Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PORTFOLYO TASARIMI | İMT2210933 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tutku BAYAT YILGÜR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin kendi tasarım çalışmalarını kapsayan özgün birer portfolio tasarımı oluşturabilmeleridir. Dönem boyunca Adobe Indesign programı kullanımı başlangıç düzeyinden aktarılacak olup öğrencilerin portfolyolarını bu platform üzerinde oluşturmaları sağlanacaktır. Diğer derslerde oluşturdukları dijital / basılı içerikleri portfolyolarına dahil edebilmeleri için hem teorik hem uygulamalı dersler işlenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kişisel sunum nedir? Kişisel sunum teknikleri. Monogram ve kartvizit tasarımı. Özgeçmiş ve niyet mektubu hazırlama,İş görüşmesi teknikleri. Beden dili. Tanıtıma yönelik nesneler. Yarışma ve sergilere katılım. Sosyal medyada kişisel sunum yolları.,Portfolyo. Portfolyo türleri. Dijital portfolyo. Dijital portfolyo ortamları. Dijital portfolyo yazılımları., Microsoft Powerpoint, Keynote, Adobe Acrobat gibi yazılımlarla sunum hazırlama.,Dijital portfolyo tasarım süreçleri. Dijital portfolyo ortamının seçimi.,Sunum için çalışma seçimi. ,Çalışmaların biçimleri ve teknik özellikleri.,Dijital portfolyo akış çizelgesinin oluşturulması. Sunulacak çalışmaların gruplandırırlması.,Dijital portfolyo arayüz tasarımı.,Dijital portfolyoda tipografi.,Dijital portfolyoda renk ve görüntü öğelerinin kullanımı.,Dijital Portfolyo sitelerinin / mecralarının incelenmesi,Dijital portfolyoda ses öğelerinin kullanımı. Dijital portfolyoda çokluortam özellikleri.,Dönem boyunca yapılan işlerin sunulduğu Jüri değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Görsel İletişim Tasarımı alanındaki temel kavramları kavrar | 8, 9 | E |
Tasarım ve sanat dilini kullanarak görsel iletişim sorunları için alternatif çözümler yaratır. | 8, 9 | E |
Grafik tasarım ürünlerinde ve grafik sanatlarda kullanılan malzeme bilgisine sahip olur. | 8, 9 | E |
Tasarımlarda kullanacak özgün fotograf, görüntü ve uygun tipografiyi oluşturur. | 8, 9 | E |
Yazılı ve sözlü profesyonel iletişim kurma becerilerini geliştirir. | 8, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kişisel sunum nedir? Kişisel sunum teknikleri. Monogram ve kartvizit tasarımı. Özgeçmiş ve niyet mektubu hazırlama | |
2 | İş görüşmesi teknikleri. Beden dili. Tanıtıma yönelik nesneler. Yarışma ve sergilere katılım. Sosyal medyada kişisel sunum yolları. | |
3 | Portfolyo. Portfolyo türleri. Dijital portfolyo. Dijital portfolyo ortamları. Dijital portfolyo yazılımları. | |
4 | Microsoft Powerpoint, Keynote, Adobe Acrobat gibi yazılımlarla sunum hazırlama. | |
5 | Dijital portfolyo tasarım süreçleri. Dijital portfolyo ortamının seçimi. | |
6 | Sunum için çalışma seçimi. | |
7 | Çalışmaların biçimleri ve teknik özellikleri. | |
8 | Dijital portfolyo akış çizelgesinin oluşturulması. Sunulacak çalışmaların gruplandırırlması. | |
9 | Dijital portfolyo arayüz tasarımı. | |
10 | Dijital portfolyoda tipografi. | |
11 | Dijital portfolyoda renk ve görüntü öğelerinin kullanımı. | |
12 | Dijital Portfolyo sitelerinin / mecralarının incelenmesi | |
13 | Dijital portfolyoda ses öğelerinin kullanımı. Dijital portfolyoda çokluortam özellikleri. | |
14 | Dönem boyunca yapılan işlerin sunulduğu Jüri değerlendirmesi | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | X | | |
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
| | | | X | |
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | | | | X | |
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | | X | | | |
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
| | | | | |
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
| | | | | |
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | X | | | | |
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | X | | | | |
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | | | | X | |
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | | | X | | |
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | | | | | X |
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
| | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PORTFOLYO TASARIMI | İMT2210933 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tutku BAYAT YILGÜR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin kendi tasarım çalışmalarını kapsayan özgün birer portfolio tasarımı oluşturabilmeleridir. Dönem boyunca Adobe Indesign programı kullanımı başlangıç düzeyinden aktarılacak olup öğrencilerin portfolyolarını bu platform üzerinde oluşturmaları sağlanacaktır. Diğer derslerde oluşturdukları dijital / basılı içerikleri portfolyolarına dahil edebilmeleri için hem teorik hem uygulamalı dersler işlenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kişisel sunum nedir? Kişisel sunum teknikleri. Monogram ve kartvizit tasarımı. Özgeçmiş ve niyet mektubu hazırlama,İş görüşmesi teknikleri. Beden dili. Tanıtıma yönelik nesneler. Yarışma ve sergilere katılım. Sosyal medyada kişisel sunum yolları.,Portfolyo. Portfolyo türleri. Dijital portfolyo. Dijital portfolyo ortamları. Dijital portfolyo yazılımları., Microsoft Powerpoint, Keynote, Adobe Acrobat gibi yazılımlarla sunum hazırlama.,Dijital portfolyo tasarım süreçleri. Dijital portfolyo ortamının seçimi.,Sunum için çalışma seçimi. ,Çalışmaların biçimleri ve teknik özellikleri.,Dijital portfolyo akış çizelgesinin oluşturulması. Sunulacak çalışmaların gruplandırırlması.,Dijital portfolyo arayüz tasarımı.,Dijital portfolyoda tipografi.,Dijital portfolyoda renk ve görüntü öğelerinin kullanımı.,Dijital Portfolyo sitelerinin / mecralarının incelenmesi,Dijital portfolyoda ses öğelerinin kullanımı. Dijital portfolyoda çokluortam özellikleri.,Dönem boyunca yapılan işlerin sunulduğu Jüri değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Görsel İletişim Tasarımı alanındaki temel kavramları kavrar | 8, 9 | E |
Tasarım ve sanat dilini kullanarak görsel iletişim sorunları için alternatif çözümler yaratır. | 8, 9 | E |
Grafik tasarım ürünlerinde ve grafik sanatlarda kullanılan malzeme bilgisine sahip olur. | 8, 9 | E |
Tasarımlarda kullanacak özgün fotograf, görüntü ve uygun tipografiyi oluşturur. | 8, 9 | E |
Yazılı ve sözlü profesyonel iletişim kurma becerilerini geliştirir. | 8, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kişisel sunum nedir? Kişisel sunum teknikleri. Monogram ve kartvizit tasarımı. Özgeçmiş ve niyet mektubu hazırlama | |
2 | İş görüşmesi teknikleri. Beden dili. Tanıtıma yönelik nesneler. Yarışma ve sergilere katılım. Sosyal medyada kişisel sunum yolları. | |
3 | Portfolyo. Portfolyo türleri. Dijital portfolyo. Dijital portfolyo ortamları. Dijital portfolyo yazılımları. | |
4 | Microsoft Powerpoint, Keynote, Adobe Acrobat gibi yazılımlarla sunum hazırlama. | |
5 | Dijital portfolyo tasarım süreçleri. Dijital portfolyo ortamının seçimi. | |
6 | Sunum için çalışma seçimi. | |
7 | Çalışmaların biçimleri ve teknik özellikleri. | |
8 | Dijital portfolyo akış çizelgesinin oluşturulması. Sunulacak çalışmaların gruplandırırlması. | |
9 | Dijital portfolyo arayüz tasarımı. | |
10 | Dijital portfolyoda tipografi. | |
11 | Dijital portfolyoda renk ve görüntü öğelerinin kullanımı. | |
12 | Dijital Portfolyo sitelerinin / mecralarının incelenmesi | |
13 | Dijital portfolyoda ses öğelerinin kullanımı. Dijital portfolyoda çokluortam özellikleri. | |
14 | Dönem boyunca yapılan işlerin sunulduğu Jüri değerlendirmesi | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | X | | |
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
| | | | X | |
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | | | | X | |
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | | X | | | |
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
| | | | | |
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
| | | | | |
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | X | | | | |
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | X | | | | |
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | | | | X | |
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | | | X | | |
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | | | | | X |
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
| | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/11/2023 - 02:51Son Güncelleme Tarihi: 06/11/2023 - 02:53