Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KULLANICI ARAYÜZ TASARIMLARI | BPR2113187 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin Figma kullanarak web ve mobil uygulamalar için arayüz geliştirmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kullanıcı Arayüz Tasarımına Giriş,Görüntü Türleri,Photoshop Kullanımı, Web & Mobile Tasarım Programları, RGB ve Hexadecimal,Katmanlar - Uygulama,Toolbox Araçları ,Kartvizit Tasarımı,Dosyalama İşlemleri,Figma'ya Giriş,Kit Kullanımı,Figma ile Web Arayüz Tasarımı ,Figma ile Mobil Uygulama Arayüz Tasarımı,Prototipleme,Proje Geliştirme,Proje Geliştirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı görüntü türlerini nerede kullanacağını bilir | 2, 6, 8, 9 | A, F |
Görüntü düzenlemeleri için photoshop kullanır | 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
Tasarımlar için Kit kullanır | 2, 6, 8, 9 | A, E, F, G |
Figma ile web arayüz tasarımı yapar | 2, 6, 8, 9 | A, E, G |
Figma ile mobil uygulama arayüz tasarımı yapar | 14, 2, 6, 8, 9 | A, E, F, G |
Web & Mobil arayüz tasarımları programlarını bilir. | 14, 2, 6, 8, 9 | A, E, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kullanıcı Arayüz Tasarımına Giriş | |
2 | Görüntü Türleri | |
3 | Photoshop Kullanımı, Web & Mobile Tasarım Programları, RGB ve Hexadecimal | |
4 | Katmanlar - Uygulama | |
5 | Toolbox Araçları | |
6 | Kartvizit Tasarımı | |
7 | Dosyalama İşlemleri | |
8 | Figma'ya Giriş | |
9 | Kit Kullanımı | |
10 | Figma ile Web Arayüz Tasarımı | |
11 | Figma ile Mobil Uygulama Arayüz Tasarımı | |
12 | Prototipleme | |
13 | Proje Geliştirme | |
14 | Proje Geliştirme | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | | | | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KULLANICI ARAYÜZ TASARIMLARI | BPR2113187 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin Figma kullanarak web ve mobil uygulamalar için arayüz geliştirmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kullanıcı Arayüz Tasarımına Giriş,Görüntü Türleri,Photoshop Kullanımı, Web & Mobile Tasarım Programları, RGB ve Hexadecimal,Katmanlar - Uygulama,Toolbox Araçları ,Kartvizit Tasarımı,Dosyalama İşlemleri,Figma'ya Giriş,Kit Kullanımı,Figma ile Web Arayüz Tasarımı ,Figma ile Mobil Uygulama Arayüz Tasarımı,Prototipleme,Proje Geliştirme,Proje Geliştirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı görüntü türlerini nerede kullanacağını bilir | 2, 6, 8, 9 | A, F |
Görüntü düzenlemeleri için photoshop kullanır | 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
Tasarımlar için Kit kullanır | 2, 6, 8, 9 | A, E, F, G |
Figma ile web arayüz tasarımı yapar | 2, 6, 8, 9 | A, E, G |
Figma ile mobil uygulama arayüz tasarımı yapar | 14, 2, 6, 8, 9 | A, E, F, G |
Web & Mobil arayüz tasarımları programlarını bilir. | 14, 2, 6, 8, 9 | A, E, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kullanıcı Arayüz Tasarımına Giriş | |
2 | Görüntü Türleri | |
3 | Photoshop Kullanımı, Web & Mobile Tasarım Programları, RGB ve Hexadecimal | |
4 | Katmanlar - Uygulama | |
5 | Toolbox Araçları | |
6 | Kartvizit Tasarımı | |
7 | Dosyalama İşlemleri | |
8 | Figma'ya Giriş | |
9 | Kit Kullanımı | |
10 | Figma ile Web Arayüz Tasarımı | |
11 | Figma ile Mobil Uygulama Arayüz Tasarımı | |
12 | Prototipleme | |
13 | Proje Geliştirme | |
14 | Proje Geliştirme | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | | | | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:37Son Güncelleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:39