Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MATEMATİK II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hatice ÇAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hatice ÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye programlamada gerekli matematik ile ilgili temel kavramların kapsamlı bir şekilde kazandırılması ve bu kavramların karşılaşılabilecek çeşitli problemleri çözmede nasıl kullanılabileceğinin gösterilmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Kavramlar,Mutlak Değer ve Aralık Kavramı
,Fonksiyonlara Giriş,Trigonometrik Fonksiyonlar,Logaritmik fonksiyonlar,Üstel fonksiyonlar
,Limit,Süreklilik,Türevin tanımı,Türevin uygulamaları,Belirsiz integral,Kısmi integrasyon,Belirli integral,İntegralin Uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Modüler aritmetik işlemlerini yapar. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
2. Matris ve determinant sistemlerini çözer. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
3. Fonksiyonlar ve logaritmik ifadelerle işlem yapar. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
4. Diferansiyel denklemleri çözer. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
5. Teğet ve eğim kavramlarının türevle ilişkisini açıklar. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
6. Katlı integral kavramını açıklar. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
7. Matematiksel modelleme yöntemlerini öğrenir. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Temel Kavramlar | |
2 | Mutlak Değer ve Aralık Kavramı
| |
3 | Fonksiyonlara Giriş | |
4 | Trigonometrik Fonksiyonlar | |
5 | Logaritmik fonksiyonlar | |
6 | Üstel fonksiyonlar
| |
7 | Limit | |
8 | Süreklilik | |
9 | Türevin tanımı | |
10 | Türevin uygulamaları | |
11 | Belirsiz integral | |
12 | Kısmi integrasyon | |
13 | Belirli integral | |
14 | İntegralin Uygulamaları | |
Kaynak |
1. Thomas' Calculus, 14th Edition, George B. Thomas, Maurice D. Weir, Joel R. Hass, Pearson.
2. Kısa Teori ve Çözümlü Problemlerle Matematik Analiz 1, Dr. Salih Çelik, Birsen Yayınevi
3. Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar. | | | | | |
2 | Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır. | | | X | | |
4 | Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | |
5 | Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar. | X | | | | |
6 | Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar. | | | | | X |
7 | Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | | X | | | |
8 | Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir. | | | X | | |
9 | Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir. | | | | | X |
10 | Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | | | X | | |
11 | Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular. | | X | | | |
12 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 10 | 30 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 17 | 17 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 17 | 17 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MATEMATİK II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hatice ÇAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hatice ÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye programlamada gerekli matematik ile ilgili temel kavramların kapsamlı bir şekilde kazandırılması ve bu kavramların karşılaşılabilecek çeşitli problemleri çözmede nasıl kullanılabileceğinin gösterilmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Kavramlar,Mutlak Değer ve Aralık Kavramı
,Fonksiyonlara Giriş,Trigonometrik Fonksiyonlar,Logaritmik fonksiyonlar,Üstel fonksiyonlar
,Limit,Süreklilik,Türevin tanımı,Türevin uygulamaları,Belirsiz integral,Kısmi integrasyon,Belirli integral,İntegralin Uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Modüler aritmetik işlemlerini yapar. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
2. Matris ve determinant sistemlerini çözer. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
3. Fonksiyonlar ve logaritmik ifadelerle işlem yapar. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
4. Diferansiyel denklemleri çözer. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
5. Teğet ve eğim kavramlarının türevle ilişkisini açıklar. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
6. Katlı integral kavramını açıklar. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
7. Matematiksel modelleme yöntemlerini öğrenir. | 12, 16, 6, 9 | A, D, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Temel Kavramlar | |
2 | Mutlak Değer ve Aralık Kavramı
| |
3 | Fonksiyonlara Giriş | |
4 | Trigonometrik Fonksiyonlar | |
5 | Logaritmik fonksiyonlar | |
6 | Üstel fonksiyonlar
| |
7 | Limit | |
8 | Süreklilik | |
9 | Türevin tanımı | |
10 | Türevin uygulamaları | |
11 | Belirsiz integral | |
12 | Kısmi integrasyon | |
13 | Belirli integral | |
14 | İntegralin Uygulamaları | |
Kaynak |
1. Thomas' Calculus, 14th Edition, George B. Thomas, Maurice D. Weir, Joel R. Hass, Pearson.
2. Kısa Teori ve Çözümlü Problemlerle Matematik Analiz 1, Dr. Salih Çelik, Birsen Yayınevi
3. Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar. | | | | | |
2 | Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır. | | | X | | |
4 | Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | |
5 | Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar. | X | | | | |
6 | Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar. | | | | | X |
7 | Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | | X | | | |
8 | Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir. | | | X | | |
9 | Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir. | | | | | X |
10 | Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | | | X | | |
11 | Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular. | | X | | | |
12 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:09