Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PORSELEN PROTEZLER II | DPT2226650 | Bahar Dönemi | 2+4 | 4 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Umut ÇAKAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Haluk Barış KARA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Metal desteksiz porselen ile inlay, onlay, kron ve köprü protezlerinin yapımı ve seramik
protezlerin tamiri. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Revetman modelde Lamineyt veneer restorasyon, inley, onley çaloşması,2.Mum modelaj-ısıyla presleme ve tabakalama tekniğiyle Lamineyt veneer restorasyon, inley, onley çalışması,3.Mum modelaj-ısıyla presleme ve boyama tekniğiyle Lamineyt veneer restorasyon, inley, onley çalışması,4.Cad-Cam tekniğiyle Lamineyt veneer restorasyon, inley, onley çalışması,5.Mum modelaj-ısıyla presleme ve boyama tekniğiyle Lamineyt veneer restorasyon, inley, onley çalışması,6.Pt foli tekniğiyle porselen kuron çalışması,7.Cam infiltre tam porselen tekniğiyle kuron çalışması,8.Cam infiltre tam porselen tekniğiyle köprü çalışması,9.Mum modelaj-ısıyla presleme ve tabakalama tekniğiyle tam porselen kuron ve köprü çalışması,10.Mum modelaj-ısıyla presleme ve boyama tekniğiyle tam porselen kuron ve köprü çalışması,11.Kopyalama ve frezleme tekniğiyle tam porselen kuron ve köprü çalışması,12.Cad-Cam tekniğiyle Tam porselen kuron ve köprü çalışması,13.Porselen tamiri,14.Metal alt yapıya sıcak lehim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Metal desteksiz seramik kuron köprü restorasyonların anlatabilecektir. | 14, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1.Revetman modelde Lamineyt veneer restorasyon, inley, onley çaloşması | |
2 | 2.Mum modelaj-ısıyla presleme ve tabakalama tekniğiyle Lamineyt veneer restorasyon, inley, onley çalışması | |
3 | 3.Mum modelaj-ısıyla presleme ve boyama tekniğiyle Lamineyt veneer restorasyon, inley, onley çalışması | |
4 | 4.Cad-Cam tekniğiyle Lamineyt veneer restorasyon, inley, onley çalışması | |
5 | 5.Mum modelaj-ısıyla presleme ve boyama tekniğiyle Lamineyt veneer restorasyon, inley, onley çalışması | |
6 | 6.Pt foli tekniğiyle porselen kuron çalışması | |
7 | 7.Cam infiltre tam porselen tekniğiyle kuron çalışması | |
8 | 8.Cam infiltre tam porselen tekniğiyle köprü çalışması | |
9 | 9.Mum modelaj-ısıyla presleme ve tabakalama tekniğiyle tam porselen kuron ve köprü çalışması | |
10 | 10.Mum modelaj-ısıyla presleme ve boyama tekniğiyle tam porselen kuron ve köprü çalışması | |
11 | 11.Kopyalama ve frezleme tekniğiyle tam porselen kuron ve köprü çalışması | |
12 | 12.Cad-Cam tekniğiyle Tam porselen kuron ve köprü çalışması | |
13 | 13.Porselen tamiri | |
14 | 14.Metal alt yapıya sıcak lehim | |
Kaynak |
Öğrenciye düzenli olarak ders notu verilecektir |
W. Patrick Naylor,Introduction to Metal-Ceramic Technology, Quintessence, 2nd Edition |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | | | X | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | X | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | X | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 45 | 45 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 226 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(226/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PORSELEN PROTEZLER II | DPT2226650 | Bahar Dönemi | 2+4 | 4 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Umut ÇAKAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Haluk Barış KARA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Metal desteksiz porselen ile inlay, onlay, kron ve köprü protezlerinin yapımı ve seramik
protezlerin tamiri. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Revetman modelde Lamineyt veneer restorasyon, inley, onley çaloşması,2.Mum modelaj-ısıyla presleme ve tabakalama tekniğiyle Lamineyt veneer restorasyon, inley, onley çalışması,3.Mum modelaj-ısıyla presleme ve boyama tekniğiyle Lamineyt veneer restorasyon, inley, onley çalışması,4.Cad-Cam tekniğiyle Lamineyt veneer restorasyon, inley, onley çalışması,5.Mum modelaj-ısıyla presleme ve boyama tekniğiyle Lamineyt veneer restorasyon, inley, onley çalışması,6.Pt foli tekniğiyle porselen kuron çalışması,7.Cam infiltre tam porselen tekniğiyle kuron çalışması,8.Cam infiltre tam porselen tekniğiyle köprü çalışması,9.Mum modelaj-ısıyla presleme ve tabakalama tekniğiyle tam porselen kuron ve köprü çalışması,10.Mum modelaj-ısıyla presleme ve boyama tekniğiyle tam porselen kuron ve köprü çalışması,11.Kopyalama ve frezleme tekniğiyle tam porselen kuron ve köprü çalışması,12.Cad-Cam tekniğiyle Tam porselen kuron ve köprü çalışması,13.Porselen tamiri,14.Metal alt yapıya sıcak lehim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Metal desteksiz seramik kuron köprü restorasyonların anlatabilecektir. | 14, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1.Revetman modelde Lamineyt veneer restorasyon, inley, onley çaloşması | |
2 | 2.Mum modelaj-ısıyla presleme ve tabakalama tekniğiyle Lamineyt veneer restorasyon, inley, onley çalışması | |
3 | 3.Mum modelaj-ısıyla presleme ve boyama tekniğiyle Lamineyt veneer restorasyon, inley, onley çalışması | |
4 | 4.Cad-Cam tekniğiyle Lamineyt veneer restorasyon, inley, onley çalışması | |
5 | 5.Mum modelaj-ısıyla presleme ve boyama tekniğiyle Lamineyt veneer restorasyon, inley, onley çalışması | |
6 | 6.Pt foli tekniğiyle porselen kuron çalışması | |
7 | 7.Cam infiltre tam porselen tekniğiyle kuron çalışması | |
8 | 8.Cam infiltre tam porselen tekniğiyle köprü çalışması | |
9 | 9.Mum modelaj-ısıyla presleme ve tabakalama tekniğiyle tam porselen kuron ve köprü çalışması | |
10 | 10.Mum modelaj-ısıyla presleme ve boyama tekniğiyle tam porselen kuron ve köprü çalışması | |
11 | 11.Kopyalama ve frezleme tekniğiyle tam porselen kuron ve köprü çalışması | |
12 | 12.Cad-Cam tekniğiyle Tam porselen kuron ve köprü çalışması | |
13 | 13.Porselen tamiri | |
14 | 14.Metal alt yapıya sıcak lehim | |
Kaynak |
Öğrenciye düzenli olarak ders notu verilecektir |
W. Patrick Naylor,Introduction to Metal-Ceramic Technology, Quintessence, 2nd Edition |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | | | X | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | X | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | X | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:39Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:41