Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YAZILIM TESTİ VE OTOMASYONU | BPR2112607 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Emre TÜRNÜKLÜ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin test otomasyonu hakkında temel bilgileri ,test otomasyonunun test süreci içindeki yerini, test otomasyon mimarisi oluşturmayı, bir örnek projeyi ayağa kaldırmayı ve otomasyon kodlama pratiklerini öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yazılım testinin temelleri,Yazılım geliştirme yaşam döngüsü boyunca test,Test case yazımı,Test case yazım uygulaması,Statik testler,Test tasarım teknikleri,Risk ve test, TDD ve BDD,Servis testi,Swagger ve servis testi browser incelemeleri,Postman ve servis testi kullanım bilgileri,Postman servis testi uygulamaları,Postman servis testi koşumu ve otomasyonu,Kullanıcı kabul testi ve uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yazılım testinin temellerini anlar | 12, 14, 2, 9 | A, E, F |
Yazılım geliştirme yaşam döngüsü boyunca test aşamalarını yapar | 10, 16, 9 | A, E, F |
Test case yazım uygulaması yapar | 14, 16, 17, 2, 6, 9 | A, E, F |
Test tasarım tekniklerini kavrar | 12, 16, 2, 8, 9 | A, E, F |
Servis testi browser incelemeleri yapar | 11, 12, 14, 16, 9 | A, E, F |
Postman ve servis testi kullanımını bilir | 10, 12, 16, 2, 6, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Yazılım testinin temelleri | |
2 | Yazılım geliştirme yaşam döngüsü boyunca test | |
3 | Test case yazımı | |
4 | Test case yazım uygulaması | |
5 | Statik testler | |
6 | Test tasarım teknikleri | |
7 | Risk ve test | |
8 | TDD ve BDD | |
9 | Servis testi | |
10 | Swagger ve servis testi browser incelemeleri | |
11 | Postman ve servis testi kullanım bilgileri | |
12 | Postman servis testi uygulamaları | |
13 | Postman servis testi koşumu ve otomasyonu | |
14 | Kullanıcı kabul testi ve uygulamaları | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | | | | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YAZILIM TESTİ VE OTOMASYONU | BPR2112607 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Emre TÜRNÜKLÜ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin test otomasyonu hakkında temel bilgileri ,test otomasyonunun test süreci içindeki yerini, test otomasyon mimarisi oluşturmayı, bir örnek projeyi ayağa kaldırmayı ve otomasyon kodlama pratiklerini öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yazılım testinin temelleri,Yazılım geliştirme yaşam döngüsü boyunca test,Test case yazımı,Test case yazım uygulaması,Statik testler,Test tasarım teknikleri,Risk ve test, TDD ve BDD,Servis testi,Swagger ve servis testi browser incelemeleri,Postman ve servis testi kullanım bilgileri,Postman servis testi uygulamaları,Postman servis testi koşumu ve otomasyonu,Kullanıcı kabul testi ve uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yazılım testinin temellerini anlar | 12, 14, 2, 9 | A, E, F |
Yazılım geliştirme yaşam döngüsü boyunca test aşamalarını yapar | 10, 16, 9 | A, E, F |
Test case yazım uygulaması yapar | 14, 16, 17, 2, 6, 9 | A, E, F |
Test tasarım tekniklerini kavrar | 12, 16, 2, 8, 9 | A, E, F |
Servis testi browser incelemeleri yapar | 11, 12, 14, 16, 9 | A, E, F |
Postman ve servis testi kullanımını bilir | 10, 12, 16, 2, 6, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Yazılım testinin temelleri | |
2 | Yazılım geliştirme yaşam döngüsü boyunca test | |
3 | Test case yazımı | |
4 | Test case yazım uygulaması | |
5 | Statik testler | |
6 | Test tasarım teknikleri | |
7 | Risk ve test | |
8 | TDD ve BDD | |
9 | Servis testi | |
10 | Swagger ve servis testi browser incelemeleri | |
11 | Postman ve servis testi kullanım bilgileri | |
12 | Postman servis testi uygulamaları | |
13 | Postman servis testi koşumu ve otomasyonu | |
14 | Kullanıcı kabul testi ve uygulamaları | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | | | | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:37Son Güncelleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:39