Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MOBİLYA | İMT2210935 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tutku BAYAT YILGÜR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mobilya tasarımı, projelendirme ve üretim aşamalarında kuramsal ve uygulamalı çalışmalar ile tasarım ve yaratıcı problem çözme becerilerinin geliştirilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tasarım ve Tasarım Süreci İç Tasarım ve Mobilya Tasarımı İlişkisi
,İç Mekan ve Mobilyada Antropometri ve Ergonomi ,Mobilya tarihi,İç mekanlarda kullanılan mobilya çeşitleri Kütüphane araştırması: İç mekan ve mobilya seçimi üzerine araştırma, İç mekan ve mobilyaların malzeme ve detayları ,Mimarlar, Tasarımcılar ve Mobilyalar,İç mekan ve mobilya tasarımı arasındaki ilişkiler açısından tasarımcıların bakış açılarının incelenmesi ,Kavramsal fikirler üzerine araştırma,Sunum paftası aracılığıyla malzeme ve detay sunumları,Tasarım geliştirme: Form kararları ve malzeme seçimleri,Tasarım geliştirme: Mobilya tasarımı için detay tasarım ve malzemeler,Tasarım geliştirme: Çizimler ve detaylar,Tasarım geliştirme: Ayrıntılar, 3 boyutlu modelleme, üretim süreci,Tasarım geliştirme: Ayrıntılar, 3 boyutlu modelleme, üretim süreci; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
| | |
Mobilya tasarım sürecinin iç mekân tasarım sürecine adapte edebilme yetisini kazanma | 16, 9 | E |
Mobilya tasarım süreci hakkında bilgi sahibi olma | 16, 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tasarım ve Tasarım Süreci İç Tasarım ve Mobilya Tasarımı İlişkisi
| |
2 | İç Mekan ve Mobilyada Antropometri ve Ergonomi | |
3 | Mobilya tarihi | |
4 | İç mekanlarda kullanılan mobilya çeşitleri Kütüphane araştırması: İç mekan ve mobilya seçimi üzerine araştırma | |
5 | İç mekan ve mobilyaların malzeme ve detayları | |
6 | Mimarlar, Tasarımcılar ve Mobilyalar | |
7 | İç mekan ve mobilya tasarımı arasındaki ilişkiler açısından tasarımcıların bakış açılarının incelenmesi | |
8 | Kavramsal fikirler üzerine araştırma | |
9 | Sunum paftası aracılığıyla malzeme ve detay sunumları | |
10 | Tasarım geliştirme: Form kararları ve malzeme seçimleri | |
11 | Tasarım geliştirme: Mobilya tasarımı için detay tasarım ve malzemeler | |
12 | Tasarım geliştirme: Çizimler ve detaylar | |
13 | Tasarım geliştirme: Ayrıntılar, 3 boyutlu modelleme, üretim süreci | |
14 | Tasarım geliştirme: Ayrıntılar, 3 boyutlu modelleme, üretim süreci | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | | | X |
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
| | | | | X |
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | | | | X | |
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | | | | | |
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
| | | | | |
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
| | | | | |
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | | | | | |
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | | | | | |
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | | | | | X |
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | | | | | |
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | | | | X | |
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MOBİLYA | İMT2210935 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tutku BAYAT YILGÜR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mobilya tasarımı, projelendirme ve üretim aşamalarında kuramsal ve uygulamalı çalışmalar ile tasarım ve yaratıcı problem çözme becerilerinin geliştirilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tasarım ve Tasarım Süreci İç Tasarım ve Mobilya Tasarımı İlişkisi
,İç Mekan ve Mobilyada Antropometri ve Ergonomi ,Mobilya tarihi,İç mekanlarda kullanılan mobilya çeşitleri Kütüphane araştırması: İç mekan ve mobilya seçimi üzerine araştırma, İç mekan ve mobilyaların malzeme ve detayları ,Mimarlar, Tasarımcılar ve Mobilyalar,İç mekan ve mobilya tasarımı arasındaki ilişkiler açısından tasarımcıların bakış açılarının incelenmesi ,Kavramsal fikirler üzerine araştırma,Sunum paftası aracılığıyla malzeme ve detay sunumları,Tasarım geliştirme: Form kararları ve malzeme seçimleri,Tasarım geliştirme: Mobilya tasarımı için detay tasarım ve malzemeler,Tasarım geliştirme: Çizimler ve detaylar,Tasarım geliştirme: Ayrıntılar, 3 boyutlu modelleme, üretim süreci,Tasarım geliştirme: Ayrıntılar, 3 boyutlu modelleme, üretim süreci; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
| | |
Mobilya tasarım sürecinin iç mekân tasarım sürecine adapte edebilme yetisini kazanma | 16, 9 | E |
Mobilya tasarım süreci hakkında bilgi sahibi olma | 16, 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tasarım ve Tasarım Süreci İç Tasarım ve Mobilya Tasarımı İlişkisi
| |
2 | İç Mekan ve Mobilyada Antropometri ve Ergonomi | |
3 | Mobilya tarihi | |
4 | İç mekanlarda kullanılan mobilya çeşitleri Kütüphane araştırması: İç mekan ve mobilya seçimi üzerine araştırma | |
5 | İç mekan ve mobilyaların malzeme ve detayları | |
6 | Mimarlar, Tasarımcılar ve Mobilyalar | |
7 | İç mekan ve mobilya tasarımı arasındaki ilişkiler açısından tasarımcıların bakış açılarının incelenmesi | |
8 | Kavramsal fikirler üzerine araştırma | |
9 | Sunum paftası aracılığıyla malzeme ve detay sunumları | |
10 | Tasarım geliştirme: Form kararları ve malzeme seçimleri | |
11 | Tasarım geliştirme: Mobilya tasarımı için detay tasarım ve malzemeler | |
12 | Tasarım geliştirme: Çizimler ve detaylar | |
13 | Tasarım geliştirme: Ayrıntılar, 3 boyutlu modelleme, üretim süreci | |
14 | Tasarım geliştirme: Ayrıntılar, 3 boyutlu modelleme, üretim süreci | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | | | X |
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
| | | | | X |
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | | | | X | |
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | | | | | |
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
| | | | | |
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
| | | | | |
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | | | | | |
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | | | | | |
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | | | | | X |
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | | | | | |
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | | | | X | |
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/11/2023 - 02:51Son Güncelleme Tarihi: 06/11/2023 - 02:53