Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MİMARİ FOTOĞRAF II | İMT2210937 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Necla İlknur SEVİNÇ GÖKMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders; 1. Dersin içerik ve yönteminin anlatılması.,2. Mimari fotoğrafçılığın tarihçesi ve Günümüzdeki Anlamının Eleştirisi,3. Mimari
fotoğrafın teleolojisi ve gelişmiş belgeleme,4. Algı, Görsel algılama ve Görüntü oluşumunda efektif ileri yapılandırmalar,5. Dijital
fotoğraf makineleri ve Belgelemedeki Entegre İşlevleri,6. Efektif komponentlerin ileri düzey kullanımları ve Tematik Ölçümler,7. İleri
Işıklandırma yöntem ve teknikleri,8. İleri Düzey Çekim Yöntemi Belirleme,9. İleri Düzey Çekim teknikleri I,10. İleri Düzey Çekim
Teknikeri II,11. İleri Düzey Çekim teknikleri III,12. Maket Fotoğrafları, 3D efekt, Sorun Giderme,13. Mimari metinlerin (yapı/eserlerin)
çözümlenmesi ve belgelenmesi,14. Fotografik mimari belgelemenin sanatsal önemi ve reklam, tanıtım ve pazarlamada kitle iletişimsel
ticari işlevi.; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bu ders; 1. Dersin içerik ve yönteminin anlatılması.,2. Mimari fotoğrafçılığın tarihçesi ve Günümüzdeki Anlamının Eleştirisi,3. Mimari fotoğrafın teleolojisi ve gelişmiş belgeleme,4. Algı, Görsel algılama ve Görüntü oluşumunda efektif ileri yapılandırmalar,5. Dijital fotoğraf makineleri ve Belgelemedeki Entegre İşlevleri,6. Efektif komponentlerin ileri düzey kullanımları ve Tematik Ölçümler,7. İleri Işıklandırma yöntem ve teknikleri,8. İleri Düzey Çekim Yöntemi Belirleme,9. İleri Düzey Çekim teknikleri I,10. İleri Düzey Çekim Teknikeri II,11. İleri Düzey Çekim teknikleri III,12. Maket Fotoğrafları, 3D efekt, Sorun Giderme,13. Mimari metinlerin (yapı/eserlerin) çözümlenmesi ve belgelenmesi,14. Fotografik mimari belgelemenin sanatsal önemi ve reklam, tanıtım ve pazarlamada kitle iletişimsel ticari işlevi.; konularını içermektedir.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
0 | Bu ders; 1. Dersin içerik ve yönteminin anlatılması.,2. Mimari fotoğrafçılığın tarihçesi ve Günümüzdeki Anlamının Eleştirisi,3. Mimari fotoğrafın teleolojisi ve gelişmiş belgeleme,4. Algı, Görsel algılama ve Görüntü oluşumunda efektif ileri yapılandırmalar,5. Dijital fotoğraf makineleri ve Belgelemedeki Entegre İşlevleri,6. Efektif komponentlerin ileri düzey kullanımları ve Tematik Ölçümler,7. İleri Işıklandırma yöntem ve teknikleri,8. İleri Düzey Çekim Yöntemi Belirleme,9. İleri Düzey Çekim teknikleri I,10. İleri Düzey Çekim Teknikeri II,11. İleri Düzey Çekim teknikleri III,12. Maket Fotoğrafları, 3D efekt, Sorun Giderme,13. Mimari metinlerin (yapı/eserlerin) çözümlenmesi ve belgelenmesi,14. Fotografik mimari belgelemenin sanatsal önemi ve reklam, tanıtım ve pazarlamada kitle iletişimsel ticari işlevi.; konularını içermektedir. | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | | | |
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
| | | | | |
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | | | | | |
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
| | | | | |
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
| | | | | |
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | | | | | |
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | | | | | |
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | | | | | |
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | | | | | |
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | | | | | |
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MİMARİ FOTOĞRAF II | İMT2210937 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Necla İlknur SEVİNÇ GÖKMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders; 1. Dersin içerik ve yönteminin anlatılması.,2. Mimari fotoğrafçılığın tarihçesi ve Günümüzdeki Anlamının Eleştirisi,3. Mimari
fotoğrafın teleolojisi ve gelişmiş belgeleme,4. Algı, Görsel algılama ve Görüntü oluşumunda efektif ileri yapılandırmalar,5. Dijital
fotoğraf makineleri ve Belgelemedeki Entegre İşlevleri,6. Efektif komponentlerin ileri düzey kullanımları ve Tematik Ölçümler,7. İleri
Işıklandırma yöntem ve teknikleri,8. İleri Düzey Çekim Yöntemi Belirleme,9. İleri Düzey Çekim teknikleri I,10. İleri Düzey Çekim
Teknikeri II,11. İleri Düzey Çekim teknikleri III,12. Maket Fotoğrafları, 3D efekt, Sorun Giderme,13. Mimari metinlerin (yapı/eserlerin)
çözümlenmesi ve belgelenmesi,14. Fotografik mimari belgelemenin sanatsal önemi ve reklam, tanıtım ve pazarlamada kitle iletişimsel
ticari işlevi.; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bu ders; 1. Dersin içerik ve yönteminin anlatılması.,2. Mimari fotoğrafçılığın tarihçesi ve Günümüzdeki Anlamının Eleştirisi,3. Mimari fotoğrafın teleolojisi ve gelişmiş belgeleme,4. Algı, Görsel algılama ve Görüntü oluşumunda efektif ileri yapılandırmalar,5. Dijital fotoğraf makineleri ve Belgelemedeki Entegre İşlevleri,6. Efektif komponentlerin ileri düzey kullanımları ve Tematik Ölçümler,7. İleri Işıklandırma yöntem ve teknikleri,8. İleri Düzey Çekim Yöntemi Belirleme,9. İleri Düzey Çekim teknikleri I,10. İleri Düzey Çekim Teknikeri II,11. İleri Düzey Çekim teknikleri III,12. Maket Fotoğrafları, 3D efekt, Sorun Giderme,13. Mimari metinlerin (yapı/eserlerin) çözümlenmesi ve belgelenmesi,14. Fotografik mimari belgelemenin sanatsal önemi ve reklam, tanıtım ve pazarlamada kitle iletişimsel ticari işlevi.; konularını içermektedir.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
0 | Bu ders; 1. Dersin içerik ve yönteminin anlatılması.,2. Mimari fotoğrafçılığın tarihçesi ve Günümüzdeki Anlamının Eleştirisi,3. Mimari fotoğrafın teleolojisi ve gelişmiş belgeleme,4. Algı, Görsel algılama ve Görüntü oluşumunda efektif ileri yapılandırmalar,5. Dijital fotoğraf makineleri ve Belgelemedeki Entegre İşlevleri,6. Efektif komponentlerin ileri düzey kullanımları ve Tematik Ölçümler,7. İleri Işıklandırma yöntem ve teknikleri,8. İleri Düzey Çekim Yöntemi Belirleme,9. İleri Düzey Çekim teknikleri I,10. İleri Düzey Çekim Teknikeri II,11. İleri Düzey Çekim teknikleri III,12. Maket Fotoğrafları, 3D efekt, Sorun Giderme,13. Mimari metinlerin (yapı/eserlerin) çözümlenmesi ve belgelenmesi,14. Fotografik mimari belgelemenin sanatsal önemi ve reklam, tanıtım ve pazarlamada kitle iletişimsel ticari işlevi.; konularını içermektedir. | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | | | |
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
| | | | | |
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | | | | | |
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
| | | | | |
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
| | | | | |
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | | | | | |
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | | | | | |
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | | | | | |
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | | | | | |
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | | | | | |
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:50Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:54