Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MİMARLIK KAVRAMLARI | İMT2210934 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mimari tasarımda, biçim, kütleler, boşluklar, oran, ölçek gibi temel
kavramların tanınması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; FİZİKSEL ÇEVRE,GENEL YAPI KAVRAMI,ÖZEL BİR YAPI EYLEMİ OLARAK MİMARLIK,TOPLUM ÖRGÜTLENMESİ VE İŞLEV KAVRAMI,GELENEKSEL YAPIM MALZEMELERİ VE YAPIM TEKNİKLERİ,GELENEKSEL STRÜKTÜR,GELENEKSEL STRÜKTÜR,GELENEKSEL STRÜKTÜR,YAPI VE BEZEME,GÜZELLİK SANAT VE MİMARLIK,GÜZELLİK SANAT VE MİMARLIK,ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK,ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK,ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK (CUMHURİYET DÖNEMİ MİMARLIĞI- 1930'LAR- 1940'LAR- 1950'LER- 1960 VE 1970'LER- 1980 VE 1990'LAR- 2000'Lİ YILLAR); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Temel mimarlık kavramlarını tanır.
2-Mimarlık kavramları ile ilgili önemli kaynakları (dergiler, kitaplar vb.) tanır.
3-Temel mimarlık kavramları ile ilgili eleştirel bakış açısı kazanır.
4-Fiziksel çevre ve insan gereksinimleri arasındaki ilişkiyi yorumlar.
5-Sunum yapma becerisi gelişir. | 10, 16, 19, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | FİZİKSEL ÇEVRE | |
2 | GENEL YAPI KAVRAMI | |
3 | ÖZEL BİR YAPI EYLEMİ OLARAK MİMARLIK | |
4 | TOPLUM ÖRGÜTLENMESİ VE İŞLEV KAVRAMI | |
5 | GELENEKSEL YAPIM MALZEMELERİ VE YAPIM TEKNİKLERİ | |
6 | GELENEKSEL STRÜKTÜR | |
7 | GELENEKSEL STRÜKTÜR | |
8 | GELENEKSEL STRÜKTÜR | |
9 | YAPI VE BEZEME | |
10 | GÜZELLİK SANAT VE MİMARLIK | |
11 | GÜZELLİK SANAT VE MİMARLIK | |
12 | ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK | |
13 | ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK | |
14 | ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK (CUMHURİYET DÖNEMİ MİMARLIĞI- 1930'LAR- 1940'LAR- 1950'LER- 1960 VE 1970'LER- 1980 VE 1990'LAR- 2000'Lİ YILLAR) | |
Kaynak |
Doğan Kuban, Mimarlık Kavramları, Yem Yayınları, 2010
D. Hasol, Mimarlık Denince, Yem Yayınları, 2019
|
ARCAN, Enis Faik ve Fikret EVCİ (1999). Mimari Tasarıma Yaklaşım 1:
Bina Bilgisi Çalışmaları. İstanbul: Tasarım Yayın Grubu.
BIELEFELD, Bert ve Sebastian EL KHOULI (2010). Adım Adım Tasarım
Fikirleri. İstanbul: YEM Yayınları.
CHING, Francis D. K. (2008). İç Mekan Tasarımı Resimli. İstanbul: YEM
Yayınları.
CHING, Francis D. K. (2004). Mimarlık: Biçim, Mekan ve Düzen. İstanbul:
YEM Yayınları.
HASOL, Doğan (1998). Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü. İstanbul: YEM
Yayınları.
JOMAKKA, Kari, vd. (2012). Adım Adım Tasarım Yöntemleri. İstanbul: YEM
Yayınları.
KUBAN, Doğan (2016). Mimarlık Kavramları. İstanbul: YEM Yayınları.
ONAT, Esen (2010). Mimarlık, Form ve Geometri. Ankara: Efil Yayınevi.
RASMUSSEN, Steen Eiler (2010). Yaşanan Mimari. İstanbul: Remzi
Kitabevi.
SOYGENİŞ, Sema (2015). Mimarlık Düşünmek Düşlemek. İstanbul: YEM
Yayınları.
YÜREKLİ, Ferhan (2016). Mimarlık Mimarlığımız. İstanbul: YEM Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | | X | |
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
| | | | | |
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | | | | | |
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
| | | | | |
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
| | | | | |
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | | | | | |
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | | | | | |
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | | | | | |
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | | | | | |
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | | | | | |
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
| | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MİMARLIK KAVRAMLARI | İMT2210934 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ferdane Esra TANRIKULU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mimari tasarımda, biçim, kütleler, boşluklar, oran, ölçek gibi temel
kavramların tanınması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; FİZİKSEL ÇEVRE,GENEL YAPI KAVRAMI,ÖZEL BİR YAPI EYLEMİ OLARAK MİMARLIK,TOPLUM ÖRGÜTLENMESİ VE İŞLEV KAVRAMI,GELENEKSEL YAPIM MALZEMELERİ VE YAPIM TEKNİKLERİ,GELENEKSEL STRÜKTÜR,GELENEKSEL STRÜKTÜR,GELENEKSEL STRÜKTÜR,YAPI VE BEZEME,GÜZELLİK SANAT VE MİMARLIK,GÜZELLİK SANAT VE MİMARLIK,ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK,ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK,ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK (CUMHURİYET DÖNEMİ MİMARLIĞI- 1930'LAR- 1940'LAR- 1950'LER- 1960 VE 1970'LER- 1980 VE 1990'LAR- 2000'Lİ YILLAR); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Temel mimarlık kavramlarını tanır.
2-Mimarlık kavramları ile ilgili önemli kaynakları (dergiler, kitaplar vb.) tanır.
3-Temel mimarlık kavramları ile ilgili eleştirel bakış açısı kazanır.
4-Fiziksel çevre ve insan gereksinimleri arasındaki ilişkiyi yorumlar.
5-Sunum yapma becerisi gelişir. | 10, 16, 19, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | FİZİKSEL ÇEVRE | |
2 | GENEL YAPI KAVRAMI | |
3 | ÖZEL BİR YAPI EYLEMİ OLARAK MİMARLIK | |
4 | TOPLUM ÖRGÜTLENMESİ VE İŞLEV KAVRAMI | |
5 | GELENEKSEL YAPIM MALZEMELERİ VE YAPIM TEKNİKLERİ | |
6 | GELENEKSEL STRÜKTÜR | |
7 | GELENEKSEL STRÜKTÜR | |
8 | GELENEKSEL STRÜKTÜR | |
9 | YAPI VE BEZEME | |
10 | GÜZELLİK SANAT VE MİMARLIK | |
11 | GÜZELLİK SANAT VE MİMARLIK | |
12 | ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK | |
13 | ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK | |
14 | ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK (CUMHURİYET DÖNEMİ MİMARLIĞI- 1930'LAR- 1940'LAR- 1950'LER- 1960 VE 1970'LER- 1980 VE 1990'LAR- 2000'Lİ YILLAR) | |
Kaynak |
Doğan Kuban, Mimarlık Kavramları, Yem Yayınları, 2010
D. Hasol, Mimarlık Denince, Yem Yayınları, 2019
|
ARCAN, Enis Faik ve Fikret EVCİ (1999). Mimari Tasarıma Yaklaşım 1:
Bina Bilgisi Çalışmaları. İstanbul: Tasarım Yayın Grubu.
BIELEFELD, Bert ve Sebastian EL KHOULI (2010). Adım Adım Tasarım
Fikirleri. İstanbul: YEM Yayınları.
CHING, Francis D. K. (2008). İç Mekan Tasarımı Resimli. İstanbul: YEM
Yayınları.
CHING, Francis D. K. (2004). Mimarlık: Biçim, Mekan ve Düzen. İstanbul:
YEM Yayınları.
HASOL, Doğan (1998). Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü. İstanbul: YEM
Yayınları.
JOMAKKA, Kari, vd. (2012). Adım Adım Tasarım Yöntemleri. İstanbul: YEM
Yayınları.
KUBAN, Doğan (2016). Mimarlık Kavramları. İstanbul: YEM Yayınları.
ONAT, Esen (2010). Mimarlık, Form ve Geometri. Ankara: Efil Yayınevi.
RASMUSSEN, Steen Eiler (2010). Yaşanan Mimari. İstanbul: Remzi
Kitabevi.
SOYGENİŞ, Sema (2015). Mimarlık Düşünmek Düşlemek. İstanbul: YEM
Yayınları.
YÜREKLİ, Ferhan (2016). Mimarlık Mimarlığımız. İstanbul: YEM Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | | X | |
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
| | | | | |
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | | | | | |
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
| | | | | |
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
| | | | | |
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | | | | | |
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | | | | | |
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | | | | | |
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | | | | | |
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | | | | | |
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
| | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:50Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:54