Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BESLENME İLKELERİ | DYL1127900 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nadide Gizem TARAKÇI FİLİZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki, besin ögeleri, görevleri, kaynakları, enerji metabolizması, gebelik, laktasyon, bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde beslenme ile böbrek hastalıklarında diyet konularında bilgilendirmek ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki,Besin ögeleri-Karbonhidratlar,Proteinler,Yağlar,Enerji metabolizması,Besin ögeleri-Vitaminler,Mineraller,Su,Gebelik ve laktasyon döneminde Beslenme,Bebeklik (0-1yaş) döneminde Beslenme,Okul öncesi ve okul döneminde Beslenme,Ergenlik döneminde Beslenme,Böbrek hastalıklarında tıbbi beslenme tedavisi I,Böbrek hastalıklarında tıbbi beslenme tedavisi II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3. Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde beslenme özelliklerini değerlendirir | 16, 9 | |
5. Hemodiyaliz, periton diyaliz alan hastalarda beslenme desteğine ilişkin uygulamaları açıklar | 16, 9 | |
1. Besin ögelerini, kaynaklarını ve gereksinimlerini açıklar. | 16, 9 | |
2. Gebelik ve laktasyon dönemlerinde beslenme özelliklerini tanımlar | 16, 9 | |
4. Böbrek hastalıklarında diyet tedavisini ve beslenmeyle ilişkili klinik bulgu ve komplikasyonları açıklar | 16, 9 | |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki | |
2 | Besin ögeleri-Karbonhidratlar | |
4 | Proteinler | |
4 | Yağlar | |
5 | Enerji metabolizması | |
6 | Besin ögeleri-Vitaminler | |
7 | Mineraller | |
8 | Su | |
9 | Gebelik ve laktasyon döneminde Beslenme | |
10 | Bebeklik (0-1yaş) döneminde Beslenme | |
11 | Okul öncesi ve okul döneminde Beslenme | |
12 | Ergenlik döneminde Beslenme | |
13 | Böbrek hastalıklarında tıbbi beslenme tedavisi I | |
14 | Böbrek hastalıklarında tıbbi beslenme tedavisi II | |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
1. Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009
2. Gökçay G, Garipağaoğlu M. Çocukluk ve ergenlik döneminde beslenme.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | Diyaliz alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | |
4 | Diyaliz alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 2 | 4 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 1 | 1 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 17 | 17 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BESLENME İLKELERİ | DYL1127900 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nadide Gizem TARAKÇI FİLİZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki, besin ögeleri, görevleri, kaynakları, enerji metabolizması, gebelik, laktasyon, bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde beslenme ile böbrek hastalıklarında diyet konularında bilgilendirmek ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki,Besin ögeleri-Karbonhidratlar,Proteinler,Yağlar,Enerji metabolizması,Besin ögeleri-Vitaminler,Mineraller,Su,Gebelik ve laktasyon döneminde Beslenme,Bebeklik (0-1yaş) döneminde Beslenme,Okul öncesi ve okul döneminde Beslenme,Ergenlik döneminde Beslenme,Böbrek hastalıklarında tıbbi beslenme tedavisi I,Böbrek hastalıklarında tıbbi beslenme tedavisi II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3. Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde beslenme özelliklerini değerlendirir | 16, 9 | |
5. Hemodiyaliz, periton diyaliz alan hastalarda beslenme desteğine ilişkin uygulamaları açıklar | 16, 9 | |
1. Besin ögelerini, kaynaklarını ve gereksinimlerini açıklar. | 16, 9 | |
2. Gebelik ve laktasyon dönemlerinde beslenme özelliklerini tanımlar | 16, 9 | |
4. Böbrek hastalıklarında diyet tedavisini ve beslenmeyle ilişkili klinik bulgu ve komplikasyonları açıklar | 16, 9 | |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki | |
2 | Besin ögeleri-Karbonhidratlar | |
4 | Proteinler | |
4 | Yağlar | |
5 | Enerji metabolizması | |
6 | Besin ögeleri-Vitaminler | |
7 | Mineraller | |
8 | Su | |
9 | Gebelik ve laktasyon döneminde Beslenme | |
10 | Bebeklik (0-1yaş) döneminde Beslenme | |
11 | Okul öncesi ve okul döneminde Beslenme | |
12 | Ergenlik döneminde Beslenme | |
13 | Böbrek hastalıklarında tıbbi beslenme tedavisi I | |
14 | Böbrek hastalıklarında tıbbi beslenme tedavisi II | |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
1. Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009
2. Gökçay G, Garipağaoğlu M. Çocukluk ve ergenlik döneminde beslenme.
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | X | | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | Diyaliz alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | |
4 | Diyaliz alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:29Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:33