Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ELEKTROFİZİKSEL AJANLAR | FZT1263220 | Bahar Dönemi | 1+4 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Merve MANGA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma ÖZTÜRK, Dr.Öğr.Üye. Sümeyye TUNÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Elektroterapatik ajanların belirlenmesi, uygulama şekilleri ve problem çözümlerini planlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Düz akımlar, iyontoforezis,Tıbbı galvanizm, elektriksel güvenlik uygulamaları,TENS ( transkutenal elektrik stimülasyonu), Faradik Akım, Sinuzoidal Akım,Akımların uygulama şekillleri,Russian akımı,Enterferansiyel akım,Ultrason,Kısa dalga diatermi, Mikro dalga diatermi,Diadinamik akım,Akımların uygulama şekillleri,Yüksek voltajlı galvanik akım,Mikro akım,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Uygulama tekniklerini ve etkilerini, fizyoterapide elektriksel güvenlik kontrolünü tartışabilmesi | 16, 9 | A |
Yüksek frekanslı akımlar, akustik radyasyon, ultrason ve transkutenal elektrik stimülasyonu değerlendirebilmesi | 16, 6, 8, 9 | A |
Kısa dalga uzun dalga ve mikro dalga akımlarının özelliklerini ve etkilerini değerlendirebilmesi | 16, 6, 8, 9 | A |
Elektroterapide kullanılan düz akımların fiziksel ve fizyolojik etkilerini değerlendirebilmesi | 16, 6, 8, 9 | A |
Düz akımın elde edilişini tanımlayabilmesi, iyontoforozis uygulamalarını tanımlayabilmesi
| 16, 6, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş | Mebis notları |
2 | Düz akımlar, iyontoforezis | Mebis notları |
3 | Tıbbı galvanizm, elektriksel güvenlik uygulamaları | Mebis notları |
4 | TENS ( transkutenal elektrik stimülasyonu), Faradik Akım, Sinuzoidal Akım | Mebis notları |
5 | Akımların uygulama şekillleri | Mebis notları |
6 | Russian akımı | Mebis notları |
7 | Enterferansiyel akım | Mebis notları |
8 | Ultrason | Mebis notları |
9 | Kısa dalga diatermi, Mikro dalga diatermi | Mebis notları |
10 | Diadinamik akım | Mebis notları |
11 | Akımların uygulama şekillleri | Mebis notları |
12 | Yüksek voltajlı galvanik akım | Mebis notları |
13 | Mikro akım | Mebis notları |
14 | Genel tekrar | Mebis notları |
Kaynak |
Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi,Özdinçler A., İstanbul Tıp Kitapevi 2014 |
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | | | | X | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | | X | | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 30 | 30 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(170/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ELEKTROFİZİKSEL AJANLAR | FZT1263220 | Bahar Dönemi | 1+4 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Merve MANGA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma ÖZTÜRK, Dr.Öğr.Üye. Sümeyye TUNÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Elektroterapatik ajanların belirlenmesi, uygulama şekilleri ve problem çözümlerini planlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Düz akımlar, iyontoforezis,Tıbbı galvanizm, elektriksel güvenlik uygulamaları,TENS ( transkutenal elektrik stimülasyonu), Faradik Akım, Sinuzoidal Akım,Akımların uygulama şekillleri,Russian akımı,Enterferansiyel akım,Ultrason,Kısa dalga diatermi, Mikro dalga diatermi,Diadinamik akım,Akımların uygulama şekillleri,Yüksek voltajlı galvanik akım,Mikro akım,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Uygulama tekniklerini ve etkilerini, fizyoterapide elektriksel güvenlik kontrolünü tartışabilmesi | 16, 9 | A |
Yüksek frekanslı akımlar, akustik radyasyon, ultrason ve transkutenal elektrik stimülasyonu değerlendirebilmesi | 16, 6, 8, 9 | A |
Kısa dalga uzun dalga ve mikro dalga akımlarının özelliklerini ve etkilerini değerlendirebilmesi | 16, 6, 8, 9 | A |
Elektroterapide kullanılan düz akımların fiziksel ve fizyolojik etkilerini değerlendirebilmesi | 16, 6, 8, 9 | A |
Düz akımın elde edilişini tanımlayabilmesi, iyontoforozis uygulamalarını tanımlayabilmesi
| 16, 6, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş | Mebis notları |
2 | Düz akımlar, iyontoforezis | Mebis notları |
3 | Tıbbı galvanizm, elektriksel güvenlik uygulamaları | Mebis notları |
4 | TENS ( transkutenal elektrik stimülasyonu), Faradik Akım, Sinuzoidal Akım | Mebis notları |
5 | Akımların uygulama şekillleri | Mebis notları |
6 | Russian akımı | Mebis notları |
7 | Enterferansiyel akım | Mebis notları |
8 | Ultrason | Mebis notları |
9 | Kısa dalga diatermi, Mikro dalga diatermi | Mebis notları |
10 | Diadinamik akım | Mebis notları |
11 | Akımların uygulama şekillleri | Mebis notları |
12 | Yüksek voltajlı galvanik akım | Mebis notları |
13 | Mikro akım | Mebis notları |
14 | Genel tekrar | Mebis notları |
Kaynak |
Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi,Özdinçler A., İstanbul Tıp Kitapevi 2014 |
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | | | | X | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | | X | | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:15Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:48