Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ C# UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | C# programlama dilini kullanarak uygulama geliştirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Visualt Stduio Kurulumu ve Tanıtımı,C# Dilinin sytanx anlatımı (if,else,dizi, fonksiyon vb kısa bir özet), Class, İnterface ve Kalıtım ,Uygulama Seçimi, Analizi, Framework seçimi ve Proje Başlatma,Veritabanı Dizaynı ve Uygulamaya Bağlama,Uygulama Geliştirme(Web Servis),Uygulama Geliştirme(WPF),Uygulama Geliştirme(WPF),Uygulama Geliştirme(Winform),Uygulama Geliştirme(Winform),Uygulama Geliştirme(Windows Servis),Uygulama Geliştirme(Windows Servis),Uygulamayı Refactoring Yapama ve Publish Etme,Uygulamayı Refactoring Yapama ve Publish Etme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İleri derece c# bilgisine sahip olur | 14, 2, 6, 8, 9 | A, E, F, G |
C# dili ile uygulama geliştirir | 17, 2, 6, 9 | A, E, F |
Class, interface, kalıtım kavramlarını tanımlar | 14, 2, 6, 9 | A, E, F |
Temel programlama becerileri gelişir | 10, 12, 2, 9 | A, E, F, G |
Uygulama içerisinde veri tabanı dizayn eder | 10, 12, 14, 16, 2, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Visualt Stduio Kurulumu ve Tanıtımı | |
2 | C# Dilinin sytanx anlatımı (if,else,dizi, fonksiyon vb kısa bir özet) | |
3 | Class, İnterface ve Kalıtım | |
4 | Uygulama Seçimi, Analizi, Framework seçimi ve Proje Başlatma | |
5 | Veritabanı Dizaynı ve Uygulamaya Bağlama | |
6 | Uygulama Geliştirme(Web Servis) | |
7 | Uygulama Geliştirme(WPF) | |
8 | Uygulama Geliştirme(WPF) | |
9 | Uygulama Geliştirme(Winform) | |
10 | Uygulama Geliştirme(Winform) | |
11 | Uygulama Geliştirme(Windows Servis) | |
12 | Uygulama Geliştirme(Windows Servis) | |
13 | Uygulamayı Refactoring Yapama ve Publish Etme | |
14 | Uygulamayı Refactoring Yapama ve Publish Etme | |
Kaynak |
c# resmi kütüphanesi ve internet bu konuda yazılmış sayflalar.
https://docs.microsoft.com/tr-tr/dotnet/csharp/programming-guide/
http://www.csharpnedir.com/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | | | | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ C# UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | C# programlama dilini kullanarak uygulama geliştirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Visualt Stduio Kurulumu ve Tanıtımı,C# Dilinin sytanx anlatımı (if,else,dizi, fonksiyon vb kısa bir özet), Class, İnterface ve Kalıtım ,Uygulama Seçimi, Analizi, Framework seçimi ve Proje Başlatma,Veritabanı Dizaynı ve Uygulamaya Bağlama,Uygulama Geliştirme(Web Servis),Uygulama Geliştirme(WPF),Uygulama Geliştirme(WPF),Uygulama Geliştirme(Winform),Uygulama Geliştirme(Winform),Uygulama Geliştirme(Windows Servis),Uygulama Geliştirme(Windows Servis),Uygulamayı Refactoring Yapama ve Publish Etme,Uygulamayı Refactoring Yapama ve Publish Etme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İleri derece c# bilgisine sahip olur | 14, 2, 6, 8, 9 | A, E, F, G |
C# dili ile uygulama geliştirir | 17, 2, 6, 9 | A, E, F |
Class, interface, kalıtım kavramlarını tanımlar | 14, 2, 6, 9 | A, E, F |
Temel programlama becerileri gelişir | 10, 12, 2, 9 | A, E, F, G |
Uygulama içerisinde veri tabanı dizayn eder | 10, 12, 14, 16, 2, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Visualt Stduio Kurulumu ve Tanıtımı | |
2 | C# Dilinin sytanx anlatımı (if,else,dizi, fonksiyon vb kısa bir özet) | |
3 | Class, İnterface ve Kalıtım | |
4 | Uygulama Seçimi, Analizi, Framework seçimi ve Proje Başlatma | |
5 | Veritabanı Dizaynı ve Uygulamaya Bağlama | |
6 | Uygulama Geliştirme(Web Servis) | |
7 | Uygulama Geliştirme(WPF) | |
8 | Uygulama Geliştirme(WPF) | |
9 | Uygulama Geliştirme(Winform) | |
10 | Uygulama Geliştirme(Winform) | |
11 | Uygulama Geliştirme(Windows Servis) | |
12 | Uygulama Geliştirme(Windows Servis) | |
13 | Uygulamayı Refactoring Yapama ve Publish Etme | |
14 | Uygulamayı Refactoring Yapama ve Publish Etme | |
Kaynak |
c# resmi kütüphanesi ve internet bu konuda yazılmış sayflalar.
https://docs.microsoft.com/tr-tr/dotnet/csharp/programming-guide/
http://www.csharpnedir.com/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | | | | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:37Son Güncelleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:39