Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CEZA MUHAKEMESİ HUKUKU BİLGİSİ II | ADL2218150 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ALAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esra ALAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ceza Muhakemesi Hukuku kişi ve kurumları hakkında değerlendirme yapacak düzeye gelinmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ceza muhakemesinde ispat,Ceza muhakemesinde delillerin toplanması, muhafazası ve değerlendirilmesi,Ceza muhakemesi hukukunda koruma tedbirleri,Tutuklama,Adli kontrol,Yakalama ve zorla getirme,Ceza muhakemesinde arama ve elkoyma,Telekomünikasyon yoluyla iletişimin denetlenmesi,Teknik araçla izleme,Ceza muhakemesinde kanun yolları,Olağan ve olağanüstü itiraz,İstinaf ve Temyiz,Kanun yararına bozma,Yargılamanın yenilenmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ceza muhakemesinde soruşturmayı açıklar | 9 | A |
1.1. Soruşturma aşamasına hakim olan ilkeleri tanımlar. | 9 | A |
1.2. Soruşturma aşamasında yer alan aktörleri sıralar. | 9 | A |
1.3. Soruştura aşamasının evrelerini sıralar. | 9 | A |
2. Ceza muhakemesinde kovuşturmayı açıklar | 9 | A |
2.1. Kovuşturma aşamasına hakim olan ilkeleri tanımlar. | 9 | A |
2.2. Kovuşturma aşamasında yer alan aktörleri sıralar. | 9 | A |
2.3. Kovuşturma aşamasının evlerini sınıflar | 16, 9 | A |
3. Kanun yollarını açıklar. | 16, 9 | A |
3.1. Olağan kanun yollarını tanır. | 16, 9 | A |
3.2. Olağanüstü kanun yollarını tanır. | 16, 9 | A |
3.3. Hükmün kesinleşmesinin sonuçlarını sıralar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ceza muhakemesinde ispat | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
2 | Ceza muhakemesinde delillerin toplanması, muhafazası ve değerlendirilmesi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
3 | Ceza muhakemesi hukukunda koruma tedbirleri | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
4 | Tutuklama | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
5 | Adli kontrol | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
6 | Yakalama ve zorla getirme | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
7 | Ceza muhakemesinde arama ve elkoyma | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
8 | Telekomünikasyon yoluyla iletişimin denetlenmesi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
9 | Teknik araçla izleme | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
10 | Ceza muhakemesinde kanun yolları | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
11 | Olağan ve olağanüstü itiraz | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
12 | İstinaf ve Temyiz | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
13 | Kanun yararına bozma | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
14 | Yargılamanın yenilenmesi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
Kaynak |
Bahri Öztürk/Durmuş Tezcan/Mustafa Ruhan Erdem/Özge Sırma Gezer/Yasemin F. Saygılar Kırıt/Esra Alan Akcan/Efser Erden Tütüncü/Özdem Özaydın, Ana Hatlarıyla Ceza Muhakemesi Hukuku, 10. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara 2023. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralar. | X | |||||
2 | 2. Hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunların bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Yargı kararlarını ve temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceler, yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
5 | 5. Hukukun temel kavramlarına ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle yalın hukuk sorunlarını çözer. | X | |||||
6 | 6. Hukukun temel kavramlarına, hukuk metodolojisine ve temel hukuk sorunlarına ilişkin olarak edindiği bilgiyi hukuk ve diğer yakın sosyal bilimler alanlarında kullanır. | X | |||||
7 | 7. Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanmalarını sağlayacak becerileri kazanır. | X | |||||
8 | 8. Hukuk alanına ilişkin temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecek donanıma sahiptir. | X | |||||
9 | 9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. | ||||||
10 | 10. Hukukun temel kavram ve sorunlarına ilişkin bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
11 | 11. Öğrenimini hukuk lisans eğitim düzeyine ya da adalet yardımcı hizmetlerine yönlendirir. | X | |||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincindedir. | ||||||
13 | 13. Hukukun temel kavram ve sorunlarıyla ilgili sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
14 | 14. Hukuk alanına ilişkin temel konularda düşüncelerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | |||||
15 | 15. Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
16 | 16. Demokrasi, laiklik, sosyal devlet ve hukukun üstünlüğü gibi anayasal değerde temel ilkelerin önemi ve vazgeçilmezliğinin bilincine vararak bu ilkeleri benimser. | ||||||
17 | 17. Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CEZA MUHAKEMESİ HUKUKU BİLGİSİ II | ADL2218150 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ALAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esra ALAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ceza Muhakemesi Hukuku kişi ve kurumları hakkında değerlendirme yapacak düzeye gelinmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ceza muhakemesinde ispat,Ceza muhakemesinde delillerin toplanması, muhafazası ve değerlendirilmesi,Ceza muhakemesi hukukunda koruma tedbirleri,Tutuklama,Adli kontrol,Yakalama ve zorla getirme,Ceza muhakemesinde arama ve elkoyma,Telekomünikasyon yoluyla iletişimin denetlenmesi,Teknik araçla izleme,Ceza muhakemesinde kanun yolları,Olağan ve olağanüstü itiraz,İstinaf ve Temyiz,Kanun yararına bozma,Yargılamanın yenilenmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ceza muhakemesinde soruşturmayı açıklar | 9 | A |
1.1. Soruşturma aşamasına hakim olan ilkeleri tanımlar. | 9 | A |
1.2. Soruşturma aşamasında yer alan aktörleri sıralar. | 9 | A |
1.3. Soruştura aşamasının evrelerini sıralar. | 9 | A |
2. Ceza muhakemesinde kovuşturmayı açıklar | 9 | A |
2.1. Kovuşturma aşamasına hakim olan ilkeleri tanımlar. | 9 | A |
2.2. Kovuşturma aşamasında yer alan aktörleri sıralar. | 9 | A |
2.3. Kovuşturma aşamasının evlerini sınıflar | 16, 9 | A |
3. Kanun yollarını açıklar. | 16, 9 | A |
3.1. Olağan kanun yollarını tanır. | 16, 9 | A |
3.2. Olağanüstü kanun yollarını tanır. | 16, 9 | A |
3.3. Hükmün kesinleşmesinin sonuçlarını sıralar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ceza muhakemesinde ispat | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
2 | Ceza muhakemesinde delillerin toplanması, muhafazası ve değerlendirilmesi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
3 | Ceza muhakemesi hukukunda koruma tedbirleri | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
4 | Tutuklama | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
5 | Adli kontrol | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
6 | Yakalama ve zorla getirme | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
7 | Ceza muhakemesinde arama ve elkoyma | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
8 | Telekomünikasyon yoluyla iletişimin denetlenmesi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
9 | Teknik araçla izleme | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
10 | Ceza muhakemesinde kanun yolları | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
11 | Olağan ve olağanüstü itiraz | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
12 | İstinaf ve Temyiz | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
13 | Kanun yararına bozma | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
14 | Yargılamanın yenilenmesi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
Kaynak |
Bahri Öztürk/Durmuş Tezcan/Mustafa Ruhan Erdem/Özge Sırma Gezer/Yasemin F. Saygılar Kırıt/Esra Alan Akcan/Efser Erden Tütüncü/Özdem Özaydın, Ana Hatlarıyla Ceza Muhakemesi Hukuku, 10. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara 2023. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralar. | X | |||||
2 | 2. Hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunların bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Yargı kararlarını ve temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceler, yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
5 | 5. Hukukun temel kavramlarına ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle yalın hukuk sorunlarını çözer. | X | |||||
6 | 6. Hukukun temel kavramlarına, hukuk metodolojisine ve temel hukuk sorunlarına ilişkin olarak edindiği bilgiyi hukuk ve diğer yakın sosyal bilimler alanlarında kullanır. | X | |||||
7 | 7. Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanmalarını sağlayacak becerileri kazanır. | X | |||||
8 | 8. Hukuk alanına ilişkin temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecek donanıma sahiptir. | X | |||||
9 | 9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. | ||||||
10 | 10. Hukukun temel kavram ve sorunlarına ilişkin bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
11 | 11. Öğrenimini hukuk lisans eğitim düzeyine ya da adalet yardımcı hizmetlerine yönlendirir. | X | |||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincindedir. | ||||||
13 | 13. Hukukun temel kavram ve sorunlarıyla ilgili sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
14 | 14. Hukuk alanına ilişkin temel konularda düşüncelerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | |||||
15 | 15. Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
16 | 16. Demokrasi, laiklik, sosyal devlet ve hukukun üstünlüğü gibi anayasal değerde temel ilkelerin önemi ve vazgeçilmezliğinin bilincine vararak bu ilkeleri benimser. | ||||||
17 | 17. Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |