Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SPOR VE SAĞLIK | FZT2242850 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Merve MANGA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Berkan BASANÇELEBİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık, fiziksel aktivite ve spor kavramlarını tanımlamak, aktivite ve egzersizlerin sağlıklı yaşamdaki önemini değerlendirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlığın tanımı ve temel sağlık,Sporun tanımı, Fiziksel aktivite, İnaktivite ve etkileri, Fiziksel uygunluk, Egzersizin tanımı, vücut sistemleri üzerine etkileri, Egzersiz çeşitleri (1), Egzersiz çeşitleri (2), Egzersiz öncesi değerlendirme, Zemin, Giysi ve Ayakkabı,Egzersizin endikasyon ve kontraendikasyonları,Sıcak soğuk ortamda egzersiz , Yüksek ve alçak rakımda egzersiz,Egzersiz ve beslenme ilişkisi, Vücut kompozisyonu, obesite ve kilo kontrolü,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlıkla ilgili temel kavramları değerlendirebilmesi | 16, 9 | A |
Sağlığın temel unsurlarını listeleyebilmesi | 16, 9 | A |
Sağlığı etkileyen faktörleri açıklayabilmesi | 16, 9 | A |
Sağlığın temel uygulamalarını özetleyebilmesi | 16, 9 | A |
Fiziksel aktivitenin sağlıklı yaşam üzerindeki yerini tartışabilmesi | 16, 9 | A |
Fiziksel aktivite, egzersiz ve spor kavramlarını tanıyabilmesi | 10, 16, 9 | A |
Fiziksel uygunluk kavramını ve unsurlarını tanımlayabilmesi | 16, 9 | A |
Fiziksel uygunluğun değerlendirme yöntemlerini örnekleyebilmesi | 16, 9 | A |
Yaralanmalarda acil müdahile prensiplerini tanımlayabilmesi | 10, 9 | A |
Farklı ortamlarda egzersizin etkilerini tartışabilmesi | 10, 16, 9 | A |
Yüksek ve alçak rakımda egzersizleri tanımlayabilmesi | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sağlığın tanımı ve temel sağlık | Mebis notları |
2 | Sporun tanımı | Mebis notları |
3 | Fiziksel aktivite | Mebis notları |
4 | İnaktivite ve etkileri | Mebis notları |
5 | Fiziksel uygunluk | Mebis notları |
6 | Egzersizin tanımı, vücut sistemleri üzerine etkileri | Mebis notları |
7 | Egzersiz çeşitleri (1) | Mebis notları |
8 | Egzersiz çeşitleri (2) | Mebis notları |
9 | Egzersiz öncesi değerlendirme, Zemin, Giysi ve Ayakkabı | Mebis notları |
10 | Egzersizin endikasyon ve kontraendikasyonları | Mebis notları |
11 | Sıcak soğuk ortamda egzersiz , Yüksek ve alçak rakımda egzersiz | Mebis notları |
12 | Egzersiz ve beslenme ilişkisi | Mebis notları |
13 | Vücut kompozisyonu, obesite ve kilo kontrolü | Mebis notları |
14 | Genel Tekrar | Mebis notları |
Kaynak |
Egzersiz ve Spor Fizyolojisi, 6. baskı, N. Akgün, Ege Üniv. Basımevi, 1996
Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, İlkeler ve Uygulamalar C:1, 4. Baskı (Bölüm-17), Güneş Tıp Kitapevleri, Ankara, 2007 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | | X | | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | | X | | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(62/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SPOR VE SAĞLIK | FZT2242850 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Merve MANGA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Berkan BASANÇELEBİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık, fiziksel aktivite ve spor kavramlarını tanımlamak, aktivite ve egzersizlerin sağlıklı yaşamdaki önemini değerlendirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlığın tanımı ve temel sağlık,Sporun tanımı, Fiziksel aktivite, İnaktivite ve etkileri, Fiziksel uygunluk, Egzersizin tanımı, vücut sistemleri üzerine etkileri, Egzersiz çeşitleri (1), Egzersiz çeşitleri (2), Egzersiz öncesi değerlendirme, Zemin, Giysi ve Ayakkabı,Egzersizin endikasyon ve kontraendikasyonları,Sıcak soğuk ortamda egzersiz , Yüksek ve alçak rakımda egzersiz,Egzersiz ve beslenme ilişkisi, Vücut kompozisyonu, obesite ve kilo kontrolü,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlıkla ilgili temel kavramları değerlendirebilmesi | 16, 9 | A |
Sağlığın temel unsurlarını listeleyebilmesi | 16, 9 | A |
Sağlığı etkileyen faktörleri açıklayabilmesi | 16, 9 | A |
Sağlığın temel uygulamalarını özetleyebilmesi | 16, 9 | A |
Fiziksel aktivitenin sağlıklı yaşam üzerindeki yerini tartışabilmesi | 16, 9 | A |
Fiziksel aktivite, egzersiz ve spor kavramlarını tanıyabilmesi | 10, 16, 9 | A |
Fiziksel uygunluk kavramını ve unsurlarını tanımlayabilmesi | 16, 9 | A |
Fiziksel uygunluğun değerlendirme yöntemlerini örnekleyebilmesi | 16, 9 | A |
Yaralanmalarda acil müdahile prensiplerini tanımlayabilmesi | 10, 9 | A |
Farklı ortamlarda egzersizin etkilerini tartışabilmesi | 10, 16, 9 | A |
Yüksek ve alçak rakımda egzersizleri tanımlayabilmesi | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sağlığın tanımı ve temel sağlık | Mebis notları |
2 | Sporun tanımı | Mebis notları |
3 | Fiziksel aktivite | Mebis notları |
4 | İnaktivite ve etkileri | Mebis notları |
5 | Fiziksel uygunluk | Mebis notları |
6 | Egzersizin tanımı, vücut sistemleri üzerine etkileri | Mebis notları |
7 | Egzersiz çeşitleri (1) | Mebis notları |
8 | Egzersiz çeşitleri (2) | Mebis notları |
9 | Egzersiz öncesi değerlendirme, Zemin, Giysi ve Ayakkabı | Mebis notları |
10 | Egzersizin endikasyon ve kontraendikasyonları | Mebis notları |
11 | Sıcak soğuk ortamda egzersiz , Yüksek ve alçak rakımda egzersiz | Mebis notları |
12 | Egzersiz ve beslenme ilişkisi | Mebis notları |
13 | Vücut kompozisyonu, obesite ve kilo kontrolü | Mebis notları |
14 | Genel Tekrar | Mebis notları |
Kaynak |
Egzersiz ve Spor Fizyolojisi, 6. baskı, N. Akgün, Ege Üniv. Basımevi, 1996
Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, İlkeler ve Uygulamalar C:1, 4. Baskı (Bölüm-17), Güneş Tıp Kitapevleri, Ankara, 2007 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | X | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | | X | | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | | X | | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:15Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:48