Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HAREKETLİ PROTEZLER II | DPT1216350 | Bahar Dönemi | 2+4 | 4 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Haluk Barış KARA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Akrilik ve metal kaideli bölümlü protezlerin laboratuvar yapım yöntem ve tekniklerini öğretmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bölümlü protezler için model hazırlanması,Bölümlü protezler için kaide ve mum duvar hazırlanması,Kroşe tipleri ve kroşe bükümü,Modellerin artikülatöre bağlanması,Diş dizimi I,Diş Dizimi II,Muflaya alma,Mum eliminasyonu ve akrilik tepme,Tesviye ve cila,Metal kaideli protez için tanı modeli elde etmek ve çalışma modeli elde etmek,Paralelometre ile model analizi,Dublikat alma ve revetman model hazırlama,İskelet protezlerin parçaları,İskelet protez modelasyonu ve döküm kanallarının hazırlanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Klasik bölümlü protezleri tanır. | 16, 9 | A |
1.1. Paralelometreyle protezin giriş yolunusaptar | 13, 9 | A |
2. İskelet protezlerin modelajını uygular | 6, 9 | A |
2.1. Proteze uygun olan anabağlayıcıları saptar | 10, 9 | A |
2.2. Vakaya göre iskelet protezin tüm parçalarının kullanımını yorumlar. | 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bölümlü protezler için model hazırlanması | |
2 | Bölümlü protezler için kaide ve mum duvar hazırlanması | |
3 | Kroşe tipleri ve kroşe bükümü | |
4 | Modellerin artikülatöre bağlanması | |
5 | Diş dizimi I | |
6 | Diş Dizimi II | |
7 | Muflaya alma | |
8 | Mum eliminasyonu ve akrilik tepme | |
9 | Tesviye ve cila | |
10 | Metal kaideli protez için tanı modeli elde etmek ve çalışma modeli elde etmek | |
11 | Paralelometre ile model analizi | |
12 | Dublikat alma ve revetman model hazırlama | |
13 | İskelet protezlerin parçaları | |
14 | İskelet protez modelasyonu ve döküm kanallarının hazırlanması | |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
1. Bölümlü Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu
2. Hareketli BölümlüProtez Planlama Atlası. Russel J. Straton, Frank J. Wiebell
3. Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | X | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | X | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
Rehberli Problem Çözme | 7 | 6 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 226 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(226/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HAREKETLİ PROTEZLER II | DPT1216350 | Bahar Dönemi | 2+4 | 4 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sinem ALBAYRAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Haluk Barış KARA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Akrilik ve metal kaideli bölümlü protezlerin laboratuvar yapım yöntem ve tekniklerini öğretmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bölümlü protezler için model hazırlanması,Bölümlü protezler için kaide ve mum duvar hazırlanması,Kroşe tipleri ve kroşe bükümü,Modellerin artikülatöre bağlanması,Diş dizimi I,Diş Dizimi II,Muflaya alma,Mum eliminasyonu ve akrilik tepme,Tesviye ve cila,Metal kaideli protez için tanı modeli elde etmek ve çalışma modeli elde etmek,Paralelometre ile model analizi,Dublikat alma ve revetman model hazırlama,İskelet protezlerin parçaları,İskelet protez modelasyonu ve döküm kanallarının hazırlanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Klasik bölümlü protezleri tanır. | 16, 9 | A |
1.1. Paralelometreyle protezin giriş yolunusaptar | 13, 9 | A |
2. İskelet protezlerin modelajını uygular | 6, 9 | A |
2.1. Proteze uygun olan anabağlayıcıları saptar | 10, 9 | A |
2.2. Vakaya göre iskelet protezin tüm parçalarının kullanımını yorumlar. | 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bölümlü protezler için model hazırlanması | |
2 | Bölümlü protezler için kaide ve mum duvar hazırlanması | |
3 | Kroşe tipleri ve kroşe bükümü | |
4 | Modellerin artikülatöre bağlanması | |
5 | Diş dizimi I | |
6 | Diş Dizimi II | |
7 | Muflaya alma | |
8 | Mum eliminasyonu ve akrilik tepme | |
9 | Tesviye ve cila | |
10 | Metal kaideli protez için tanı modeli elde etmek ve çalışma modeli elde etmek | |
11 | Paralelometre ile model analizi | |
12 | Dublikat alma ve revetman model hazırlama | |
13 | İskelet protezlerin parçaları | |
14 | İskelet protez modelasyonu ve döküm kanallarının hazırlanması | |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
1. Bölümlü Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu
2. Hareketli BölümlüProtez Planlama Atlası. Russel J. Straton, Frank J. Wiebell
3. Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | X | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | X | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:39Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:41