Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
VERİ TABANI PROGRAMLAMA II | - | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nada A. M. MISK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ahmet Selim ÖVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin veri tabanı kavramını ve veri tabanının bir yazılımın temle unsuru olduğunu anlamsı, ayrıca
SQL dilini etkin bir şekilde öğrencilere kazadırmak ve bu dili kullanacağı platformaları öğrencilere
tanıtmak derrsin hedeflerindendir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders hakkında bilgilendirmeler,Veri Tabanı Nedir? Veri Tabanı Türleri Nelerdir? ( SQL, MySQL, Oracle, NoSql, Redis ),Data Definition Language (DDL) ifadeleri,Data Manipulation Language (DML) ifadeleri,Transaction Control (TCL) ifadeleri,Normalizasyon kuralları ve ACID Prensipleri,Alt sorgular ve join ifadeleri ,Görünüm sorguları ve union ifadeleri,Değişkenler,Fonksiyonlar, Saklı Yordamlar (Stored Procedures),Saklı Yordamlar (Stored Procedures),Trigerler,Veritabanı yedekleme,Veritabanı projesi tasarımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Veritabanı kavramını ve dosya sistemlerini öğrenir | 17, 9 | A, E |
Varlık ilişkisel modeli her hangi bir yazılım için şematik olarak kurar | 17, 9 | A |
SQL diliyle veritabanı üzerinde sorgulamalar yapar | 17, 9 | A, E |
C# , VB gibi diller içinde SQL dilini gömülü olarak kullanır | 17, 9 | A, E |
Web tabanlı veri tabanı uygulamaları tasarlar | 17, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders hakkında bilgilendirmeler | |
2 | Veri Tabanı Nedir? Veri Tabanı Türleri Nelerdir? ( SQL, MySQL, Oracle, NoSql, Redis ) | |
3 | Data Definition Language (DDL) ifadeleri | |
4 | Data Manipulation Language (DML) ifadeleri | |
5 | Transaction Control (TCL) ifadeleri | |
6 | Normalizasyon kuralları ve ACID Prensipleri | |
7 | Alt sorgular ve join ifadeleri | |
8 | Görünüm sorguları ve union ifadeleri | |
9 | Değişkenler | |
10 | Fonksiyonlar, Saklı Yordamlar (Stored Procedures) | |
11 | Saklı Yordamlar (Stored Procedures) | |
12 | Trigerler | |
13 | Veritabanı yedekleme | |
14 | Veritabanı projesi tasarımı | |
Kaynak |
Ders Sunumları |
[1] Database Mangement Systems, R. Ramakrishnan, J.Gehrke, Second Edition – Mc Graw Hill.
[2] Database System Concepts, A. Silberschatz |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.. | | | | | X |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | X |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | X | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | X | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | X | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | X | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | X |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | X | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | X | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | X | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | X | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
VERİ TABANI PROGRAMLAMA II | - | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nada A. M. MISK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ahmet Selim ÖVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin veri tabanı kavramını ve veri tabanının bir yazılımın temle unsuru olduğunu anlamsı, ayrıca
SQL dilini etkin bir şekilde öğrencilere kazadırmak ve bu dili kullanacağı platformaları öğrencilere
tanıtmak derrsin hedeflerindendir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders hakkında bilgilendirmeler,Veri Tabanı Nedir? Veri Tabanı Türleri Nelerdir? ( SQL, MySQL, Oracle, NoSql, Redis ),Data Definition Language (DDL) ifadeleri,Data Manipulation Language (DML) ifadeleri,Transaction Control (TCL) ifadeleri,Normalizasyon kuralları ve ACID Prensipleri,Alt sorgular ve join ifadeleri ,Görünüm sorguları ve union ifadeleri,Değişkenler,Fonksiyonlar, Saklı Yordamlar (Stored Procedures),Saklı Yordamlar (Stored Procedures),Trigerler,Veritabanı yedekleme,Veritabanı projesi tasarımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Veritabanı kavramını ve dosya sistemlerini öğrenir | 17, 9 | A, E |
Varlık ilişkisel modeli her hangi bir yazılım için şematik olarak kurar | 17, 9 | A |
SQL diliyle veritabanı üzerinde sorgulamalar yapar | 17, 9 | A, E |
C# , VB gibi diller içinde SQL dilini gömülü olarak kullanır | 17, 9 | A, E |
Web tabanlı veri tabanı uygulamaları tasarlar | 17, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders hakkında bilgilendirmeler | |
2 | Veri Tabanı Nedir? Veri Tabanı Türleri Nelerdir? ( SQL, MySQL, Oracle, NoSql, Redis ) | |
3 | Data Definition Language (DDL) ifadeleri | |
4 | Data Manipulation Language (DML) ifadeleri | |
5 | Transaction Control (TCL) ifadeleri | |
6 | Normalizasyon kuralları ve ACID Prensipleri | |
7 | Alt sorgular ve join ifadeleri | |
8 | Görünüm sorguları ve union ifadeleri | |
9 | Değişkenler | |
10 | Fonksiyonlar, Saklı Yordamlar (Stored Procedures) | |
11 | Saklı Yordamlar (Stored Procedures) | |
12 | Trigerler | |
13 | Veritabanı yedekleme | |
14 | Veritabanı projesi tasarımı | |
Kaynak |
Ders Sunumları |
[1] Database Mangement Systems, R. Ramakrishnan, J.Gehrke, Second Edition – Mc Graw Hill.
[2] Database System Concepts, A. Silberschatz |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.. | | | | | X |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | X |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | X | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | X | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | X | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | X | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | X |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | X | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | X | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | X | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | X | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 09:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:09