Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SİSTEM HASTALIKLARI I | ANT2167300 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Elvan TERCAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Elvan TERCAN, Doç.Dr. Cem ERDOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Deniz KIZILASLAN, Doç.Dr. Bahadır ÇİFTÇİ, Öğr.Gör. Berkan BASANÇELEBİ, Prof.Dr. Pelin KARAASLAN |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Öğrencileri vücutta bulunan sistemlerin anatomisi, fizyolojisi ve hastalıkları hakkında bilgilendirmek, ortak bir dil kullanmaya alıştırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı ve Genel Kavramlar ,Solunum Sistemi Anatomisi ve Fizyolojisi ,Solunum Sistemi Hastalıkları ,Dolaşım Sistemi Anatomisi ve Fizyolojisi,Dolaşım Sistemi Hastalıkları ,Basit EKG okuma prensipleri ,Stres Tepkisi ve Şok ,Sinir Sistemi Anatomi ve Fizyolojisi ,Sinir Sistemi ve Hastalıkları ,Sindirim Sistemi Anatomisi ve Fizyolojisi ,Sindirim Sistemi Hastalıkları ,Göz Anatomisi ve Fizyolojisi ,Göz Hastalıkları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinir sistemi anatomisi ve hastalıklarını tarif eder. | 16, 9 | A |
Sindirim sistemini oluşturan organları ve hastalıklarını sayar. | 16, 9 | A |
Gözün anatomisini ve hastalıklarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Dolaşım sistemini oluşturan anatomik yapıyı tarif eder, kardiyovasküler sistem hastalıklarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Solunum sistemini oluşturan anatomik yapıyı açıklar ve solunum sistemi hastalıklarını sayar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtımı ve Genel Kavramlar | |
2 | Solunum Sistemi Anatomisi ve Fizyolojisi | |
3 | Solunum Sistemi Hastalıkları | |
4 | Dolaşım Sistemi Anatomisi ve Fizyolojisi | |
5 | Dolaşım Sistemi Hastalıkları | |
6 | Basit EKG okuma prensipleri | |
7 | Stres Tepkisi ve Şok | |
8 | Sinir Sistemi Anatomi ve Fizyolojisi | |
9 | Sinir Sistemi ve Hastalıkları | |
10 | Sindirim Sistemi Anatomisi ve Fizyolojisi | |
11 | Sindirim Sistemi Hastalıkları | |
12 | Göz Anatomisi ve Fizyolojisi | |
13 | Göz Hastalıkları | |
Kaynak |
Öğretim üyesinin mebis notları |
Zeynep Kayhan, Klinik Anestezi; Melek Çelik, Teknikerler ve Teknisyenler için Anesteziyoloji |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Anestezi ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Anestezi ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | X |
3 | Anestezi ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | |
4 | Anestezi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Anestezi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Anestezinin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | X | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında bilinçli olarak çalışma arkadaşlarıyla iletişim kurar. | | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 7 | 3 | 21 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(109/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SİSTEM HASTALIKLARI I | ANT2167300 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Elvan TERCAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Elvan TERCAN, Doç.Dr. Cem ERDOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Deniz KIZILASLAN, Doç.Dr. Bahadır ÇİFTÇİ, Öğr.Gör. Berkan BASANÇELEBİ, Prof.Dr. Pelin KARAASLAN |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Öğrencileri vücutta bulunan sistemlerin anatomisi, fizyolojisi ve hastalıkları hakkında bilgilendirmek, ortak bir dil kullanmaya alıştırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı ve Genel Kavramlar ,Solunum Sistemi Anatomisi ve Fizyolojisi ,Solunum Sistemi Hastalıkları ,Dolaşım Sistemi Anatomisi ve Fizyolojisi,Dolaşım Sistemi Hastalıkları ,Basit EKG okuma prensipleri ,Stres Tepkisi ve Şok ,Sinir Sistemi Anatomi ve Fizyolojisi ,Sinir Sistemi ve Hastalıkları ,Sindirim Sistemi Anatomisi ve Fizyolojisi ,Sindirim Sistemi Hastalıkları ,Göz Anatomisi ve Fizyolojisi ,Göz Hastalıkları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinir sistemi anatomisi ve hastalıklarını tarif eder. | 16, 9 | A |
Sindirim sistemini oluşturan organları ve hastalıklarını sayar. | 16, 9 | A |
Gözün anatomisini ve hastalıklarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Dolaşım sistemini oluşturan anatomik yapıyı tarif eder, kardiyovasküler sistem hastalıklarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Solunum sistemini oluşturan anatomik yapıyı açıklar ve solunum sistemi hastalıklarını sayar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtımı ve Genel Kavramlar | |
2 | Solunum Sistemi Anatomisi ve Fizyolojisi | |
3 | Solunum Sistemi Hastalıkları | |
4 | Dolaşım Sistemi Anatomisi ve Fizyolojisi | |
5 | Dolaşım Sistemi Hastalıkları | |
6 | Basit EKG okuma prensipleri | |
7 | Stres Tepkisi ve Şok | |
8 | Sinir Sistemi Anatomi ve Fizyolojisi | |
9 | Sinir Sistemi ve Hastalıkları | |
10 | Sindirim Sistemi Anatomisi ve Fizyolojisi | |
11 | Sindirim Sistemi Hastalıkları | |
12 | Göz Anatomisi ve Fizyolojisi | |
13 | Göz Hastalıkları | |
Kaynak |
Öğretim üyesinin mebis notları |
Zeynep Kayhan, Klinik Anestezi; Melek Çelik, Teknikerler ve Teknisyenler için Anesteziyoloji |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Anestezi ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Anestezi ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | X |
3 | Anestezi ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | |
4 | Anestezi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Anestezi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Anestezinin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | X | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında bilinçli olarak çalışma arkadaşlarıyla iletişim kurar. | | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:10