Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TÜRK KONUTU | İMT2110925 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nazan YAMAÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders; Osmanlı kent dokusunun oluşumu, tarihsel ve coğrafi etkenler, konut mimarisinin kökenleri, birlikte=ortak kent yaşamı, Türk evinin kökeni, Göçer çadır ile Türk evinin karşılaştırılması, Konut geleneğinin ilk aşaması hayatlı evin evrimi, Türk- hayatlı evinin yaşayan örnekleri, kentleşme aşamasında plan şemalarının değişimi gibi konuları içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Geleneksel Türk Evi Kavramı
,Hafta Geleneksel Türk Evinin Kökenleri ,Geleneksel Konut Yerleşimlerinin Özellikleri,Coğrafi Bölgelere Göre Konut Tiplerinin Dağılımı ,Geleneksel Türk Evini Biçimlendiren Fiziksel Etkenler ,Geleneksel Türk Evini Biçimlendiren Sosyokültürel Etkenler ,Geleneksel Türk Evinde Malzeme ve Yapım Teknikleri ,Geleneksel Türk Evinin Mekânsal Kurgusu ve Özellikleri ,Geleneksel Türk Evinin Mekânsal Kurgusu ve Özellikleri ,Hafta Batılılaşmanın Geleneksel Türk Evine Etkileri ,Geleneksel Türk Evinin Cumhuriyet Dönemi Mimarisindeki Etkileri ,Postmodern Dönemde Geleneksel Türk Evinin Yansımaları ,Öğrenci Sunumları ,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
| | |
| | |
Geleneksel ahşap Türk evinin özelliklerinin ayrıntılarıyla ilgili bilgi sahibi olma, Geleneksel evlerin oluşturduğu bütünlükleri kentsel ve yapısal ölçekte değerlendirebilme. | 9 | A |
Geleneksel evin ülke genelinde sergilediği bölgesel farklılıkları yorumlayabilme. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Geleneksel Türk Evi Kavramı
| |
2 | Hafta Geleneksel Türk Evinin Kökenleri | |
3 | Geleneksel Konut Yerleşimlerinin Özellikleri | |
4 | Coğrafi Bölgelere Göre Konut Tiplerinin Dağılımı | |
5 | Geleneksel Türk Evini Biçimlendiren Fiziksel Etkenler | |
6 | Geleneksel Türk Evini Biçimlendiren Sosyokültürel Etkenler | |
7 | Geleneksel Türk Evinde Malzeme ve Yapım Teknikleri | |
8 | Geleneksel Türk Evinin Mekânsal Kurgusu ve Özellikleri | |
9 | Geleneksel Türk Evinin Mekânsal Kurgusu ve Özellikleri | |
10 | Hafta Batılılaşmanın Geleneksel Türk Evine Etkileri | |
11 | Geleneksel Türk Evinin Cumhuriyet Dönemi Mimarisindeki Etkileri | |
12 | Postmodern Dönemde Geleneksel Türk Evinin Yansımaları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | | | |
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
| | | | | |
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | | | | | |
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
| | | | | |
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
| | | | | |
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | | | | | |
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | | | | | |
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | | | | | |
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | | | | | |
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | | | | | |
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TÜRK KONUTU | İMT2110925 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nazan YAMAÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders; Osmanlı kent dokusunun oluşumu, tarihsel ve coğrafi etkenler, konut mimarisinin kökenleri, birlikte=ortak kent yaşamı, Türk evinin kökeni, Göçer çadır ile Türk evinin karşılaştırılması, Konut geleneğinin ilk aşaması hayatlı evin evrimi, Türk- hayatlı evinin yaşayan örnekleri, kentleşme aşamasında plan şemalarının değişimi gibi konuları içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Geleneksel Türk Evi Kavramı
,Hafta Geleneksel Türk Evinin Kökenleri ,Geleneksel Konut Yerleşimlerinin Özellikleri,Coğrafi Bölgelere Göre Konut Tiplerinin Dağılımı ,Geleneksel Türk Evini Biçimlendiren Fiziksel Etkenler ,Geleneksel Türk Evini Biçimlendiren Sosyokültürel Etkenler ,Geleneksel Türk Evinde Malzeme ve Yapım Teknikleri ,Geleneksel Türk Evinin Mekânsal Kurgusu ve Özellikleri ,Geleneksel Türk Evinin Mekânsal Kurgusu ve Özellikleri ,Hafta Batılılaşmanın Geleneksel Türk Evine Etkileri ,Geleneksel Türk Evinin Cumhuriyet Dönemi Mimarisindeki Etkileri ,Postmodern Dönemde Geleneksel Türk Evinin Yansımaları ,Öğrenci Sunumları ,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
| | |
| | |
Geleneksel ahşap Türk evinin özelliklerinin ayrıntılarıyla ilgili bilgi sahibi olma, Geleneksel evlerin oluşturduğu bütünlükleri kentsel ve yapısal ölçekte değerlendirebilme. | 9 | A |
Geleneksel evin ülke genelinde sergilediği bölgesel farklılıkları yorumlayabilme. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Geleneksel Türk Evi Kavramı
| |
2 | Hafta Geleneksel Türk Evinin Kökenleri | |
3 | Geleneksel Konut Yerleşimlerinin Özellikleri | |
4 | Coğrafi Bölgelere Göre Konut Tiplerinin Dağılımı | |
5 | Geleneksel Türk Evini Biçimlendiren Fiziksel Etkenler | |
6 | Geleneksel Türk Evini Biçimlendiren Sosyokültürel Etkenler | |
7 | Geleneksel Türk Evinde Malzeme ve Yapım Teknikleri | |
8 | Geleneksel Türk Evinin Mekânsal Kurgusu ve Özellikleri | |
9 | Geleneksel Türk Evinin Mekânsal Kurgusu ve Özellikleri | |
10 | Hafta Batılılaşmanın Geleneksel Türk Evine Etkileri | |
11 | Geleneksel Türk Evinin Cumhuriyet Dönemi Mimarisindeki Etkileri | |
12 | Postmodern Dönemde Geleneksel Türk Evinin Yansımaları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | | | |
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
| | | | | |
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | | | | | |
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
| | | | | |
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
| | | | | |
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | | | | | |
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | | | | | |
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | | | | | |
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | | | | | |
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | | | | | |
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/11/2023 - 02:51Son Güncelleme Tarihi: 06/11/2023 - 02:53