Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ARTİKÜLATÖRLER VE YÜZ ARKI | DPT1118330 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gülsüm CEYLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hastalara hazırlanacak protezlerin insan çenesini taklit eden farklı aygıtlarda simülasyonunu yorumlayabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Artikülatörlerin kullanımı,2. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Ortalama değerliler),3. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Yarı ayarlan abilirler),4. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Tam ayarlanabilirler),5. Basit yüz arkları,6. Kinematik yüz arkları,7. Artikülatörün sıfırlanması,8. Yüz arkını artikülatöre nakletmek (Basit),9. Yüz arkını artikülatöre tranfer etmek (Kinematik),10. Modeli artiülatöre bağlamak (Üst),11. Modeli artiülatöre bağlamak (Alt),12. Oklüzyonun hazırlanması (Balanslı),13. Oklüzyonun hazırlanması Grup fonksiyonu,14. Oklüzyonun hazırlanması Kanin koruyuculu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1.Alt çene hareketlerini tanımlar | 16, 8, 9 | A |
2.2.Hastanın tedavisi sırasında kullanılan artikülatörün kısıtlamalarını bilerek yapılabilecek değişiklikleri değerlendirebilir. | 13, 14, 9 | A |
1. Protezlerin hazırlanmasında çene hareketlerinin önemini tartışabilir | 10, 19, 9 | A |
1.2. Çene hareketlerinin hazırlanan protezlere etkisini değerlendirebilir | 16, 19, 9 | A |
2. Çene hareketlerini taklit edebilen farklı aygıtların avantaj ve dezavantajlarını yorumlayabilir | 10, 16, 9 | A |
2.1. Uygulancak ptoteze göre kullanılması gereken artikülatör tipine karar verebilir | 19, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Artikülatörlerin kullanımı | |
2 | 2. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Ortalama değerliler) | |
3 | 3. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Yarı ayarlan abilirler) | |
4 | 4. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Tam ayarlanabilirler) | |
5 | 5. Basit yüz arkları | |
6 | 6. Kinematik yüz arkları | |
7 | 7. Artikülatörün sıfırlanması | |
8 | 8. Yüz arkını artikülatöre nakletmek (Basit) | |
9 | 9. Yüz arkını artikülatöre tranfer etmek (Kinematik) | |
10 | 10. Modeli artiülatöre bağlamak (Üst) | |
11 | 11. Modeli artiülatöre bağlamak (Alt) | |
12 | 12. Oklüzyonun hazırlanması (Balanslı) | |
13 | 13. Oklüzyonun hazırlanması Grup fonksiyonu | |
14 | 14. Oklüzyonun hazırlanması Kanin koruyuculu | |
Kaynak |
Ders notları basılı veya dijital olarak verilecektir. |
1. Tam Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu
2. Total Protezlerin Temel İlkeleri ve Pratiği. Iwao Hayakawa (Türkçe Editörü: Prof. Dr. Ender Kazazoğlu)
3. Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar. | | | | X | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | X | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 45 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(45/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ARTİKÜLATÖRLER VE YÜZ ARKI | DPT1118330 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gülsüm CEYLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hastalara hazırlanacak protezlerin insan çenesini taklit eden farklı aygıtlarda simülasyonunu yorumlayabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Artikülatörlerin kullanımı,2. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Ortalama değerliler),3. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Yarı ayarlan abilirler),4. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Tam ayarlanabilirler),5. Basit yüz arkları,6. Kinematik yüz arkları,7. Artikülatörün sıfırlanması,8. Yüz arkını artikülatöre nakletmek (Basit),9. Yüz arkını artikülatöre tranfer etmek (Kinematik),10. Modeli artiülatöre bağlamak (Üst),11. Modeli artiülatöre bağlamak (Alt),12. Oklüzyonun hazırlanması (Balanslı),13. Oklüzyonun hazırlanması Grup fonksiyonu,14. Oklüzyonun hazırlanması Kanin koruyuculu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1.Alt çene hareketlerini tanımlar | 16, 8, 9 | A |
2.2.Hastanın tedavisi sırasında kullanılan artikülatörün kısıtlamalarını bilerek yapılabilecek değişiklikleri değerlendirebilir. | 13, 14, 9 | A |
1. Protezlerin hazırlanmasında çene hareketlerinin önemini tartışabilir | 10, 19, 9 | A |
1.2. Çene hareketlerinin hazırlanan protezlere etkisini değerlendirebilir | 16, 19, 9 | A |
2. Çene hareketlerini taklit edebilen farklı aygıtların avantaj ve dezavantajlarını yorumlayabilir | 10, 16, 9 | A |
2.1. Uygulancak ptoteze göre kullanılması gereken artikülatör tipine karar verebilir | 19, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Artikülatörlerin kullanımı | |
2 | 2. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Ortalama değerliler) | |
3 | 3. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Yarı ayarlan abilirler) | |
4 | 4. Artikülatörlerin sınıflandırılması (Tam ayarlanabilirler) | |
5 | 5. Basit yüz arkları | |
6 | 6. Kinematik yüz arkları | |
7 | 7. Artikülatörün sıfırlanması | |
8 | 8. Yüz arkını artikülatöre nakletmek (Basit) | |
9 | 9. Yüz arkını artikülatöre tranfer etmek (Kinematik) | |
10 | 10. Modeli artiülatöre bağlamak (Üst) | |
11 | 11. Modeli artiülatöre bağlamak (Alt) | |
12 | 12. Oklüzyonun hazırlanması (Balanslı) | |
13 | 13. Oklüzyonun hazırlanması Grup fonksiyonu | |
14 | 14. Oklüzyonun hazırlanması Kanin koruyuculu | |
Kaynak |
Ders notları basılı veya dijital olarak verilecektir. |
1. Tam Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu
2. Total Protezlerin Temel İlkeleri ve Pratiği. Iwao Hayakawa (Türkçe Editörü: Prof. Dr. Ender Kazazoğlu)
3. Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar. | | | | X | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | X | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:39Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:41