Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ELEKTRİK DEVRELERİ I | BMT1145230 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere elektrik devre hesaplamalarını ve tasarımını basit düzeyde öğretmek, ve ilgili terimleri anlama ve doğru şekilde kullanma becerisi katmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dogru akima giriş, ve dirençler,Voltaj ve akım hesapları,Güç ve enerji hesapları,Kapasitörler,Alternatif akıma giriş,Bobiner,Trafolar,Diyotlar,Alternatif akımda elektriksel hesaplamalar,Transistörler (npn/pnp BJT),Roleler,Voltaj regulatorleri,Devre tasarımı,Devre tasarımında en yüksek verimlilik için metotlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Elektrik devreleri ile ilgili terimleri tanir ve kullanır. | 12, 16, 9 | A |
2.Pek çok temel elektronik parçayi tanır ve kullanımlarını bilir. | 12, 16, 9 | A |
3.Basit devreleri tasarlar ve analiz eder. | 12, 16, 9 | A |
4.Konu ile ilgili kendini geliştirmesi için gereken temel alt yapıya sahip olur. | 12, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dogru akima giriş, ve dirençler | Mebis Notları |
2 | Voltaj ve akım hesapları | Mebis Notları |
3 | Güç ve enerji hesapları | Mebis Notları |
4 | Kapasitörler | Mebis Notları |
5 | Alternatif akıma giriş | Mebis Notları |
6 | Bobiner | Mebis Notları |
7 | Trafolar | Mebis Notları |
8 | Diyotlar | Mebis Notları |
9 | Alternatif akımda elektriksel hesaplamalar | Mebis Notları |
10 | Transistörler (npn/pnp BJT) | Mebis Notları |
11 | Roleler | Mebis Notları |
12 | Voltaj regulatorleri | Mebis Notları |
13 | Devre tasarımı | Mebis Notları |
14 | Devre tasarımında en yüksek verimlilik için metotlar | Mebis Notları |
Kaynak |
W. Nilsson, J (2013) Elektronik Cihazlar ve Devre Teorisi. Yayıncı: Prentice Hall |
Notlar öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar. | | | X | | |
2 | Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | | | X | | |
3 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır. | | | | | |
4 | Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
5 | Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar. | | | | | |
6 | Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar. | | | X | | |
7 | Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | | | X | | |
8 | Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir. | | | X | | |
9 | Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir. | | | | | X |
10 | Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | | | | | |
11 | Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular. | | | X | | |
12 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 27 | 27 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 27 | 27 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ELEKTRİK DEVRELERİ I | BMT1145230 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere elektrik devre hesaplamalarını ve tasarımını basit düzeyde öğretmek, ve ilgili terimleri anlama ve doğru şekilde kullanma becerisi katmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dogru akima giriş, ve dirençler,Voltaj ve akım hesapları,Güç ve enerji hesapları,Kapasitörler,Alternatif akıma giriş,Bobiner,Trafolar,Diyotlar,Alternatif akımda elektriksel hesaplamalar,Transistörler (npn/pnp BJT),Roleler,Voltaj regulatorleri,Devre tasarımı,Devre tasarımında en yüksek verimlilik için metotlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Elektrik devreleri ile ilgili terimleri tanir ve kullanır. | 12, 16, 9 | A |
2.Pek çok temel elektronik parçayi tanır ve kullanımlarını bilir. | 12, 16, 9 | A |
3.Basit devreleri tasarlar ve analiz eder. | 12, 16, 9 | A |
4.Konu ile ilgili kendini geliştirmesi için gereken temel alt yapıya sahip olur. | 12, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dogru akima giriş, ve dirençler | Mebis Notları |
2 | Voltaj ve akım hesapları | Mebis Notları |
3 | Güç ve enerji hesapları | Mebis Notları |
4 | Kapasitörler | Mebis Notları |
5 | Alternatif akıma giriş | Mebis Notları |
6 | Bobiner | Mebis Notları |
7 | Trafolar | Mebis Notları |
8 | Diyotlar | Mebis Notları |
9 | Alternatif akımda elektriksel hesaplamalar | Mebis Notları |
10 | Transistörler (npn/pnp BJT) | Mebis Notları |
11 | Roleler | Mebis Notları |
12 | Voltaj regulatorleri | Mebis Notları |
13 | Devre tasarımı | Mebis Notları |
14 | Devre tasarımında en yüksek verimlilik için metotlar | Mebis Notları |
Kaynak |
W. Nilsson, J (2013) Elektronik Cihazlar ve Devre Teorisi. Yayıncı: Prentice Hall |
Notlar öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar. | | | X | | |
2 | Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | | | X | | |
3 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır. | | | | | |
4 | Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | X | | |
5 | Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar. | | | | | |
6 | Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar. | | | X | | |
7 | Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | | | X | | |
8 | Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir. | | | X | | |
9 | Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir. | | | | | X |
10 | Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | | | | | |
11 | Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular. | | | X | | |
12 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:09