Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÇOCUK VE MÜZİK | ÇCG1262670 | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Şenay ŞİRİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin müziğin tanımı, amaçları, eğitimdeki önemi ve çocukluk döneminde müzik eğitimde kullanılan müzik teknikleri ile ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının önemi, İşitsel algı ve müziğin çocuk gelişimindeki önemi,Müziğin gelişim alanları ile ilişkisi, çocukluk döneminde müzik gelişimi
,Çocukluk döneminde müzik çalışmalarında kullanılan müzik teknikleri
, Yaratıcı Hareket ve Dans- Etkinlik Örnekleri,Nefes Açama Şarkı Söyleme- Etkinlik Örnekleri
,Müzikli Öykü-Etkinlik Örnekleri
,Teknikler/ Öğrenci Sunumları
,Öğrenci Sunumları,Çalgılar Müzikle ilgili yaklaşımlar,Özel Gereksinimli Çocuklar ve Müzik
,Uygulama Örnekleri
,Proje Sunumları 1,Proje Sunumları 2,Proje Sunumları 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk gelişimi alanında edindiği bilgileri kullanarak müzik çalışmaları
uygular. | 14, 16, 9 | A, H |
Çocuk gelişimi alanındaki kuramsal ve uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçları kullanır.
| 14, 16, 9 | A, H |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini aktarır. | 14, 16, 9 | A |
Çocuklara uygulanabilecek müzik etkinlik türlerini açıklar. | 14, 5, 9 | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının önemi, İşitsel algı ve müziğin çocuk gelişimindeki önemi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Müziğin gelişim alanları ile ilişkisi, çocukluk döneminde müzik gelişimi
| Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Çocukluk döneminde müzik çalışmalarında kullanılan müzik teknikleri
| Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Yaratıcı Hareket ve Dans- Etkinlik Örnekleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Nefes Açama Şarkı Söyleme- Etkinlik Örnekleri
| Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Müzikli Öykü-Etkinlik Örnekleri
| Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Teknikler/ Öğrenci Sunumları
| Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Öğrenci Sunumları | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Çalgılar Müzikle ilgili yaklaşımlar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Özel Gereksinimli Çocuklar ve Müzik
| Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Uygulama Örnekleri
| Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Proje Sunumları 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Proje Sunumları 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Proje Sunumları 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Artan, İ. (1994). Okulöncesi Dönemde Müzik Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri, Okulöncesi Eğitimciler İçin El Kitabı. İstanbul: YA-PA Yayınları.
Eliason, C.; Jenkins, Loa., (1994), A Practical Guide to Early Childhood Curriculum 5th Edition. U.S.A.: MacMillan College Publishing Company,
McDonald, T. Dorothy; Simons, Gene, M., (1989) Musical Growth and Development, Schirmer Books, |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | |
4 | Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır. | X | | | | |
7 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir | | X | | | |
8 | Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | | X | | | |
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 97 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(97/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÇOCUK VE MÜZİK | ÇCG1262670 | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Şenay ŞİRİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin müziğin tanımı, amaçları, eğitimdeki önemi ve çocukluk döneminde müzik eğitimde kullanılan müzik teknikleri ile ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının önemi, İşitsel algı ve müziğin çocuk gelişimindeki önemi,Müziğin gelişim alanları ile ilişkisi, çocukluk döneminde müzik gelişimi
,Çocukluk döneminde müzik çalışmalarında kullanılan müzik teknikleri
, Yaratıcı Hareket ve Dans- Etkinlik Örnekleri,Nefes Açama Şarkı Söyleme- Etkinlik Örnekleri
,Müzikli Öykü-Etkinlik Örnekleri
,Teknikler/ Öğrenci Sunumları
,Öğrenci Sunumları,Çalgılar Müzikle ilgili yaklaşımlar,Özel Gereksinimli Çocuklar ve Müzik
,Uygulama Örnekleri
,Proje Sunumları 1,Proje Sunumları 2,Proje Sunumları 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk gelişimi alanında edindiği bilgileri kullanarak müzik çalışmaları
uygular. | 14, 16, 9 | A, H |
Çocuk gelişimi alanındaki kuramsal ve uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçları kullanır.
| 14, 16, 9 | A, H |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini aktarır. | 14, 16, 9 | A |
Çocuklara uygulanabilecek müzik etkinlik türlerini açıklar. | 14, 5, 9 | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının önemi, İşitsel algı ve müziğin çocuk gelişimindeki önemi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Müziğin gelişim alanları ile ilişkisi, çocukluk döneminde müzik gelişimi
| Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Çocukluk döneminde müzik çalışmalarında kullanılan müzik teknikleri
| Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Yaratıcı Hareket ve Dans- Etkinlik Örnekleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Nefes Açama Şarkı Söyleme- Etkinlik Örnekleri
| Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Müzikli Öykü-Etkinlik Örnekleri
| Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Teknikler/ Öğrenci Sunumları
| Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Öğrenci Sunumları | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Çalgılar Müzikle ilgili yaklaşımlar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Özel Gereksinimli Çocuklar ve Müzik
| Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Uygulama Örnekleri
| Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Proje Sunumları 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Proje Sunumları 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Proje Sunumları 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Artan, İ. (1994). Okulöncesi Dönemde Müzik Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri, Okulöncesi Eğitimciler İçin El Kitabı. İstanbul: YA-PA Yayınları.
Eliason, C.; Jenkins, Loa., (1994), A Practical Guide to Early Childhood Curriculum 5th Edition. U.S.A.: MacMillan College Publishing Company,
McDonald, T. Dorothy; Simons, Gene, M., (1989) Musical Growth and Development, Schirmer Books, |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | |
4 | Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır. | X | | | | |
7 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir | | X | | | |
8 | Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | | X | | | |
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:58