Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEBLİGAT HUKUKU | ADL2118240 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Serdar KALE |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Müjgan TUNÇ YÜCEL |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. M. Ceren Erdem- Ar. Gör. Esma Hande Boztosun Bozkurt |
Dersin Amacı | Dönem boyunca, öğrencilere, tebligat kavramı, tebligat hukukunun kaynakları, tebligat hukukuna ilişkin kavramlar, tebligat çeşitleri ve özellikleri, usulsüz tebligat, tebligat giderleri, tebliğ evraklarına ilişkin mevzuat hükümleri ve uygulama pratikleri eşliğinde bilgiler verilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tebligat Kavramı ve Tebligatın Önemi, Temel Yargısal Hak ve Güvenceler İle İlişkisi,Tebligata İlişkin Mevzuat ve Uygulama Alanı,Tebligat Çeşitleri,Tebligatı Yapacak Makam,Tebligat Usulü, Tebligat Zamanı,Vekile Tebliğ,Tüzel Kişilere Tebligat,Tebligat Engelleri, Adres Değişikliği ve Tebligat İlişkisi,İlanen Tebligat,Usulsüz Tebligat,Teblig Evrağı,Yurtdışına Tebligat,Tebligat Suçları,Tebligat Giderleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tebligat kavramını tanımlar. | 16, 9 | A |
2. Tebligat çeşitlerini kategorize eder. | 13, 16, 9 | A |
3. Usulsüz tebligatı analiz eder. | 13, 16, 19, 9 | A |
4. Usulüne uygun tebligatın şartlarını özetler. | 13, 16, 9 | A |
5. Tebliğ evraklarını karşılaştırır. | 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tebligat Kavramı ve Tebligatın Önemi, Temel Yargısal Hak ve Güvenceler İle İlişkisi | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " Tebligat Kavramı ve Tebligatın Önemi" ve "Tebligatın İlkelerle İlişkisi" bölümünü okur. |
2 | Tebligata İlişkin Mevzuat ve Uygulama Alanı | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " Tebligat Hukukunun Kaynakları ve Uygulama Alanı" bölümünü okur. |
3 | Tebligat Çeşitleri | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " Tebligat Çeşitleri" bölümünü okur. |
4 | Tebligatı Yapacak Makam | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " Tebligatı Yapacak Makam" bölümünü okur. |
5 | Tebligat Usulü, Tebligat Zamanı | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " Tebligat Usulü, Tebligat Zamanı" bölümünü okur. |
6 | Vekile Tebliğ | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden "Vekile Tebliğ" bölümünü okur. |
7 | Tüzel Kişilere Tebligat | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " Tüzel Kişilere Tebligat" bölümünü okur. |
8 | Tebligat Engelleri, Adres Değişikliği ve Tebligat İlişkisi | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " Tebligat Engelleri- Adres Değişikliği" bölümünü okur. |
9 | İlanen Tebligat | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " İlanen Tebligat" bölümünü okur. |
10 | Usulsüz Tebligat | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " Usulsüz Tebligat" bölümünü okur. |
11 | Teblig Evrağı | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " Tebliğ Evrakları" bölümünü okur. |
12 | Yurtdışına Tebligat | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " Yurtdışına Tebligat" bölümünü okur. |
13 | Tebligat Suçları | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " Tebligat Suçları" bölümünü okur. |
14 | Tebligat Giderleri | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " Tebligat Giderleri" bölümünü okur. |
Kaynak |
Hakan Albayrak, Tebligat Hukuku, 2022.(Güncel Baskı)
Nedim Meriç, Tuğçe Arslanpınar Tat,Melih Işık, Döne Nurdan Korkmaz, Barçın Özkan Kıdıl, Olaylarla Tebligat Hukuku, 2022 (Güncel Baskı)
|
Hakan Pekcanıtez/Oğuz Atalay/Muhammet Özekes, Medeni Usul Hukuku Temel Bilgiler (Tebligat Hukuku Bölümü), 17.Bası, 2023. (Güncel Bası)
Ali Cem Budak/ Varol Karaaslan, Medeni Usul Hukuku (Tebligat Hukuku Bölümü), 2022 (Güncel Bası)
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | 1. Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralar. | X | | | | |
2 | 2. Hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilere sahiptir. | X | | | | |
3 | 3. Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunların bilgisine sahiptir. | X | | | | |
4 | 4. Yargı kararlarını ve temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceler, yorumlar ve değerlendirir. | | X | | | |
5 | 5. Hukukun temel kavramlarına ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle yalın hukuk sorunlarını çözer. | | X | | | |
6 | 6. Hukukun temel kavramlarına, hukuk metodolojisine ve temel hukuk sorunlarına ilişkin olarak edindiği bilgiyi hukuk ve diğer yakın sosyal bilimler alanlarında kullanır. | | X | | | |
7 | 7. Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanmalarını sağlayacak becerileri kazanır. | | X | | | |
8 | 8. Hukuk alanına ilişkin temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecek donanıma sahiptir. | | X | | | |
9 | 9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. | X | | | | |
10 | 10. Hukukun temel kavram ve sorunlarına ilişkin bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | | | | |
11 | 11. Öğrenimini hukuk lisans eğitim düzeyine ya da adalet yardımcı hizmetlerine yönlendirir. | | X | | | |
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincindedir. | X | | | | |
13 | 13. Hukukun temel kavram ve sorunlarıyla ilgili sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | | X | | | |
14 | 14. Hukuk alanına ilişkin temel konularda düşüncelerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | | | | |
15 | 15. Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | X | | |
16 | 16. Demokrasi, laiklik, sosyal devlet ve hukukun üstünlüğü gibi anayasal değerde temel ilkelerin önemi ve vazgeçilmezliğinin bilincine vararak bu ilkeleri benimser. | | | X | | |
17 | 17. Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 6 | 1 | 6 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(79/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEBLİGAT HUKUKU | ADL2118240 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Serdar KALE |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Müjgan TUNÇ YÜCEL |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. M. Ceren Erdem- Ar. Gör. Esma Hande Boztosun Bozkurt |
Dersin Amacı | Dönem boyunca, öğrencilere, tebligat kavramı, tebligat hukukunun kaynakları, tebligat hukukuna ilişkin kavramlar, tebligat çeşitleri ve özellikleri, usulsüz tebligat, tebligat giderleri, tebliğ evraklarına ilişkin mevzuat hükümleri ve uygulama pratikleri eşliğinde bilgiler verilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tebligat Kavramı ve Tebligatın Önemi, Temel Yargısal Hak ve Güvenceler İle İlişkisi,Tebligata İlişkin Mevzuat ve Uygulama Alanı,Tebligat Çeşitleri,Tebligatı Yapacak Makam,Tebligat Usulü, Tebligat Zamanı,Vekile Tebliğ,Tüzel Kişilere Tebligat,Tebligat Engelleri, Adres Değişikliği ve Tebligat İlişkisi,İlanen Tebligat,Usulsüz Tebligat,Teblig Evrağı,Yurtdışına Tebligat,Tebligat Suçları,Tebligat Giderleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tebligat kavramını tanımlar. | 16, 9 | A |
2. Tebligat çeşitlerini kategorize eder. | 13, 16, 9 | A |
3. Usulsüz tebligatı analiz eder. | 13, 16, 19, 9 | A |
4. Usulüne uygun tebligatın şartlarını özetler. | 13, 16, 9 | A |
5. Tebliğ evraklarını karşılaştırır. | 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tebligat Kavramı ve Tebligatın Önemi, Temel Yargısal Hak ve Güvenceler İle İlişkisi | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " Tebligat Kavramı ve Tebligatın Önemi" ve "Tebligatın İlkelerle İlişkisi" bölümünü okur. |
2 | Tebligata İlişkin Mevzuat ve Uygulama Alanı | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " Tebligat Hukukunun Kaynakları ve Uygulama Alanı" bölümünü okur. |
3 | Tebligat Çeşitleri | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " Tebligat Çeşitleri" bölümünü okur. |
4 | Tebligatı Yapacak Makam | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " Tebligatı Yapacak Makam" bölümünü okur. |
5 | Tebligat Usulü, Tebligat Zamanı | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " Tebligat Usulü, Tebligat Zamanı" bölümünü okur. |
6 | Vekile Tebliğ | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden "Vekile Tebliğ" bölümünü okur. |
7 | Tüzel Kişilere Tebligat | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " Tüzel Kişilere Tebligat" bölümünü okur. |
8 | Tebligat Engelleri, Adres Değişikliği ve Tebligat İlişkisi | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " Tebligat Engelleri- Adres Değişikliği" bölümünü okur. |
9 | İlanen Tebligat | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " İlanen Tebligat" bölümünü okur. |
10 | Usulsüz Tebligat | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " Usulsüz Tebligat" bölümünü okur. |
11 | Teblig Evrağı | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " Tebliğ Evrakları" bölümünü okur. |
12 | Yurtdışına Tebligat | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " Yurtdışına Tebligat" bölümünü okur. |
13 | Tebligat Suçları | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " Tebligat Suçları" bölümünü okur. |
14 | Tebligat Giderleri | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " Tebligat Giderleri" bölümünü okur. |
Kaynak |
Hakan Albayrak, Tebligat Hukuku, 2022.(Güncel Baskı)
Nedim Meriç, Tuğçe Arslanpınar Tat,Melih Işık, Döne Nurdan Korkmaz, Barçın Özkan Kıdıl, Olaylarla Tebligat Hukuku, 2022 (Güncel Baskı)
|
Hakan Pekcanıtez/Oğuz Atalay/Muhammet Özekes, Medeni Usul Hukuku Temel Bilgiler (Tebligat Hukuku Bölümü), 17.Bası, 2023. (Güncel Bası)
Ali Cem Budak/ Varol Karaaslan, Medeni Usul Hukuku (Tebligat Hukuku Bölümü), 2022 (Güncel Bası)
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | 1. Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralar. | X | | | | |
2 | 2. Hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilere sahiptir. | X | | | | |
3 | 3. Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunların bilgisine sahiptir. | X | | | | |
4 | 4. Yargı kararlarını ve temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceler, yorumlar ve değerlendirir. | | X | | | |
5 | 5. Hukukun temel kavramlarına ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle yalın hukuk sorunlarını çözer. | | X | | | |
6 | 6. Hukukun temel kavramlarına, hukuk metodolojisine ve temel hukuk sorunlarına ilişkin olarak edindiği bilgiyi hukuk ve diğer yakın sosyal bilimler alanlarında kullanır. | | X | | | |
7 | 7. Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanmalarını sağlayacak becerileri kazanır. | | X | | | |
8 | 8. Hukuk alanına ilişkin temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecek donanıma sahiptir. | | X | | | |
9 | 9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. | X | | | | |
10 | 10. Hukukun temel kavram ve sorunlarına ilişkin bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | | | | |
11 | 11. Öğrenimini hukuk lisans eğitim düzeyine ya da adalet yardımcı hizmetlerine yönlendirir. | | X | | | |
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincindedir. | X | | | | |
13 | 13. Hukukun temel kavram ve sorunlarıyla ilgili sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | | X | | | |
14 | 14. Hukuk alanına ilişkin temel konularda düşüncelerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | | | | |
15 | 15. Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | X | | |
16 | 16. Demokrasi, laiklik, sosyal devlet ve hukukun üstünlüğü gibi anayasal değerde temel ilkelerin önemi ve vazgeçilmezliğinin bilincine vararak bu ilkeleri benimser. | | | X | | |
17 | 17. Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:17Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:18