Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
VERİ TABANI UYGULAMALARI | BPR2260430 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ahmet Selim ÖVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı iş yaşamında en fazla karşılaşılan Veritabanı Kurulması, Yönetimi ve Üzerinde orta seviyede programlama detaylarının aktarilmasidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma & Ders içerikleri anlatılması,Veritabanı Kurulması ve Konfigurasyon ,Veritabanı Yönetimi ,Veritabanı Felaket Kurtarma ,Verilerin Sorgulanması İşlemleri ve Koşullar(SQL),Verilerin Sorgulanması İşlemleri ve Koşullar(SQL),Data değiştirme İşlemleri(DML),Data tanımlama İşlemleri(DDL),Veriyi Gruplama - Grup Fonksiyonları,Paket, Fonksiyon ve Procedure Yazılması,Paket , Fonksiyon ve Procedure Yazılması,Döngüler,Koşul İfadeleri,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel Veritabanı kavramlarını tanımlar. | 6, 8, 9 | A, E |
Veri sorgulama (SQL) yapar | 14, 8, 9 | A, E |
Veri modelleme yapar | 14, 6, 9 | A, E |
Fonksiyon ve prosedür yazar | 12, 6, 8, 9 | A, E |
Data tanımlama ve değiştirme işlemleri yapar | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tanışma & Ders içerikleri anlatılması | |
2 | Veritabanı Kurulması ve Konfigurasyon | |
3 | Veritabanı Yönetimi | |
4 | Veritabanı Felaket Kurtarma | |
5 | Verilerin Sorgulanması İşlemleri ve Koşullar(SQL) | |
6 | Verilerin Sorgulanması İşlemleri ve Koşullar(SQL) | |
7 | Data değiştirme İşlemleri(DML) | |
8 | Data tanımlama İşlemleri(DDL) | |
9 | Veriyi Gruplama - Grup Fonksiyonları | |
10 | Paket, Fonksiyon ve Procedure Yazılması | |
11 | Paket , Fonksiyon ve Procedure Yazılması | |
12 | Döngüler | |
13 | Koşul İfadeleri | |
14 | Genel Tekrar | |
Kaynak |
Ders slaytları ve Ders içerisinde verilecek dökümanlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.. | | | | | X |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | X |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | | X |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | X | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | X | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | | X |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | X |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | | X |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | | X |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | X | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | | X |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 10 | 30 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 146 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(146/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
VERİ TABANI UYGULAMALARI | BPR2260430 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ahmet Selim ÖVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı iş yaşamında en fazla karşılaşılan Veritabanı Kurulması, Yönetimi ve Üzerinde orta seviyede programlama detaylarının aktarilmasidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma & Ders içerikleri anlatılması,Veritabanı Kurulması ve Konfigurasyon ,Veritabanı Yönetimi ,Veritabanı Felaket Kurtarma ,Verilerin Sorgulanması İşlemleri ve Koşullar(SQL),Verilerin Sorgulanması İşlemleri ve Koşullar(SQL),Data değiştirme İşlemleri(DML),Data tanımlama İşlemleri(DDL),Veriyi Gruplama - Grup Fonksiyonları,Paket, Fonksiyon ve Procedure Yazılması,Paket , Fonksiyon ve Procedure Yazılması,Döngüler,Koşul İfadeleri,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel Veritabanı kavramlarını tanımlar. | 6, 8, 9 | A, E |
Veri sorgulama (SQL) yapar | 14, 8, 9 | A, E |
Veri modelleme yapar | 14, 6, 9 | A, E |
Fonksiyon ve prosedür yazar | 12, 6, 8, 9 | A, E |
Data tanımlama ve değiştirme işlemleri yapar | 14, 6, 8, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tanışma & Ders içerikleri anlatılması | |
2 | Veritabanı Kurulması ve Konfigurasyon | |
3 | Veritabanı Yönetimi | |
4 | Veritabanı Felaket Kurtarma | |
5 | Verilerin Sorgulanması İşlemleri ve Koşullar(SQL) | |
6 | Verilerin Sorgulanması İşlemleri ve Koşullar(SQL) | |
7 | Data değiştirme İşlemleri(DML) | |
8 | Data tanımlama İşlemleri(DDL) | |
9 | Veriyi Gruplama - Grup Fonksiyonları | |
10 | Paket, Fonksiyon ve Procedure Yazılması | |
11 | Paket , Fonksiyon ve Procedure Yazılması | |
12 | Döngüler | |
13 | Koşul İfadeleri | |
14 | Genel Tekrar | |
Kaynak |
Ders slaytları ve Ders içerisinde verilecek dökümanlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.. | | | | | X |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | X |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | | X |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | X | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | X | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | | X |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | X |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | | X |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | | X |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | X | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | | X |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 09:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:09