Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İŞ VE MESLEK ETİĞİ | BPR2260250 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hakan ŞAHİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Betül KOÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hukuk ve Ahlak: Benzerlikler ve Farklar,Meslek Ahlakı: Kavram ve Kapsam,Bir İşletmenin Etik Sorumlulukları,Çalışanların Etik Sorumlulukları,Örgütsel Davranış ve Örgütsel Güç,Örgütsel İletişimin Zorlukları,Ara Sınav,Çatışma Türleri ve Çatışma Yönetimi,Milgram Deneyi ve İhbarcılık,Örgütsel Adalet ve Örgütsel Güven,Örgütsel Sinizm,Mobbing,İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Tartışmaları,Genel Sınava Hazırlık; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Mesleki ahlak ilkelerini bilir | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
İşletmelerin etik sorumluluklarını sıralar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Çalışanların etik sorumluluklarını sıralar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Belirli örgütsel davranış konularını anlar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Örgütsel sinizm hakkında bilgi sahibi olur | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Mobbing vakalarını değerlendirir | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
İşletmelerin sosyal sorumluluğunu tartışır | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Milgram deneyini ve ihbarcılığın önemini anlar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Çatışma türleri ve çatışma yönetimi hakkında bilgi sahibi olur | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Hukuk ve Ahlak: Benzerlikler ve Farklar | |
2 | Meslek Ahlakı: Kavram ve Kapsam | |
3 | Bir İşletmenin Etik Sorumlulukları | |
4 | Çalışanların Etik Sorumlulukları | |
5 | Örgütsel Davranış ve Örgütsel Güç | |
6 | Örgütsel İletişimin Zorlukları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Çatışma Türleri ve Çatışma Yönetimi | |
9 | Milgram Deneyi ve İhbarcılık | |
10 | Örgütsel Adalet ve Örgütsel Güven | |
11 | Örgütsel Sinizm | |
12 | Mobbing | |
13 | İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Tartışmaları | |
14 | Genel Sınava Hazırlık | |
Kaynak |
Yrd.Doç. Dr. Emel Bahar, Detay Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | | | | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İŞ VE MESLEK ETİĞİ | BPR2260250 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hakan ŞAHİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Betül KOÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hukuk ve Ahlak: Benzerlikler ve Farklar,Meslek Ahlakı: Kavram ve Kapsam,Bir İşletmenin Etik Sorumlulukları,Çalışanların Etik Sorumlulukları,Örgütsel Davranış ve Örgütsel Güç,Örgütsel İletişimin Zorlukları,Ara Sınav,Çatışma Türleri ve Çatışma Yönetimi,Milgram Deneyi ve İhbarcılık,Örgütsel Adalet ve Örgütsel Güven,Örgütsel Sinizm,Mobbing,İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Tartışmaları,Genel Sınava Hazırlık; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Mesleki ahlak ilkelerini bilir | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
İşletmelerin etik sorumluluklarını sıralar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Çalışanların etik sorumluluklarını sıralar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Belirli örgütsel davranış konularını anlar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Örgütsel sinizm hakkında bilgi sahibi olur | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Mobbing vakalarını değerlendirir | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
İşletmelerin sosyal sorumluluğunu tartışır | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Milgram deneyini ve ihbarcılığın önemini anlar | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Çatışma türleri ve çatışma yönetimi hakkında bilgi sahibi olur | 10, 12, 16, 3, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Hukuk ve Ahlak: Benzerlikler ve Farklar | |
2 | Meslek Ahlakı: Kavram ve Kapsam | |
3 | Bir İşletmenin Etik Sorumlulukları | |
4 | Çalışanların Etik Sorumlulukları | |
5 | Örgütsel Davranış ve Örgütsel Güç | |
6 | Örgütsel İletişimin Zorlukları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Çatışma Türleri ve Çatışma Yönetimi | |
9 | Milgram Deneyi ve İhbarcılık | |
10 | Örgütsel Adalet ve Örgütsel Güven | |
11 | Örgütsel Sinizm | |
12 | Mobbing | |
13 | İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Tartışmaları | |
14 | Genel Sınava Hazırlık | |
Kaynak |
Yrd.Doç. Dr. Emel Bahar, Detay Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | | | | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:37Son Güncelleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:39