Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İÇ MİMARİ GÖRSELLEŞTİRME | İMT2110927 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Necla İlknur SEVİNÇ GÖKMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin pratik bir şekilde kafasında tasarladığı ya da gözlemlediği imgeyi kağıda farklı yöntemlerle dökebilme yeteneği geliştirebilmesi
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Malzeme Tanıtımı, Özellikleri Serbest El Çizimlerine Örnekler ve Mesleki Avantajları Eskiz nedir?,Çizim araç gereçlerinin uygulamalı kullanımı, çizgi egzersizleri Kalem Tutuş Dik, Çapraz ve Eğimli Çizgiler,Çizgi Çeşitleri, Çizgi ve Nokta Çalışmaları Şekiller,Kompozisyon ve Şekiller Perspektife giriş,Perspektif Türleri,Boyutlar ve Oranlama,Işık- Gölge- Tonlama,Renk Bilgisi Serbest Çizimlerde Renklendirme ve Doku,Arka plan, kompozisyon geliştirme,Tarama teknikleri,Uygulama 1,Uygulama 2,Uygulama 3,Uygulama 4; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Çizim araç gereçlerini kullanım becerisi edinebilme | 8, 9 | E |
Eskiz çalışmalarıyla doğru ifade yeteneği kazanabilme | 9 | E |
Işık dengesi, gölgeleme, tonlama, boyutlama, oranlama, perspektif çizimi, renklendirme ve kompozisyon konularında bilgi ve beceri edinebilme | 14, 8, 9 | A, F |
Eskiz yöntemlerini tanıyarak iç mekan ve mobilya tasarılarını kağıda aktarma becerisi edinebilme | 2, 8, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Malzeme Tanıtımı, Özellikleri Serbest El Çizimlerine Örnekler ve Mesleki Avantajları Eskiz nedir? | |
2 | Çizim araç gereçlerinin uygulamalı kullanımı, çizgi egzersizleri Kalem Tutuş Dik, Çapraz ve Eğimli Çizgiler | |
3 | Çizgi Çeşitleri, Çizgi ve Nokta Çalışmaları Şekiller | |
4 | Kompozisyon ve Şekiller Perspektife giriş | |
5 | Perspektif Türleri | |
6 | Boyutlar ve Oranlama | |
7 | Işık- Gölge- Tonlama | |
8 | Renk Bilgisi Serbest Çizimlerde Renklendirme ve Doku | |
9 | Arka plan, kompozisyon geliştirme | |
10 | Tarama teknikleri | |
11 | Uygulama 1 | |
12 | Uygulama 2 | |
13 | Uygulama 3 | |
14 | Uygulama 4 | |
Kaynak |
Çizimde Ustalık-Barrington Barber, PROFİL KİTAP Yeni Başlayanlar İçin Çizim-Peter Partington,Phillip Patenall,Bruce Robertson, PEGASUS YAYINLARI Temel Çizim Teknikleri-Greg Albert, PEGASUS YAYINLARI |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | | | |
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
| | | | | |
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | | | | | |
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
| | | | | |
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
| | | | | |
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | | | | | |
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | | | | | |
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | | | | | |
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | | | | | |
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | | | | | |
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İÇ MİMARİ GÖRSELLEŞTİRME | İMT2110927 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Necla İlknur SEVİNÇ GÖKMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin pratik bir şekilde kafasında tasarladığı ya da gözlemlediği imgeyi kağıda farklı yöntemlerle dökebilme yeteneği geliştirebilmesi
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Malzeme Tanıtımı, Özellikleri Serbest El Çizimlerine Örnekler ve Mesleki Avantajları Eskiz nedir?,Çizim araç gereçlerinin uygulamalı kullanımı, çizgi egzersizleri Kalem Tutuş Dik, Çapraz ve Eğimli Çizgiler,Çizgi Çeşitleri, Çizgi ve Nokta Çalışmaları Şekiller,Kompozisyon ve Şekiller Perspektife giriş,Perspektif Türleri,Boyutlar ve Oranlama,Işık- Gölge- Tonlama,Renk Bilgisi Serbest Çizimlerde Renklendirme ve Doku,Arka plan, kompozisyon geliştirme,Tarama teknikleri,Uygulama 1,Uygulama 2,Uygulama 3,Uygulama 4; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Çizim araç gereçlerini kullanım becerisi edinebilme | 8, 9 | E |
Eskiz çalışmalarıyla doğru ifade yeteneği kazanabilme | 9 | E |
Işık dengesi, gölgeleme, tonlama, boyutlama, oranlama, perspektif çizimi, renklendirme ve kompozisyon konularında bilgi ve beceri edinebilme | 14, 8, 9 | A, F |
Eskiz yöntemlerini tanıyarak iç mekan ve mobilya tasarılarını kağıda aktarma becerisi edinebilme | 2, 8, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Malzeme Tanıtımı, Özellikleri Serbest El Çizimlerine Örnekler ve Mesleki Avantajları Eskiz nedir? | |
2 | Çizim araç gereçlerinin uygulamalı kullanımı, çizgi egzersizleri Kalem Tutuş Dik, Çapraz ve Eğimli Çizgiler | |
3 | Çizgi Çeşitleri, Çizgi ve Nokta Çalışmaları Şekiller | |
4 | Kompozisyon ve Şekiller Perspektife giriş | |
5 | Perspektif Türleri | |
6 | Boyutlar ve Oranlama | |
7 | Işık- Gölge- Tonlama | |
8 | Renk Bilgisi Serbest Çizimlerde Renklendirme ve Doku | |
9 | Arka plan, kompozisyon geliştirme | |
10 | Tarama teknikleri | |
11 | Uygulama 1 | |
12 | Uygulama 2 | |
13 | Uygulama 3 | |
14 | Uygulama 4 | |
Kaynak |
Çizimde Ustalık-Barrington Barber, PROFİL KİTAP Yeni Başlayanlar İçin Çizim-Peter Partington,Phillip Patenall,Bruce Robertson, PEGASUS YAYINLARI Temel Çizim Teknikleri-Greg Albert, PEGASUS YAYINLARI |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | | | |
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
| | | | | |
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | | | | | |
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
| | | | | |
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
| | | | | |
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | | | | | |
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | | | | | |
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | | | | | |
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | | | | | |
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | | | | | |
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/11/2023 - 02:51Son Güncelleme Tarihi: 06/11/2023 - 02:53