Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YÖNLENDİRİLMİŞ ÇALIŞMA II | BPR2214606 | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin eğitim hayatı boyunca görmüş olduğu derslerin etkili şekilde bir proje geliştirme başlığı altında kullanıp uygulaması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Amacı ve Ders Hakkında Genel Bilgilendirmeler,Çalışma alanları ile ilgili plan, hazırlık, yazım ve anlatım çalışmalarında bulunma,Proje Konularının Seçimi,Projeleride Kullanılacak Teknolojilerin Program Kurulumlarının Yapılması,Projelerin Ana Mimarilerinin Hazırlanması,Projelerde Kullanılacak Veritabanlarının Hazırlanması,Projelerin Tasarımlarının Kodlanması,Projelerin Kullanıcı Yönetim Modülünün Hazırlanması ,Projenin Ana Modülünün Kodlanması,Projelerin Detay Modülünün Kodlanması,Projelerin Fonksiyonel Testlerinin Yapılması ,Projelerin Canlıya Alınması,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Projelerin ana mimarilerini hazırlar. | 11, 12, 14, 2, 6 | A, E, F |
Projelerde kullanılacak veritabanlarını hazırlar. | 11, 12, 2, 8, 9 | A, E, H |
Uygulama projelerinin tasarımlarını kodlar. | 10, 12, 14, 16, 2, 6 | A, E, F |
Kullanıcı yönetim modülünü hazırlar. | 11, 12, 14, 16, 2, 6 | F, G |
Projelerin fonksiyonel testlerinin yapar | 11, 12, 2, 6 | A, E, F |
Yazılım geliştirme yaşam döngüsünü tanımlar | 11, 12, 2, 6 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin Amacı ve Ders Hakkında Genel Bilgilendirmeler | |
2 | Çalışma alanları ile ilgili plan, hazırlık, yazım ve anlatım çalışmalarında bulunma | |
3 | Proje Konularının Seçimi | |
4 | Projeleride Kullanılacak Teknolojilerin Program Kurulumlarının Yapılması | |
5 | Projelerin Ana Mimarilerinin Hazırlanması | |
6 | Projelerde Kullanılacak Veritabanlarının Hazırlanması | |
7 | Projelerin Tasarımlarının Kodlanması | |
8 | Projelerin Kullanıcı Yönetim Modülünün Hazırlanması | |
9 | Projenin Ana Modülünün Kodlanması | |
10 | Projelerin Detay Modülünün Kodlanması | |
11 | Projelerin Fonksiyonel Testlerinin Yapılması | |
12 | Projelerin Canlıya Alınması | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | | | | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YÖNLENDİRİLMİŞ ÇALIŞMA II | BPR2214606 | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin eğitim hayatı boyunca görmüş olduğu derslerin etkili şekilde bir proje geliştirme başlığı altında kullanıp uygulaması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Amacı ve Ders Hakkında Genel Bilgilendirmeler,Çalışma alanları ile ilgili plan, hazırlık, yazım ve anlatım çalışmalarında bulunma,Proje Konularının Seçimi,Projeleride Kullanılacak Teknolojilerin Program Kurulumlarının Yapılması,Projelerin Ana Mimarilerinin Hazırlanması,Projelerde Kullanılacak Veritabanlarının Hazırlanması,Projelerin Tasarımlarının Kodlanması,Projelerin Kullanıcı Yönetim Modülünün Hazırlanması ,Projenin Ana Modülünün Kodlanması,Projelerin Detay Modülünün Kodlanması,Projelerin Fonksiyonel Testlerinin Yapılması ,Projelerin Canlıya Alınması,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Projelerin ana mimarilerini hazırlar. | 11, 12, 14, 2, 6 | A, E, F |
Projelerde kullanılacak veritabanlarını hazırlar. | 11, 12, 2, 8, 9 | A, E, H |
Uygulama projelerinin tasarımlarını kodlar. | 10, 12, 14, 16, 2, 6 | A, E, F |
Kullanıcı yönetim modülünü hazırlar. | 11, 12, 14, 16, 2, 6 | F, G |
Projelerin fonksiyonel testlerinin yapar | 11, 12, 2, 6 | A, E, F |
Yazılım geliştirme yaşam döngüsünü tanımlar | 11, 12, 2, 6 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin Amacı ve Ders Hakkında Genel Bilgilendirmeler | |
2 | Çalışma alanları ile ilgili plan, hazırlık, yazım ve anlatım çalışmalarında bulunma | |
3 | Proje Konularının Seçimi | |
4 | Projeleride Kullanılacak Teknolojilerin Program Kurulumlarının Yapılması | |
5 | Projelerin Ana Mimarilerinin Hazırlanması | |
6 | Projelerde Kullanılacak Veritabanlarının Hazırlanması | |
7 | Projelerin Tasarımlarının Kodlanması | |
8 | Projelerin Kullanıcı Yönetim Modülünün Hazırlanması | |
9 | Projenin Ana Modülünün Kodlanması | |
10 | Projelerin Detay Modülünün Kodlanması | |
11 | Projelerin Fonksiyonel Testlerinin Yapılması | |
12 | Projelerin Canlıya Alınması | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | | | | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:37Son Güncelleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:39