Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
REANİMASYON II | ANT2262970 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Elvan TERCAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hüseyin ÖZ, Prof.Dr. Elvan TERCAN, Doç.Dr. Burcu TUNAY, Doç.Dr. Cem ERDOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Deniz KIZILASLAN, Dr.Öğr.Üye. Işılay AYAR GEÇGİNER, Dr.Öğr.Üye. Abdulhalim KARAYEL |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Yoğun bakımda tedavi edilen bazı hastalıklar ve klinik durumlar hakkında fikir sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Solunum yetersizlikleri,Hipoksi,Oksijen tedavisi,Aspirasyon pnömonisi,Şok,Emboli,Sepsis,Zehirlenmeler,Akut böbrek yetmezliği,Yoğun bakımda Nörolojik sorunlar,Koma ve beyin ölümü,Travmalar,Yoğun bakımda sedo-analjezi,Yoğun bakımda kas gevşetici kullanımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yoğun bakımda tedavi edilen travma hastalarına temel yaklaşım yöntemlerini ezberler. | 16, 9 | A |
Koma ve beyin ölümünü tanımlar. | 16, 9 | A |
Yoğun bakımda gelişen nörolojik sorunlar, yoğun bakımda sedoanaljezi ve kas gevşetici kullanımını tarif eder. | 16, 9 | A |
Akut böbrek yetmezliğinde tedavi yaklaşımlarını sayar. | 16, 9 | A |
Aspirasyon pnömonisi, şok, emboli ve sepsiste temel tedavi yaklaşımlarını hatırlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Solunum yetersizlikleri | |
2 | Hipoksi | |
3 | Oksijen tedavisi | |
4 | Aspirasyon pnömonisi | |
5 | Şok | |
6 | Emboli | |
7 | Sepsis | |
8 | Zehirlenmeler | |
9 | Akut böbrek yetmezliği | |
10 | Yoğun bakımda Nörolojik sorunlar | |
11 | Koma ve beyin ölümü | |
12 | Travmalar | |
13 | Yoğun bakımda sedo-analjezi | |
14 | Yoğun bakımda kas gevşetici kullanımı | |
Kaynak |
Öğretim Üyelerinin mebis notları |
Zeynep Kayhan, Klinik anestezi; Melek Çelik, Teknikerler ve Teknisyenler için Anesteziyoloji |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Anestezi ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Anestezi ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | X |
3 | Anestezi ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | |
4 | Anestezi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Anestezi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Anestezinin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | X | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında bilinçli olarak çalışma arkadaşlarıyla iletişim kurar. | | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 68 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(68/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
REANİMASYON II | ANT2262970 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Elvan TERCAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hüseyin ÖZ, Prof.Dr. Elvan TERCAN, Doç.Dr. Burcu TUNAY, Doç.Dr. Cem ERDOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Deniz KIZILASLAN, Dr.Öğr.Üye. Işılay AYAR GEÇGİNER, Dr.Öğr.Üye. Abdulhalim KARAYEL |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Yoğun bakımda tedavi edilen bazı hastalıklar ve klinik durumlar hakkında fikir sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Solunum yetersizlikleri,Hipoksi,Oksijen tedavisi,Aspirasyon pnömonisi,Şok,Emboli,Sepsis,Zehirlenmeler,Akut böbrek yetmezliği,Yoğun bakımda Nörolojik sorunlar,Koma ve beyin ölümü,Travmalar,Yoğun bakımda sedo-analjezi,Yoğun bakımda kas gevşetici kullanımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yoğun bakımda tedavi edilen travma hastalarına temel yaklaşım yöntemlerini ezberler. | 16, 9 | A |
Koma ve beyin ölümünü tanımlar. | 16, 9 | A |
Yoğun bakımda gelişen nörolojik sorunlar, yoğun bakımda sedoanaljezi ve kas gevşetici kullanımını tarif eder. | 16, 9 | A |
Akut böbrek yetmezliğinde tedavi yaklaşımlarını sayar. | 16, 9 | A |
Aspirasyon pnömonisi, şok, emboli ve sepsiste temel tedavi yaklaşımlarını hatırlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Solunum yetersizlikleri | |
2 | Hipoksi | |
3 | Oksijen tedavisi | |
4 | Aspirasyon pnömonisi | |
5 | Şok | |
6 | Emboli | |
7 | Sepsis | |
8 | Zehirlenmeler | |
9 | Akut böbrek yetmezliği | |
10 | Yoğun bakımda Nörolojik sorunlar | |
11 | Koma ve beyin ölümü | |
12 | Travmalar | |
13 | Yoğun bakımda sedo-analjezi | |
14 | Yoğun bakımda kas gevşetici kullanımı | |
Kaynak |
Öğretim Üyelerinin mebis notları |
Zeynep Kayhan, Klinik anestezi; Melek Çelik, Teknikerler ve Teknisyenler için Anesteziyoloji |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Anestezi ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Anestezi ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | X |
3 | Anestezi ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | |
4 | Anestezi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Anestezi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Anestezinin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | X | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında bilinçli olarak çalışma arkadaşlarıyla iletişim kurar. | | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:10