Prof. Dr. Zeynep ATAY • Doç. Dr. Fırat ERDOĞAN • Doç. Dr. Yasemin TOPÇU • Doç. Dr. Hikmet Tekin NACAROĞLU • Dr. Öğr. Üyesi Hayrettin TEMEL • Dr. Öğr. Üyesi Leyla TELHAN • Dr. Öğr. Üyesi Yöntem YAMAN |
Dersin Amacı | Çocukların optimal büyüme ve gelişmeyi sağlayabilmesi ve çocukların önemli sağlık sorunları ile başa çıkabilmek için yeterli bilgi ve uygun becerileri elde etmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anemia ,Büyüme ve Gelişme -1 Büyüme ve Gelişme -2 Büyüme ve Gelişme-3 ,Hematolojik sistemde öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri Kan Transfüzyonu Lenfadenopati ve Karında kitle Çocuklarda deri döküntüleri Anemi,Kanama ve pıhtılaşma bozuklukları ,İmmunolojiye giriş-1 İmmunolojiye giriş-2 Aşırı duyarlılık reaksiyonları,Alerjik sistem hastalıklarında öykü ve fizik muayene,Endokrin hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri Endokrin Sisteme Giriş ve Hipotalamus Posterior Hipofiz ve Diabetes İnsipidus Çocuklarda Kemik Sağlığı ve Osteoporoz,Kardiyovasküler hastalıklarda öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri Konjenital kalp hastalıkları Fetal dolaşım Kalp yetmezliği Çocukluk çağında EKG değerlendirmesi Solunum sistemi hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri-; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuklarda öykü alma özelliklerini tanımlar. | 16, 9 | C |
Normal ve patolojik fizik muayene bulgularını tanır. | 16, 9 | C |
Sağkalım ile ilişkili faktörleri analiz eder. | 16, 9 | C |
Yenidoğan sarılıklarının nedenlerini tanımlar. | ||
Yenidoğan sarılıklarının yönetim ilkelerini tanımlar. | ||
Büyüme ve gelişme fizyolojisinin özelliklerini tanımlar. | ||
Büyüme ve gelişme sorunlarını analiz eder. | ||
Hematolojik hastalıklarda öykü ve fizik muayene özelliklerini tanımlar. | ||
Çocuklarda lenfadeopati ilişkili patolojik durumları tanır. | ||
Çocuklarda karında kitle ile ilişkili patolojik durumları analiz eder. | ||
Çocuklarda görülen aneminin nedenlerini ve yönetimini tanımlar. | ||
Kanama ve pıhtılaşma bozukluklarını analiz eder. | ||
Aşırı duyarlılık tiplerini tanımlar. | ||
Alerjik hastalıklarda öykü ve fizik muayene özelliklerini tanımlar. | ||
Endokrin hastalıklarda öykü alma ve fizki muayene özelliklerini tanımlar. | ||
Hipotalamus ve hipofiz hastalıkların özelliklerini tanır. | ||
Hipotalamus ve hipofiz hastalıklarının tedavi yöntemlerini sıralar. | ||
Çocuklarda kemik sağlığını etkileyen durumları sıralar. | ||
Çocuklarda kemik sağlığı sorunlarını analiz eder. | ||
Çocuklarda görülen kalp hastalıklarının bulgularını tanır. | ||
Nöroloji sistem hastalıkarının bulgularını tanır. | ||
Sindirim Sistemin öykü ve fizk muayene özelliklerini tanımlar. | ||
Hepatosplenomegali nedenlerini sıralar. | ||
Çocuklarda görülen böbrek hastalıkları bulgularını tanır. | ||
Çocuklarda görülen kromozom hastalıklarının özelliklerini tanımlar | ||
Otizm, dikkat eksikliği ve enüresis bulgularını tanır. | ||
Çocuklarda sık görülen romatolojik hastalıkların bulgularını tanır. |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anemia | |
2 | Büyüme ve Gelişme -1 Büyüme ve Gelişme -2 Büyüme ve Gelişme-3 | |
3 | Hematolojik sistemde öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri Kan Transfüzyonu Lenfadenopati ve Karında kitle Çocuklarda deri döküntüleri Anemi | |
4 | Kanama ve pıhtılaşma bozuklukları | |
5 | İmmunolojiye giriş-1 İmmunolojiye giriş-2 Aşırı duyarlılık reaksiyonları | |
6 | Alerjik sistem hastalıklarında öykü ve fizik muayene | |
7 | Endokrin hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri Endokrin Sisteme Giriş ve Hipotalamus Posterior Hipofiz ve Diabetes İnsipidus Çocuklarda Kemik Sağlığı ve Osteoporoz | |
8 | Kardiyovasküler hastalıklarda öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri Konjenital kalp hastalıkları Fetal dolaşım Kalp yetmezliği Çocukluk çağında EKG değerlendirmesi Solunum sistemi hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri- |
Kaynak |
Nelson Textbook of Pediatrics Pediyatri 1-2, Prof. Dr. Olcay NEYZİ, Prof. Dr. Türkan ERTUĞRUL Çocuk Göğüs Hastalıkları- Prof. Dr. Elif Dağlı, Doç. Dr. Fazilet Karakoç |
Ders sunumları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | X | |||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | X | |||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |