Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEMEL STRÜKTÜR | İMT1212383 | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Özge KARABAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Özge KARABAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yapılarda kullanılan farklı Strüktür sistemlerinin tanıtılması ve strüktürel analiz için gereken alt yapıyı temel Statik/Mukavemet bilgileri ile oluşturmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Strüktür Kavramı, Geleneksel ve Modern strüktür, Yapıların Malzemelerine ve Strüktürlerine Göre Sınıflandırılması,Mekanik ve Statiğin Genel Kavramları, Birim Sistemler, Newton'un Hareket Kanunları,Vektörler, Temel Geometrik Eşitlikler, Sinüs Teoremi,Maddesel Noktanın Dengesi,Serbest Cisim Diyagramları, Statik Denge Hali,Moment Kavramı,Yapı Statiğine Giriş, Mesnetler, Stabilite,Ara Sınav,Strüktür Maket Uygulamasına Dair Bilgilendirme Dersi,Ağırlık Merkezi,İzostatik Kirişler,İzostatik Çerçeveler,İzostatik Kafes Sistemler,İzostatik Kafes Sistemler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yapıları taşıyıcı sistemlerine göre sınıflandırır. | | |
Yapıları malzemelerine göre sınıflandırır. | | |
Tasarlanacak ürünü stabilite koşullarını sağlayacak şekilde dizayn eder. | | |
Bir ürünün/cismin ağırlık merkezinin koordinatlarını hesaplar. | | |
Temel statik problemlerini çözer. | | |
Temel geometrik hesaplamaları yapar. | | |
Bir yapıya/sisteme etki eden kuvvetlerin oluşturdukları bileşke momenti hesaplar. | | |
İzostatik kirişlerin ve çerçevelerin mesnetlerinde oluşacak reaksiyon kuvvetlerini hesaplar. | | |
İzostatik kafes kirişlerin çubuklarında oluşacak eksenel kuvvetleri hesaplar. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Strüktür Kavramı, Geleneksel ve Modern strüktür, Yapıların Malzemelerine ve Strüktürlerine Göre Sınıflandırılması | |
2 | Mekanik ve Statiğin Genel Kavramları, Birim Sistemler, Newton'un Hareket Kanunları | |
3 | Vektörler, Temel Geometrik Eşitlikler, Sinüs Teoremi | |
4 | Maddesel Noktanın Dengesi | |
5 | Serbest Cisim Diyagramları, Statik Denge Hali | |
6 | Moment Kavramı | |
7 | Yapı Statiğine Giriş, Mesnetler, Stabilite | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Strüktür Maket Uygulamasına Dair Bilgilendirme Dersi | |
10 | Ağırlık Merkezi | |
11 | İzostatik Kirişler | |
12 | İzostatik Çerçeveler | |
13 | İzostatik Kafes Sistemler | |
14 | İzostatik Kafes Sistemler | |
Kaynak |
- Ders Notları
- Önal, M. M., "Mekanik Statik", Nobel akademik Yayıncılık, 2015
- Karaduman, M., Umucalılar A., "Uygulamalı Mekanik (Statik) ve Mukavemet", Nobel Akademik Yayıncılık, 2015
- Karaduman M., "Yapı Statiği 1-2", Nobel Akademik Yayıncılık, 2016
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | X | | | |
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
| | | | | X |
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | | X | | | |
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
| | X | | | |
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
| X | | | | |
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | | | | | |
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | X | | | | |
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | | | | X | |
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | | | | X | |
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | | | X | | |
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
| | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ders Saati | 3 | 3 | 9 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 2 | 4 |
Rehberli Problem Çözme | 6 | 2 | 12 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 3 | 9 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(94/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEMEL STRÜKTÜR | İMT1212383 | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Özge KARABAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Özge KARABAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yapılarda kullanılan farklı Strüktür sistemlerinin tanıtılması ve strüktürel analiz için gereken alt yapıyı temel Statik/Mukavemet bilgileri ile oluşturmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Strüktür Kavramı, Geleneksel ve Modern strüktür, Yapıların Malzemelerine ve Strüktürlerine Göre Sınıflandırılması,Mekanik ve Statiğin Genel Kavramları, Birim Sistemler, Newton'un Hareket Kanunları,Vektörler, Temel Geometrik Eşitlikler, Sinüs Teoremi,Maddesel Noktanın Dengesi,Serbest Cisim Diyagramları, Statik Denge Hali,Moment Kavramı,Yapı Statiğine Giriş, Mesnetler, Stabilite,Ara Sınav,Strüktür Maket Uygulamasına Dair Bilgilendirme Dersi,Ağırlık Merkezi,İzostatik Kirişler,İzostatik Çerçeveler,İzostatik Kafes Sistemler,İzostatik Kafes Sistemler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yapıları taşıyıcı sistemlerine göre sınıflandırır. | | |
Yapıları malzemelerine göre sınıflandırır. | | |
Tasarlanacak ürünü stabilite koşullarını sağlayacak şekilde dizayn eder. | | |
Bir ürünün/cismin ağırlık merkezinin koordinatlarını hesaplar. | | |
Temel statik problemlerini çözer. | | |
Temel geometrik hesaplamaları yapar. | | |
Bir yapıya/sisteme etki eden kuvvetlerin oluşturdukları bileşke momenti hesaplar. | | |
İzostatik kirişlerin ve çerçevelerin mesnetlerinde oluşacak reaksiyon kuvvetlerini hesaplar. | | |
İzostatik kafes kirişlerin çubuklarında oluşacak eksenel kuvvetleri hesaplar. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Strüktür Kavramı, Geleneksel ve Modern strüktür, Yapıların Malzemelerine ve Strüktürlerine Göre Sınıflandırılması | |
2 | Mekanik ve Statiğin Genel Kavramları, Birim Sistemler, Newton'un Hareket Kanunları | |
3 | Vektörler, Temel Geometrik Eşitlikler, Sinüs Teoremi | |
4 | Maddesel Noktanın Dengesi | |
5 | Serbest Cisim Diyagramları, Statik Denge Hali | |
6 | Moment Kavramı | |
7 | Yapı Statiğine Giriş, Mesnetler, Stabilite | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Strüktür Maket Uygulamasına Dair Bilgilendirme Dersi | |
10 | Ağırlık Merkezi | |
11 | İzostatik Kirişler | |
12 | İzostatik Çerçeveler | |
13 | İzostatik Kafes Sistemler | |
14 | İzostatik Kafes Sistemler | |
Kaynak |
- Ders Notları
- Önal, M. M., "Mekanik Statik", Nobel akademik Yayıncılık, 2015
- Karaduman, M., Umucalılar A., "Uygulamalı Mekanik (Statik) ve Mukavemet", Nobel Akademik Yayıncılık, 2015
- Karaduman M., "Yapı Statiği 1-2", Nobel Akademik Yayıncılık, 2016
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | X | | | |
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
| | | | | X |
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | | X | | | |
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
| | X | | | |
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
| X | | | | |
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | | | | | |
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | X | | | | |
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | | | | X | |
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | | | | X | |
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | | | X | | |
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
| | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:50Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:54