Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AİLE EĞİTİMİ | ÇCG1143020 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Elif KOYUNOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin ailelerle çalışma becerisinin artırılmasını ve ailelerin nasıl destekleyeceğini anlamasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ailenin tanımı, temel kavramlar 1,Aile ile ilgili temel kavramlar 2,Aile eğitiminin önemi ve amacı,Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde yapılan aile eğitim programları 1, Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde yapılan aile eğitim programları 2,Aile eğitimi uygulamalarında dikkat edilecek noktalar,Aile eğitimi programının değerlendirilmesi,Aile eğitiminde kullanılan yöntem, teknik ve materyaller,Aile görüşmeleri ve dikkat edilecek noktalar,Yetişkin psikolojisi ,Öğrenci sunumları 1,Öğrenci sunumları 2,Öğrenci sunumları 3,Öğrenci sunumları 4; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Aile yapılarını tanır.
| 10, 16, 9 | A, E |
Anne-baba çocuk ilişkisini yorumlar.
| 10, 16, 9 | A, E |
anne-baba çocuk ilişkilerinde oluşan problemleri tanır. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ailenin tanımı, temel kavramlar 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Aile ile ilgili temel kavramlar 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Aile eğitiminin önemi ve amacı | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde yapılan aile eğitim programları 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde yapılan aile eğitim programları 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Aile eğitimi uygulamalarında dikkat edilecek noktalar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Aile eğitimi programının değerlendirilmesi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Aile eğitiminde kullanılan yöntem, teknik ve materyaller | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Aile görüşmeleri ve dikkat edilecek noktalar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Yetişkin psikolojisi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Öğrenci sunumları 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Öğrenci sunumları 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Öğrenci sunumları 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Öğrenci sunumları 4 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Powerpoint ders notlarıSan Bayhan, P., Artan, İ. (2004). Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa Kültür Yayınları.
Berk, L. E., Dönmez, A., Onur, B. (2013). Çocuk gelişimi. İmge Kitabevi.
Turan F., Yükselen A., (2014). Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 1. Hedef Yayıncılık ve Mühendislik |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | X | | | |
4 | Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır. | | | X | | |
7 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir | | | | X | |
8 | Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | | | | X | |
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 1 | 2 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 1 | 5 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 5 | 1 | 5 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(75/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AİLE EĞİTİMİ | ÇCG1143020 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Elif KOYUNOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin ailelerle çalışma becerisinin artırılmasını ve ailelerin nasıl destekleyeceğini anlamasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ailenin tanımı, temel kavramlar 1,Aile ile ilgili temel kavramlar 2,Aile eğitiminin önemi ve amacı,Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde yapılan aile eğitim programları 1, Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde yapılan aile eğitim programları 2,Aile eğitimi uygulamalarında dikkat edilecek noktalar,Aile eğitimi programının değerlendirilmesi,Aile eğitiminde kullanılan yöntem, teknik ve materyaller,Aile görüşmeleri ve dikkat edilecek noktalar,Yetişkin psikolojisi ,Öğrenci sunumları 1,Öğrenci sunumları 2,Öğrenci sunumları 3,Öğrenci sunumları 4; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Aile yapılarını tanır.
| 10, 16, 9 | A, E |
Anne-baba çocuk ilişkisini yorumlar.
| 10, 16, 9 | A, E |
anne-baba çocuk ilişkilerinde oluşan problemleri tanır. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ailenin tanımı, temel kavramlar 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Aile ile ilgili temel kavramlar 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Aile eğitiminin önemi ve amacı | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde yapılan aile eğitim programları 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde yapılan aile eğitim programları 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Aile eğitimi uygulamalarında dikkat edilecek noktalar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Aile eğitimi programının değerlendirilmesi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Aile eğitiminde kullanılan yöntem, teknik ve materyaller | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Aile görüşmeleri ve dikkat edilecek noktalar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Yetişkin psikolojisi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Öğrenci sunumları 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Öğrenci sunumları 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Öğrenci sunumları 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Öğrenci sunumları 4 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Powerpoint ders notlarıSan Bayhan, P., Artan, İ. (2004). Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa Kültür Yayınları.
Berk, L. E., Dönmez, A., Onur, B. (2013). Çocuk gelişimi. İmge Kitabevi.
Turan F., Yükselen A., (2014). Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 1. Hedef Yayıncılık ve Mühendislik |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Çocuk Gelişimi alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | X | | | |
4 | Çocuk Gelişim alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır. | | | X | | |
7 | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntemleri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir | | | | X | |
8 | Uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | | | | X | |
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:58