Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MİMARLIK TARİHİ | İMT1210924 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Zeynep Emel EKİM |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Hande Yılmaz |
Dersin Amacı | Tarihi yapı ve çevrenin bütün meslek dallarına tanıtılmasıyla öğrencide tarih ve çevre bilincinin oluşturulması. Öğrencilerin imge hafızasını kuvvetlendirmek, gelecekte yapacakları tasarımlara bilinçli zemin oluşturmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mimarlık Tarihi Bilgisine Giriş,Yunan Mimarlığı,Roma Mimarlığı,Ortaçağ Mimarlığı,Doğu Roma Mimarlığı,Erken Rönesans Mimarlığı,Rönesans Mimarlığı ,Erken Osmanlı Mimarlığı,Klasik Osmanlı Mimarlığı,17.-18. yy Osmanlı Mimarlığı,Barok ve Rokoko Mimarlılğı,19. yüzyıl Avrupa Mimarlığı; Neoklasisizm ,19. yüzyıl Avrupa Mimarlığı,Dönem Sonu Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ders içeriğinde yer alan önemli mimari gelişmeleri kronolojik açıdan birbirleriyle ilişkilendirir. | 9 | A |
Mimari biçimleri, yapım teknikleri ve yapı malzemelerini tarihte ait oldukları sosyal, ekonomik, kültürel bağlamlar ve etkileşimlerle ilişkilendirir. | 9 | A |
Dersin içeriğinde yer alan önemli mimari anıtların ve eserlerin mimari özelliklerini tanımlar ve açıklar. | 9 | A |
Mimarlık tarihine dair güncel tartışmalar, yaklaşımlar ve çalışmalara ilişkin değerlendirmelerini geliştirir. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Mimarlık Tarihi Bilgisine Giriş | |
2 | Yunan Mimarlığı | |
3 | Roma Mimarlığı | |
4 | Ortaçağ Mimarlığı | |
5 | Doğu Roma Mimarlığı | |
6 | Erken Rönesans Mimarlığı | |
7 | Rönesans Mimarlığı | |
8 | Erken Osmanlı Mimarlığı | |
9 | Klasik Osmanlı Mimarlığı | |
10 | 17.-18. yy Osmanlı Mimarlığı | |
11 | Barok ve Rokoko Mimarlılğı | |
12 | 19. yüzyıl Avrupa Mimarlığı; Neoklasisizm | |
13 | 19. yüzyıl Avrupa Mimarlığı | |
14 | Dönem Sonu Sınavı | |
Kaynak |
Öğrencilerin derste not tutmaları beklenmektedir.
Encyclopedia of World Art Fletcher,
History of Architecture
Ünsal, Behçet, Mimarlık Tarihi, İYTO Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | | | X |
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
| X | | | | |
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | | | | X | |
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
| | X | | | |
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
| X | | | | |
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | X | | | | |
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | | | | | |
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | | | X | | |
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | | | X | | |
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | | | | | X |
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
| | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 12 | 2 | 24 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 12 | 1 | 12 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 12 | 1 | 12 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 48 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MİMARLIK TARİHİ | İMT1210924 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande YILMAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Zeynep Emel EKİM |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Hande Yılmaz |
Dersin Amacı | Tarihi yapı ve çevrenin bütün meslek dallarına tanıtılmasıyla öğrencide tarih ve çevre bilincinin oluşturulması. Öğrencilerin imge hafızasını kuvvetlendirmek, gelecekte yapacakları tasarımlara bilinçli zemin oluşturmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mimarlık Tarihi Bilgisine Giriş,Yunan Mimarlığı,Roma Mimarlığı,Ortaçağ Mimarlığı,Doğu Roma Mimarlığı,Erken Rönesans Mimarlığı,Rönesans Mimarlığı ,Erken Osmanlı Mimarlığı,Klasik Osmanlı Mimarlığı,17.-18. yy Osmanlı Mimarlığı,Barok ve Rokoko Mimarlılğı,19. yüzyıl Avrupa Mimarlığı; Neoklasisizm ,19. yüzyıl Avrupa Mimarlığı,Dönem Sonu Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ders içeriğinde yer alan önemli mimari gelişmeleri kronolojik açıdan birbirleriyle ilişkilendirir. | 9 | A |
Mimari biçimleri, yapım teknikleri ve yapı malzemelerini tarihte ait oldukları sosyal, ekonomik, kültürel bağlamlar ve etkileşimlerle ilişkilendirir. | 9 | A |
Dersin içeriğinde yer alan önemli mimari anıtların ve eserlerin mimari özelliklerini tanımlar ve açıklar. | 9 | A |
Mimarlık tarihine dair güncel tartışmalar, yaklaşımlar ve çalışmalara ilişkin değerlendirmelerini geliştirir. | 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Mimarlık Tarihi Bilgisine Giriş | |
2 | Yunan Mimarlığı | |
3 | Roma Mimarlığı | |
4 | Ortaçağ Mimarlığı | |
5 | Doğu Roma Mimarlığı | |
6 | Erken Rönesans Mimarlığı | |
7 | Rönesans Mimarlığı | |
8 | Erken Osmanlı Mimarlığı | |
9 | Klasik Osmanlı Mimarlığı | |
10 | 17.-18. yy Osmanlı Mimarlığı | |
11 | Barok ve Rokoko Mimarlılğı | |
12 | 19. yüzyıl Avrupa Mimarlığı; Neoklasisizm | |
13 | 19. yüzyıl Avrupa Mimarlığı | |
14 | Dönem Sonu Sınavı | |
Kaynak |
Öğrencilerin derste not tutmaları beklenmektedir.
Encyclopedia of World Art Fletcher,
History of Architecture
Ünsal, Behçet, Mimarlık Tarihi, İYTO Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | | | X |
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
| X | | | | |
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | | | | X | |
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
| | X | | | |
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
| X | | | | |
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | X | | | | |
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | | | | | |
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | | | X | | |
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | | | X | | |
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | | | | | X |
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
| | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/11/2023 - 02:51Son Güncelleme Tarihi: 06/11/2023 - 02:53