Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİYE GİRİŞ I | FZT1126110 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Pelin VURAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sümeyye TUNÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi teknikleri ve uygulama yöntemlerini tanıtmak,fizyoterapi teknikerinin görev ve sorumlulukları tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Fizyoterapideki genel tanımlar ve Fizyoterapi teknikerlerinin çalışma alanları,2. Fizyoterapi teknikerinin sağlık personeli ve hasta ilişkileri,3. Fizyoterapide etik prensipler,Fizyoterapi teknikerlerinin görev ve sorumlulukları,ekip çalışması,4. Termal ajanlar Soğuk yöntemleri ve hastalıklarda kullanılması,5. Termal ajanlar Sıcak yöntemleri ve hastalıklarda kullanılması,6. Parafin, Sauna, Buhar banyoları fizyolojik etkileri,7. Hidroterapi tanımı,uygulama yöntemleri,etkileri,8 .Hidroterapide değerlendirme testleri ve değişik uygulama yöntemleri,9. Hidroterapi yöntemi seçimi ve uygulama farklılıkları,10.Aquaterapi ve Aquajogging uygulamaları,11.Uygulama teknikleri,12.Uygulama merkezleri, ülkemizde ve yurtdışında Fizyoterapi uygulamaları,13.Vaka çalışması,14.Traksiyon,etkileri, endikasyon ve kontraendikasyonları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapi konseptleri tartışır. | 16, 9 | A, C |
Fizyoterapi alanında uygulamaları tanır. | 16, 9 | A, C |
Fizyoterapi teknikerliği mesleğini ve sorumluluklarını tanımlar. | 16, 9 | A, C |
Fizyoterapide etik prensipleri ve diğer sağlık meslekleri ile fizyoterapi teknikerliğini tartışır. | 16, 9 | A, C |
Fizyoterapi uygulamalarında ekip çalışmasına dahil olur. | 16, 9 | A, C |
Fizyoterapi teknikerliği görevlerini açıklar. | 16, 9 | A, C |
Hasta-tekniker ilişkisinde etik prensipleri tanımlar. | 16, 9 | A, C |
Hasta yakınları ile iletişimin özelliklerini tanımlar. | 16, 9 | A, C |
Sıcak ve Soğuk su uygulamasının fiziksel ve fizyolojik etkilerini,nemli sıcaklık uygulamalarını örnekler. | 16, 9 | A, C |
Hemodinamik etkileri ayırt eder. | 16, 9 | A, C |
Farklı su uygulama yöntemlerini tanımlar. | 16, 9 | A, C |
Sıcaklık yastıkları,fizyolojik etkileri ve uygulamasını tanımlar. | 16, 9 | A, C |
Parafin,Sauna ,Buhar banyosunu ayırt eder. | 16, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Fizyoterapideki genel tanımlar ve Fizyoterapi teknikerlerinin çalışma alanları | Mebis notları |
2 | 2. Fizyoterapi teknikerinin sağlık personeli ve hasta ilişkileri | Mebis notları |
3 | 3. Fizyoterapide etik prensipler,Fizyoterapi teknikerlerinin görev ve sorumlulukları,ekip çalışması | Mebis notları |
4 | 4. Termal ajanlar Soğuk yöntemleri ve hastalıklarda kullanılması | Mebis notları |
5 | 5. Termal ajanlar Sıcak yöntemleri ve hastalıklarda kullanılması | Mebis notları |
6 | 6. Parafin, Sauna, Buhar banyoları fizyolojik etkileri | Mebis notları |
7 | 7. Hidroterapi tanımı,uygulama yöntemleri,etkileri | Mebis notları |
8 | 8 .Hidroterapide değerlendirme testleri ve değişik uygulama yöntemleri | Mebis notları |
9 | 9. Hidroterapi yöntemi seçimi ve uygulama farklılıkları | Mebis notları |
10 | 10.Aquaterapi ve Aquajogging uygulamaları | Mebis notları |
11 | 11.Uygulama teknikleri | Mebis notları |
12 | 12.Uygulama merkezleri, ülkemizde ve yurtdışında Fizyoterapi uygulamaları | Mebis notları |
13 | 13.Vaka çalışması | Mebis notları |
14 | 14.Traksiyon,etkileri, endikasyon ve kontraendikasyonları | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis notları |
1. Michael.a.Pagliarulo’Introduction To Physical Therapy’,Elsever,2007 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | | | | X | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | | | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | | | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | X | | | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | X | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(82/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİYE GİRİŞ I | FZT1126110 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Pelin VURAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sümeyye TUNÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi teknikleri ve uygulama yöntemlerini tanıtmak,fizyoterapi teknikerinin görev ve sorumlulukları tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Fizyoterapideki genel tanımlar ve Fizyoterapi teknikerlerinin çalışma alanları,2. Fizyoterapi teknikerinin sağlık personeli ve hasta ilişkileri,3. Fizyoterapide etik prensipler,Fizyoterapi teknikerlerinin görev ve sorumlulukları,ekip çalışması,4. Termal ajanlar Soğuk yöntemleri ve hastalıklarda kullanılması,5. Termal ajanlar Sıcak yöntemleri ve hastalıklarda kullanılması,6. Parafin, Sauna, Buhar banyoları fizyolojik etkileri,7. Hidroterapi tanımı,uygulama yöntemleri,etkileri,8 .Hidroterapide değerlendirme testleri ve değişik uygulama yöntemleri,9. Hidroterapi yöntemi seçimi ve uygulama farklılıkları,10.Aquaterapi ve Aquajogging uygulamaları,11.Uygulama teknikleri,12.Uygulama merkezleri, ülkemizde ve yurtdışında Fizyoterapi uygulamaları,13.Vaka çalışması,14.Traksiyon,etkileri, endikasyon ve kontraendikasyonları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapi konseptleri tartışır. | 16, 9 | A, C |
Fizyoterapi alanında uygulamaları tanır. | 16, 9 | A, C |
Fizyoterapi teknikerliği mesleğini ve sorumluluklarını tanımlar. | 16, 9 | A, C |
Fizyoterapide etik prensipleri ve diğer sağlık meslekleri ile fizyoterapi teknikerliğini tartışır. | 16, 9 | A, C |
Fizyoterapi uygulamalarında ekip çalışmasına dahil olur. | 16, 9 | A, C |
Fizyoterapi teknikerliği görevlerini açıklar. | 16, 9 | A, C |
Hasta-tekniker ilişkisinde etik prensipleri tanımlar. | 16, 9 | A, C |
Hasta yakınları ile iletişimin özelliklerini tanımlar. | 16, 9 | A, C |
Sıcak ve Soğuk su uygulamasının fiziksel ve fizyolojik etkilerini,nemli sıcaklık uygulamalarını örnekler. | 16, 9 | A, C |
Hemodinamik etkileri ayırt eder. | 16, 9 | A, C |
Farklı su uygulama yöntemlerini tanımlar. | 16, 9 | A, C |
Sıcaklık yastıkları,fizyolojik etkileri ve uygulamasını tanımlar. | 16, 9 | A, C |
Parafin,Sauna ,Buhar banyosunu ayırt eder. | 16, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Fizyoterapideki genel tanımlar ve Fizyoterapi teknikerlerinin çalışma alanları | Mebis notları |
2 | 2. Fizyoterapi teknikerinin sağlık personeli ve hasta ilişkileri | Mebis notları |
3 | 3. Fizyoterapide etik prensipler,Fizyoterapi teknikerlerinin görev ve sorumlulukları,ekip çalışması | Mebis notları |
4 | 4. Termal ajanlar Soğuk yöntemleri ve hastalıklarda kullanılması | Mebis notları |
5 | 5. Termal ajanlar Sıcak yöntemleri ve hastalıklarda kullanılması | Mebis notları |
6 | 6. Parafin, Sauna, Buhar banyoları fizyolojik etkileri | Mebis notları |
7 | 7. Hidroterapi tanımı,uygulama yöntemleri,etkileri | Mebis notları |
8 | 8 .Hidroterapide değerlendirme testleri ve değişik uygulama yöntemleri | Mebis notları |
9 | 9. Hidroterapi yöntemi seçimi ve uygulama farklılıkları | Mebis notları |
10 | 10.Aquaterapi ve Aquajogging uygulamaları | Mebis notları |
11 | 11.Uygulama teknikleri | Mebis notları |
12 | 12.Uygulama merkezleri, ülkemizde ve yurtdışında Fizyoterapi uygulamaları | Mebis notları |
13 | 13.Vaka çalışması | Mebis notları |
14 | 14.Traksiyon,etkileri, endikasyon ve kontraendikasyonları | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis notları |
1. Michael.a.Pagliarulo’Introduction To Physical Therapy’,Elsever,2007 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | | | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | | | | X | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | | | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | | | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | X | | | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | X | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:15Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:48