Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CEZA MUHAKEMESİ HUKUKU BİLGİSİ I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ALAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esra ALAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ceza muhakemesi hukukunun temel kavram ve kurumları hakkında temel düzeyde bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ceza muhakemesinin tanımı,Ceza muhakemesinin amacı,Ceza muhakemesi hukukunun tarihsel gelişimi,Ceza muhakemesi kurallarının yorumu,Ceza muhakemesi kurallarının uygulama alanı,Ceza muhakemesinin evreleri,Ceza muhakemesinin şartları,Ceza muhakemesinde ikrar,Ceza muhakemesinin ilkeleri,Ceza muhakemesi teşkilatı,Ceza muhakemesine katılan kişiler,Hakimin Reddi Muhakemesi,Ceza Mahkemelerinde Görev,Ceza mahkemelerinde yetki; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ceza muhakemesi hukukunun temel ilkelerini tarihsel gelişim süreci ile birlikte özetler, ceza muhakemesi kanunlarının uygulama esaslarını kavrar. | 9 | A |
1.1. Tarihten günümüze ceza muhakemesi hukukunun gelişimini değerlendirir. | 9 | A |
1.2. Ceza muhakemesi hukukuna hakim olan ilkeleri tanımlar. | 9 | A |
1.3. Ceza muhakemesi hukukunun temel kavramlarını tanımlar. | 9 | A |
2. Ceza muhakemesi aşamalarını değerlendirebilecek niteliklere sahip olur. | 9 | A |
2.1. Ceza muhakemesi şartlarını somut olayda değerlendirir. | 9 | A |
2.2. Suçun haber alınması yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | 9 | A |
2.3. Ceza muhakemesinde alteratif çözüm yollarını değerlendirir. | 9 | A |
3. Derste öğrenilen bilgileri somut uyuşmazlıklara uygular. | 13, 16, 4, 9 | A |
3.1. Ceza adalet sisteminin temel kurumlarını tanır. | 16, 9 | A |
3.2. Teorik bilgi ile somut güncel problemleri çözer. | 10, 13, 16, 4, 9 | A |
3.3. Ceza muhakemesi süjeleri hakkında değerlendirme yapar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ceza muhakemesinin tanımı | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
2 | Ceza muhakemesinin amacı | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
3 | Ceza muhakemesi hukukunun tarihsel gelişimi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
4 | Ceza muhakemesi kurallarının yorumu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
5 | Ceza muhakemesi kurallarının uygulama alanı | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
6 | Ceza muhakemesinin evreleri | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
7 | Ceza muhakemesinin şartları | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
8 | Ceza muhakemesinde ikrar | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
9 | Ceza muhakemesinin ilkeleri | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
10 | Ceza muhakemesi teşkilatı | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
11 | Ceza muhakemesine katılan kişiler | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
12 | Hakimin Reddi Muhakemesi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
13 | Ceza Mahkemelerinde Görev | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
14 | Ceza mahkemelerinde yetki | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
Kaynak |
Esra ALAN, Alaaddin EGEMENOĞLU, Ceza Hukuku Temel Kavramlar, Seçkin Yayıncılık, Ankara 2023. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralar. | X | |||||
2 | 2. Hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunların bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Yargı kararlarını ve temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceler, yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
5 | 5. Hukukun temel kavramlarına ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle yalın hukuk sorunlarını çözer. | X | |||||
6 | 6. Hukukun temel kavramlarına, hukuk metodolojisine ve temel hukuk sorunlarına ilişkin olarak edindiği bilgiyi hukuk ve diğer yakın sosyal bilimler alanlarında kullanır. | X | |||||
7 | 7. Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanmalarını sağlayacak becerileri kazanır. | X | |||||
8 | 8. Hukuk alanına ilişkin temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecek donanıma sahiptir. | X | |||||
9 | 9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. | X | |||||
10 | 10. Hukukun temel kavram ve sorunlarına ilişkin bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
11 | 11. Öğrenimini hukuk lisans eğitim düzeyine ya da adalet yardımcı hizmetlerine yönlendirir. | X | |||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincindedir. | ||||||
13 | 13. Hukukun temel kavram ve sorunlarıyla ilgili sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
14 | 14. Hukuk alanına ilişkin temel konularda düşüncelerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | |||||
15 | 15. Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
16 | 16. Demokrasi, laiklik, sosyal devlet ve hukukun üstünlüğü gibi anayasal değerde temel ilkelerin önemi ve vazgeçilmezliğinin bilincine vararak bu ilkeleri benimser. | X | |||||
17 | 17. Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CEZA MUHAKEMESİ HUKUKU BİLGİSİ I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ALAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esra ALAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ceza muhakemesi hukukunun temel kavram ve kurumları hakkında temel düzeyde bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ceza muhakemesinin tanımı,Ceza muhakemesinin amacı,Ceza muhakemesi hukukunun tarihsel gelişimi,Ceza muhakemesi kurallarının yorumu,Ceza muhakemesi kurallarının uygulama alanı,Ceza muhakemesinin evreleri,Ceza muhakemesinin şartları,Ceza muhakemesinde ikrar,Ceza muhakemesinin ilkeleri,Ceza muhakemesi teşkilatı,Ceza muhakemesine katılan kişiler,Hakimin Reddi Muhakemesi,Ceza Mahkemelerinde Görev,Ceza mahkemelerinde yetki; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ceza muhakemesi hukukunun temel ilkelerini tarihsel gelişim süreci ile birlikte özetler, ceza muhakemesi kanunlarının uygulama esaslarını kavrar. | 9 | A |
1.1. Tarihten günümüze ceza muhakemesi hukukunun gelişimini değerlendirir. | 9 | A |
1.2. Ceza muhakemesi hukukuna hakim olan ilkeleri tanımlar. | 9 | A |
1.3. Ceza muhakemesi hukukunun temel kavramlarını tanımlar. | 9 | A |
2. Ceza muhakemesi aşamalarını değerlendirebilecek niteliklere sahip olur. | 9 | A |
2.1. Ceza muhakemesi şartlarını somut olayda değerlendirir. | 9 | A |
2.2. Suçun haber alınması yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | 9 | A |
2.3. Ceza muhakemesinde alteratif çözüm yollarını değerlendirir. | 9 | A |
3. Derste öğrenilen bilgileri somut uyuşmazlıklara uygular. | 13, 16, 4, 9 | A |
3.1. Ceza adalet sisteminin temel kurumlarını tanır. | 16, 9 | A |
3.2. Teorik bilgi ile somut güncel problemleri çözer. | 10, 13, 16, 4, 9 | A |
3.3. Ceza muhakemesi süjeleri hakkında değerlendirme yapar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ceza muhakemesinin tanımı | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
2 | Ceza muhakemesinin amacı | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
3 | Ceza muhakemesi hukukunun tarihsel gelişimi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
4 | Ceza muhakemesi kurallarının yorumu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
5 | Ceza muhakemesi kurallarının uygulama alanı | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
6 | Ceza muhakemesinin evreleri | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
7 | Ceza muhakemesinin şartları | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
8 | Ceza muhakemesinde ikrar | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
9 | Ceza muhakemesinin ilkeleri | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
10 | Ceza muhakemesi teşkilatı | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
11 | Ceza muhakemesine katılan kişiler | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
12 | Hakimin Reddi Muhakemesi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
13 | Ceza Mahkemelerinde Görev | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
14 | Ceza mahkemelerinde yetki | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
Kaynak |
Esra ALAN, Alaaddin EGEMENOĞLU, Ceza Hukuku Temel Kavramlar, Seçkin Yayıncılık, Ankara 2023. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralar. | X | |||||
2 | 2. Hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunların bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Yargı kararlarını ve temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceler, yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
5 | 5. Hukukun temel kavramlarına ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle yalın hukuk sorunlarını çözer. | X | |||||
6 | 6. Hukukun temel kavramlarına, hukuk metodolojisine ve temel hukuk sorunlarına ilişkin olarak edindiği bilgiyi hukuk ve diğer yakın sosyal bilimler alanlarında kullanır. | X | |||||
7 | 7. Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanmalarını sağlayacak becerileri kazanır. | X | |||||
8 | 8. Hukuk alanına ilişkin temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecek donanıma sahiptir. | X | |||||
9 | 9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. | X | |||||
10 | 10. Hukukun temel kavram ve sorunlarına ilişkin bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
11 | 11. Öğrenimini hukuk lisans eğitim düzeyine ya da adalet yardımcı hizmetlerine yönlendirir. | X | |||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincindedir. | ||||||
13 | 13. Hukukun temel kavram ve sorunlarıyla ilgili sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
14 | 14. Hukuk alanına ilişkin temel konularda düşüncelerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | |||||
15 | 15. Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
16 | 16. Demokrasi, laiklik, sosyal devlet ve hukukun üstünlüğü gibi anayasal değerde temel ilkelerin önemi ve vazgeçilmezliğinin bilincine vararak bu ilkeleri benimser. | X | |||||
17 | 17. Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |