Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PROGRAMLAMADA MATEMATİK | BPR1210944 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hatice ÇAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hatice ÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye programlamada gerekli matematik ile ilgili temel kavramların kapsamlı bir şekilde kazandırılması ve bu kavramların karşılaşılabilecek çeşitli problemleri çözmede nasıl kullanılabileceğinin gösterilmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Matrisler,Rotasyon, Transpoz
,Satırca Eşelon Form, Determinant,Lineer Denklem Sistemleri,Vektörler, İç çarpım, Norm,Matris Geçişleri
,Görüntü İşlemede Temel İstatistik Bilgiler ,Görüntü İşlemede Temel İstatistik Bilgiler,Görüntü İşlemede Kullanılan Operatörler ,Görüntü İşlemede Kullanılan Operatörler ,Algoritmalar,Graflar,Ağaçlar,Kriptografi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Vektörel işlemleri yapar. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
2. Matris ve determinant sistemlerini çözer. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
3. Görüntü işlemede kullanılan operatörleri tanır ve uygular. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
4. Histogramı çizer. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
5. Ağaçları açıklar. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
6. Bölme algoritmalarını çözer. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Matrisler | |
2 | Rotasyon, Transpoz
| |
3 | Satırca Eşelon Form, Determinant | |
4 | Lineer Denklem Sistemleri | |
5 | Vektörler, İç çarpım, Norm | |
6 | Matris Geçişleri
| |
7 | Görüntü İşlemede Temel İstatistik Bilgiler | |
8 | Görüntü İşlemede Temel İstatistik Bilgiler | |
9 | Görüntü İşlemede Kullanılan Operatörler | |
10 | Görüntü İşlemede Kullanılan Operatörler | |
11 | Algoritmalar | |
12 | Graflar | |
13 | Ağaçlar | |
14 | Kriptografi | |
Kaynak |
1. Lineer Cebir, Schaums Outline Serisi.
2. tutorialspoint.com (Digital Image Processing)
3. Ayrık Matematik ve Uygulamaları, Kenneth H. Rosen (Bölüm 3,4,10,11)
4. Ders Notları |
5. Çözümlü Lineer Cebir Problemleri, Fethi Çallıalp, Birsen Yayınevi
6. Çözümlü Lineer Cebir Alıştırmaları, Arif Sabuncuoğlu, Nobel Yayınevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.. | | | X | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | X |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | X | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | X | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | X | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | X | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | X | | | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | X | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | X | | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 5 | 10 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 6 | 1 | 6 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PROGRAMLAMADA MATEMATİK | BPR1210944 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hatice ÇAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hatice ÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye programlamada gerekli matematik ile ilgili temel kavramların kapsamlı bir şekilde kazandırılması ve bu kavramların karşılaşılabilecek çeşitli problemleri çözmede nasıl kullanılabileceğinin gösterilmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Matrisler,Rotasyon, Transpoz
,Satırca Eşelon Form, Determinant,Lineer Denklem Sistemleri,Vektörler, İç çarpım, Norm,Matris Geçişleri
,Görüntü İşlemede Temel İstatistik Bilgiler ,Görüntü İşlemede Temel İstatistik Bilgiler,Görüntü İşlemede Kullanılan Operatörler ,Görüntü İşlemede Kullanılan Operatörler ,Algoritmalar,Graflar,Ağaçlar,Kriptografi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Vektörel işlemleri yapar. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
2. Matris ve determinant sistemlerini çözer. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
3. Görüntü işlemede kullanılan operatörleri tanır ve uygular. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
4. Histogramı çizer. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
5. Ağaçları açıklar. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
6. Bölme algoritmalarını çözer. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Matrisler | |
2 | Rotasyon, Transpoz
| |
3 | Satırca Eşelon Form, Determinant | |
4 | Lineer Denklem Sistemleri | |
5 | Vektörler, İç çarpım, Norm | |
6 | Matris Geçişleri
| |
7 | Görüntü İşlemede Temel İstatistik Bilgiler | |
8 | Görüntü İşlemede Temel İstatistik Bilgiler | |
9 | Görüntü İşlemede Kullanılan Operatörler | |
10 | Görüntü İşlemede Kullanılan Operatörler | |
11 | Algoritmalar | |
12 | Graflar | |
13 | Ağaçlar | |
14 | Kriptografi | |
Kaynak |
1. Lineer Cebir, Schaums Outline Serisi.
2. tutorialspoint.com (Digital Image Processing)
3. Ayrık Matematik ve Uygulamaları, Kenneth H. Rosen (Bölüm 3,4,10,11)
4. Ders Notları |
5. Çözümlü Lineer Cebir Problemleri, Fethi Çallıalp, Birsen Yayınevi
6. Çözümlü Lineer Cebir Alıştırmaları, Arif Sabuncuoğlu, Nobel Yayınevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.. | | | X | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | X |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | X | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | X | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | X | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | X | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | X | | | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | X | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | X | | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 09:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:09