Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEKNİK RESİM II | İMT1210048 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Işıkcan KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Temel geometrik biçimlerin kurallarını, ölçek kavramlarını, plan, kesit, görünüş, perspektif ile ilgili el becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin militer çizimi,Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim,Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim,Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde kavaliyer çizim,Kaçışlı perspektif: iç mekan tek kaçışlı perspektif çizimi,Bina ölçeğinde 1/50 plan çizimi,1/50 ölçeğinde plan üzerinde kapı ve pencere çizimi,1/50 ölçeğinde plan ölçülendirme tekniği,1/20 kapı ve pencere detay çizimi,Merdiven hesabı ve merdiven plan ve kesit çizimi,Bina ölçeğinde 1/50 kesit çizimleri,Bina ölçeğinde 1/50 görünüş çizimleri,1/50 ölçeğinde kırma çatı plan, kesit ve görünüş çizimi,1/20 ölçeğinde kırma çatı detay çizimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaptığı bireysel çalışmayı hem çizim diliyle, hem de mesleki tanımları kullanarak sözel olarak ifade eder. | 20, 6, 8, 9 | F |
Zihninde oluşturduğu veya gerçekte var olan nesnelerin biçimlerini resmetmek için gerekli olan çizim tekniklerini benimser. | 20, 6, 8, 9 | F |
Tasarımını yaptığı bir nesneyi iki ve üç boyutlu çizim tekniklerini kullanarak görselleştirir. | 20, 6, 8, 9 | F |
Tasarımda grafik anlatım tekniklerini uygular. | 20, 6, 8, 9 | F |
Mesleki ifade dili olan çizim tekniklerini kullanır. | 20, 6, 8, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin militer çizimi | |
2 | Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim | |
3 | Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim | |
4 | Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde kavaliyer çizim | |
5 | Kaçışlı perspektif: iç mekan tek kaçışlı perspektif çizimi | |
6 | Bina ölçeğinde 1/50 plan çizimi | |
7 | 1/50 ölçeğinde plan üzerinde kapı ve pencere çizimi | |
8 | 1/50 ölçeğinde plan ölçülendirme tekniği | |
9 | 1/20 kapı ve pencere detay çizimi | |
10 | Merdiven hesabı ve merdiven plan ve kesit çizimi | |
11 | Bina ölçeğinde 1/50 kesit çizimleri | |
12 | Bina ölçeğinde 1/50 görünüş çizimleri | |
13 | 1/50 ölçeğinde kırma çatı plan, kesit ve görünüş çizimi | |
14 | 1/20 ölçeğinde kırma çatı detay çizimi | |
Kaynak |
Şahinler, O. (1990). Mimarlıkta Teknik Resim, Yay, İstanbul Ching, F.D.K. (1996). Architectural Graphics, Van Nostrand Reinhold, New York |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | | | X |
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
| | | | | X |
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | | X | | | |
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | | | X | | |
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
| X | | | | |
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
| | | | X | |
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | | | | | X |
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | | X | | | |
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | | | | X | |
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | | | | | X |
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | | X | | | |
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
| X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 4 | 8 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 4 | 28 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEKNİK RESİM II | İMT1210048 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Işıkcan KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Temel geometrik biçimlerin kurallarını, ölçek kavramlarını, plan, kesit, görünüş, perspektif ile ilgili el becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin militer çizimi,Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim,Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim,Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde kavaliyer çizim,Kaçışlı perspektif: iç mekan tek kaçışlı perspektif çizimi,Bina ölçeğinde 1/50 plan çizimi,1/50 ölçeğinde plan üzerinde kapı ve pencere çizimi,1/50 ölçeğinde plan ölçülendirme tekniği,1/20 kapı ve pencere detay çizimi,Merdiven hesabı ve merdiven plan ve kesit çizimi,Bina ölçeğinde 1/50 kesit çizimleri,Bina ölçeğinde 1/50 görünüş çizimleri,1/50 ölçeğinde kırma çatı plan, kesit ve görünüş çizimi,1/20 ölçeğinde kırma çatı detay çizimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaptığı bireysel çalışmayı hem çizim diliyle, hem de mesleki tanımları kullanarak sözel olarak ifade eder. | 20, 6, 8, 9 | F |
Zihninde oluşturduğu veya gerçekte var olan nesnelerin biçimlerini resmetmek için gerekli olan çizim tekniklerini benimser. | 20, 6, 8, 9 | F |
Tasarımını yaptığı bir nesneyi iki ve üç boyutlu çizim tekniklerini kullanarak görselleştirir. | 20, 6, 8, 9 | F |
Tasarımda grafik anlatım tekniklerini uygular. | 20, 6, 8, 9 | F |
Mesleki ifade dili olan çizim tekniklerini kullanır. | 20, 6, 8, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Paralel perspektif çizimi: basit geometrik cisimlerin militer çizimi | |
2 | Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim | |
3 | Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde militer çizim | |
4 | Paralel perspektif çizimi: bina ölçeğinde kavaliyer çizim | |
5 | Kaçışlı perspektif: iç mekan tek kaçışlı perspektif çizimi | |
6 | Bina ölçeğinde 1/50 plan çizimi | |
7 | 1/50 ölçeğinde plan üzerinde kapı ve pencere çizimi | |
8 | 1/50 ölçeğinde plan ölçülendirme tekniği | |
9 | 1/20 kapı ve pencere detay çizimi | |
10 | Merdiven hesabı ve merdiven plan ve kesit çizimi | |
11 | Bina ölçeğinde 1/50 kesit çizimleri | |
12 | Bina ölçeğinde 1/50 görünüş çizimleri | |
13 | 1/50 ölçeğinde kırma çatı plan, kesit ve görünüş çizimi | |
14 | 1/20 ölçeğinde kırma çatı detay çizimi | |
Kaynak |
Şahinler, O. (1990). Mimarlıkta Teknik Resim, Yay, İstanbul Ching, F.D.K. (1996). Architectural Graphics, Van Nostrand Reinhold, New York |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | | | X |
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
| | | | | X |
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | | X | | | |
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | | | X | | |
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
| X | | | | |
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
| | | | X | |
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | | | | | X |
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | | X | | | |
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | | | | X | |
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | | | | | X |
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | | X | | | |
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
| X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/11/2023 - 02:51Son Güncelleme Tarihi: 06/11/2023 - 02:53