Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İÇ HASTALIKLARI | AHM2177840 | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pelin BASIM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL |
Dersin Yardımcıları | Anlatım, Soru- cevap, Tartışma, Vaka sunumu |
Dersin Amacı | İç Hastalıkları bilgisini öğrenmek, teorik bilgi ve becerinin yanısıra problem çözme becerisinin kazanılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Kavramlar ve Tanılama Yöntemleri ,Sıvı- Elektrolit, Asit-Baz Dengesizlikleri, Şok Çeşitleri ,Solunum Sistem Hastalıkları ,Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları ,Hematolojik Sistem ve Sindirim Sistem Hastalıkları ,Beslenme- Metabolik- Endokrin Sistem Hastalıkları ,Üro-Genital Sistem Hastalıkları ,Duyu organları- Allerjik Hastalıklar ,Enfeksiyon Hastalıkları- İmmün Sistem Hastalıkları ,Transplantasyon ve Süreci ,İskelet- Kas sistemi- Eklem- Bağ Dokusu Hastalıkları ,Nefrolojik Hastalıklar- Yoğun Bakım Süreci ,Onkolojik Hastalıklar- Geriatri Hastalıkları ,Nörolojik Sistem Hastalıkları- Psikiyatrik Hastalıklar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İç hastalıkları hemşireliğinin temel ilkelerini, rol ve sorumluluklarını, önemini açıklar | 10, 13, 19, 9 | A |
Sistem hastalıklarıyla ilgili risk faktörlerini ve risk gruplarının tanımlar | 10, 13, 9 | A |
Sistem hastalıklarıyla ilgili oluşabilecek sorunları günlük yaşam aktiviteleri kapsamında belirler | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin bütüncül bakım yaklaşımıyla hemşirelik bakımını ve eğitim gereksinimlerini açıklar | 10, 13, 16, 9 | A |
Sağlıklı/hasta bireye uygulanan hemşirelik girişimlerini yerine getirirken etik kurallara dikkat eder | 10, 13, 16, 19, 9 | |
Sistem hastalığı olan bireyin hastalığına bağlı gelişen acil durum bakımını tanımlar | 10, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Temel Kavramlar ve Tanılama Yöntemleri | Ders notu okuma |
2 | Sıvı- Elektrolit, Asit-Baz Dengesizlikleri, Şok Çeşitleri | Ders notu okuma |
3 | Solunum Sistem Hastalıkları | Ders notu okuma |
4 | Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları | Ders notu okuma |
5 | Hematolojik Sistem ve Sindirim Sistem Hastalıkları | Ders notu okuma |
6 | Beslenme- Metabolik- Endokrin Sistem Hastalıkları | Ders notu okuma |
7 | Üro-Genital Sistem Hastalıkları | Ders notu okuma |
8 | Duyu organları- Allerjik Hastalıklar | Ders notu okuma |
9 | Enfeksiyon Hastalıkları- İmmün Sistem Hastalıkları | Ders notu okuma |
10 | Transplantasyon ve Süreci | Ders notu okuma |
11 | İskelet- Kas sistemi- Eklem- Bağ Dokusu Hastalıkları | Ders notu okuma |
12 | Nefrolojik Hastalıklar- Yoğun Bakım Süreci | Ders notu okuma |
13 | Onkolojik Hastalıklar- Geriatri Hastalıkları | Ders notu okuma |
14 | Nörolojik Sistem Hastalıkları- Psikiyatrik Hastalıklar | Ders notu okuma |
Kaynak |
1. Eti Aslan F, Karadokovan A. (2011). Adana. Nobel Tıp Kitabevi.Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım
2. Durna Z. (2012). Kronik Hastalıklarda Bakım. İstanbul. Nobel Tıp kitabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ameliyathane Hizmetleri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Ameliyathane Hizmetleri ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Ameliyathane Hizmetleri ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Ameliyathane Hizmetleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Ameliyathane Hizmetleri ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Ameliyathane hizmetleri bölümünün gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | X | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 10 | 30 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 166 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İÇ HASTALIKLARI | AHM2177840 | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pelin BASIM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL |
Dersin Yardımcıları | Anlatım, Soru- cevap, Tartışma, Vaka sunumu |
Dersin Amacı | İç Hastalıkları bilgisini öğrenmek, teorik bilgi ve becerinin yanısıra problem çözme becerisinin kazanılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Kavramlar ve Tanılama Yöntemleri ,Sıvı- Elektrolit, Asit-Baz Dengesizlikleri, Şok Çeşitleri ,Solunum Sistem Hastalıkları ,Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları ,Hematolojik Sistem ve Sindirim Sistem Hastalıkları ,Beslenme- Metabolik- Endokrin Sistem Hastalıkları ,Üro-Genital Sistem Hastalıkları ,Duyu organları- Allerjik Hastalıklar ,Enfeksiyon Hastalıkları- İmmün Sistem Hastalıkları ,Transplantasyon ve Süreci ,İskelet- Kas sistemi- Eklem- Bağ Dokusu Hastalıkları ,Nefrolojik Hastalıklar- Yoğun Bakım Süreci ,Onkolojik Hastalıklar- Geriatri Hastalıkları ,Nörolojik Sistem Hastalıkları- Psikiyatrik Hastalıklar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İç hastalıkları hemşireliğinin temel ilkelerini, rol ve sorumluluklarını, önemini açıklar | 10, 13, 19, 9 | A |
Sistem hastalıklarıyla ilgili risk faktörlerini ve risk gruplarının tanımlar | 10, 13, 9 | A |
Sistem hastalıklarıyla ilgili oluşabilecek sorunları günlük yaşam aktiviteleri kapsamında belirler | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin bütüncül bakım yaklaşımıyla hemşirelik bakımını ve eğitim gereksinimlerini açıklar | 10, 13, 16, 9 | A |
Sağlıklı/hasta bireye uygulanan hemşirelik girişimlerini yerine getirirken etik kurallara dikkat eder | 10, 13, 16, 19, 9 | |
Sistem hastalığı olan bireyin hastalığına bağlı gelişen acil durum bakımını tanımlar | 10, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Temel Kavramlar ve Tanılama Yöntemleri | Ders notu okuma |
2 | Sıvı- Elektrolit, Asit-Baz Dengesizlikleri, Şok Çeşitleri | Ders notu okuma |
3 | Solunum Sistem Hastalıkları | Ders notu okuma |
4 | Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları | Ders notu okuma |
5 | Hematolojik Sistem ve Sindirim Sistem Hastalıkları | Ders notu okuma |
6 | Beslenme- Metabolik- Endokrin Sistem Hastalıkları | Ders notu okuma |
7 | Üro-Genital Sistem Hastalıkları | Ders notu okuma |
8 | Duyu organları- Allerjik Hastalıklar | Ders notu okuma |
9 | Enfeksiyon Hastalıkları- İmmün Sistem Hastalıkları | Ders notu okuma |
10 | Transplantasyon ve Süreci | Ders notu okuma |
11 | İskelet- Kas sistemi- Eklem- Bağ Dokusu Hastalıkları | Ders notu okuma |
12 | Nefrolojik Hastalıklar- Yoğun Bakım Süreci | Ders notu okuma |
13 | Onkolojik Hastalıklar- Geriatri Hastalıkları | Ders notu okuma |
14 | Nörolojik Sistem Hastalıkları- Psikiyatrik Hastalıklar | Ders notu okuma |
Kaynak |
1. Eti Aslan F, Karadokovan A. (2011). Adana. Nobel Tıp Kitabevi.Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım
2. Durna Z. (2012). Kronik Hastalıklarda Bakım. İstanbul. Nobel Tıp kitabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ameliyathane Hizmetleri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Ameliyathane Hizmetleri ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Ameliyathane Hizmetleri ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Ameliyathane Hizmetleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Ameliyathane Hizmetleri ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Ameliyathane hizmetleri bölümünün gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | X | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:15Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:16