Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YAŞLI BAKIM İLKE VE ESASLARI I | FZT2163260 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Berkan BASANÇELEBİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yaşlılık, yaşlanma ile ilişkili fizyolojik, sosyal ve yaşamsal değişimler ve tedavi yaklaşımlarını öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaşlılık Nedir?,Yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili tanımlamalar,Yaşlanma teorileri,Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikleri, sorunlar,Yaşlının temel fiziksel gereksinimleri,Yaşlılıkta bireysel hijyen ve uygulamaları,Yaşlıda yaşam bulguları,Yaşlıda sıcak ve soğuk uygulamalar,Yaşlıda ilaç kullanımı,Yaşlıda beslenme,Yaşlıda ağrı,Yaşlı bireylerin bakım sorunları ve alternatif sağlık bakım kuruluşları,Yaşlı bireylerde etik ve yasal sorunlar,Yaşlı bireylerde palyatif bakım ve terminal dönem; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler ve yaşanan sorunları öğrenir | 16, 9 | A |
Yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili tanımlamaları öğrenir | 16, 9 | A |
Yaşlının temel fiziksel gereksinimlerini bilir. | 16, 9 | A |
Yaşlıda ağrı ve sıcak-soğuk uygulamaları öğrenir. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Yaşlılık Nedir? | Mebis notları |
2 | Yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili tanımlamalar | 1. kaynak, sayfa:1-10 |
3 | Yaşlanma teorileri | 1. kaynak, sayfa:11-12 |
4 | Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikleri, sorunlar | 1. kaynak, sayfa:13-24 |
5 | Yaşlının temel fiziksel gereksinimleri | 1. kaynak, sayfa:25-38 |
6 | Yaşlılıkta bireysel hijyen ve uygulamaları | 1. kaynak, sayfa:39-54 |
7 | Yaşlıda yaşam bulguları | 1. kaynak, sayfa:55-66 |
8 | Yaşlıda sıcak ve soğuk uygulamalar | 1. kaynak, sayfa:67-78 |
9 | Yaşlıda ilaç kullanımı | 1. kaynak, sayfa:79-88 |
10 | Yaşlıda beslenme | 1. kaynak, sayfa:89-94 |
11 | Yaşlıda ağrı | 1. kaynak, sayfa:95-98 |
12 | Yaşlı bireylerin bakım sorunları ve alternatif sağlık bakım kuruluşları | 1. kaynak, sayfa:99-110 |
13 | Yaşlı bireylerde etik ve yasal sorunlar | 1. kaynak, sayfa:111-118 |
14 | Yaşlı bireylerde palyatif bakım ve terminal dönem | 1. kaynak, sayfa:119-127 |
Kaynak |
Mebis notları
|
1. Prof.Dr. Gülten Kaptan, Geriatrik Bakım İlkeleri, Nobel Tıp Kitapevleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | | | X | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | | | | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YAŞLI BAKIM İLKE VE ESASLARI I | FZT2163260 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Berkan BASANÇELEBİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yaşlılık, yaşlanma ile ilişkili fizyolojik, sosyal ve yaşamsal değişimler ve tedavi yaklaşımlarını öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaşlılık Nedir?,Yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili tanımlamalar,Yaşlanma teorileri,Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikleri, sorunlar,Yaşlının temel fiziksel gereksinimleri,Yaşlılıkta bireysel hijyen ve uygulamaları,Yaşlıda yaşam bulguları,Yaşlıda sıcak ve soğuk uygulamalar,Yaşlıda ilaç kullanımı,Yaşlıda beslenme,Yaşlıda ağrı,Yaşlı bireylerin bakım sorunları ve alternatif sağlık bakım kuruluşları,Yaşlı bireylerde etik ve yasal sorunlar,Yaşlı bireylerde palyatif bakım ve terminal dönem; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler ve yaşanan sorunları öğrenir | 16, 9 | A |
Yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili tanımlamaları öğrenir | 16, 9 | A |
Yaşlının temel fiziksel gereksinimlerini bilir. | 16, 9 | A |
Yaşlıda ağrı ve sıcak-soğuk uygulamaları öğrenir. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Yaşlılık Nedir? | Mebis notları |
2 | Yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili tanımlamalar | 1. kaynak, sayfa:1-10 |
3 | Yaşlanma teorileri | 1. kaynak, sayfa:11-12 |
4 | Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikleri, sorunlar | 1. kaynak, sayfa:13-24 |
5 | Yaşlının temel fiziksel gereksinimleri | 1. kaynak, sayfa:25-38 |
6 | Yaşlılıkta bireysel hijyen ve uygulamaları | 1. kaynak, sayfa:39-54 |
7 | Yaşlıda yaşam bulguları | 1. kaynak, sayfa:55-66 |
8 | Yaşlıda sıcak ve soğuk uygulamalar | 1. kaynak, sayfa:67-78 |
9 | Yaşlıda ilaç kullanımı | 1. kaynak, sayfa:79-88 |
10 | Yaşlıda beslenme | 1. kaynak, sayfa:89-94 |
11 | Yaşlıda ağrı | 1. kaynak, sayfa:95-98 |
12 | Yaşlı bireylerin bakım sorunları ve alternatif sağlık bakım kuruluşları | 1. kaynak, sayfa:99-110 |
13 | Yaşlı bireylerde etik ve yasal sorunlar | 1. kaynak, sayfa:111-118 |
14 | Yaşlı bireylerde palyatif bakım ve terminal dönem | 1. kaynak, sayfa:119-127 |
Kaynak |
Mebis notları
|
1. Prof.Dr. Gülten Kaptan, Geriatrik Bakım İlkeleri, Nobel Tıp Kitapevleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | X | | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | X | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | X | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | X | | |
6 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | | | X | | |
7 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | | | | | |
8 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:15Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:48