Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AYDINLATMA | İMT2210928 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sevilay GENÇ SARIKAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile mekan tasarımında görsel ve psikolojik algılanmasında önemli bileşen olan ışığın tasarımlarda doğru yer alabilmesi için temel aydınlatma kavramları hakkında bilgiler vermek, Temel aydınlatma kavramları, çeşitleri, tanımlar, mekânsal uygulamalar, aydınlatma tasarımı, örnek projeler ve uygulamalar ile konuyu pekiştirmek amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Aydınlatma ve tasarımı,Aydınlatma ve tasarımı, tanımı, önemi ve amaçları,Aydınlatmanın görsel ve algısal etkisi,Işık, optik, görme ve algı,Aydınlatma türleri ,Işık ve mekan,Aydınlatma şekilleri,Aydınlatma elemanları ve armatür çeşitleri,Ergonomik aydınlatma kavramı,Yapılarda aydınlatma,Ofis/Restoran / Konut/ Mağaza/Vitrin/Otel/ Müze/Sergi/Kentsel mekanlar,Aydınlatma tasarımında yeni gelişen teknolojiler ,Aydınlatma tasarımında sürdürülebilirlik,Yeşil bina ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Aydınlatma kavramları ve mimarideki yeri teori ve örneklerle geliştirebilir. | 16, 2, 9 | E |
Mimari kavramlar hakkında bilgi ve bakış açısı gelişir. | 16, 2, 9 | E |
Farklı mimari mekanlarda aydınlatma tasarım çözümleri ve projelendirme becerisi gelişir. | 16, 2, 9 | E |
Sunum yapma becerisi gelişir. | 16, 2, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Aydınlatma ve tasarımı | |
2 | Aydınlatma ve tasarımı, tanımı, önemi ve amaçları | |
3 | Aydınlatmanın görsel ve algısal etkisi | |
4 | Işık, optik, görme ve algı | |
5 | Aydınlatma türleri | |
6 | Işık ve mekan | |
7 | Aydınlatma şekilleri | |
8 | Aydınlatma elemanları ve armatür çeşitleri | |
9 | Ergonomik aydınlatma kavramı | |
10 | Yapılarda aydınlatma | |
11 | Ofis/Restoran / Konut/ Mağaza/Vitrin/Otel/ Müze/Sergi/Kentsel mekanlar | |
12 | Aydınlatma tasarımında yeni gelişen teknolojiler | |
13 | Aydınlatma tasarımında sürdürülebilirlik | |
14 | Yeşil bina | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | | | X |
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
| | | | | X |
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | | | | | |
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
| | | | | |
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
| | | | | |
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | | | | | |
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | | | | X | |
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | | | | X | |
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | | | X | | |
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | | | | | X |
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
| | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AYDINLATMA | İMT2210928 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sevilay GENÇ SARIKAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile mekan tasarımında görsel ve psikolojik algılanmasında önemli bileşen olan ışığın tasarımlarda doğru yer alabilmesi için temel aydınlatma kavramları hakkında bilgiler vermek, Temel aydınlatma kavramları, çeşitleri, tanımlar, mekânsal uygulamalar, aydınlatma tasarımı, örnek projeler ve uygulamalar ile konuyu pekiştirmek amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Aydınlatma ve tasarımı,Aydınlatma ve tasarımı, tanımı, önemi ve amaçları,Aydınlatmanın görsel ve algısal etkisi,Işık, optik, görme ve algı,Aydınlatma türleri ,Işık ve mekan,Aydınlatma şekilleri,Aydınlatma elemanları ve armatür çeşitleri,Ergonomik aydınlatma kavramı,Yapılarda aydınlatma,Ofis/Restoran / Konut/ Mağaza/Vitrin/Otel/ Müze/Sergi/Kentsel mekanlar,Aydınlatma tasarımında yeni gelişen teknolojiler ,Aydınlatma tasarımında sürdürülebilirlik,Yeşil bina ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Aydınlatma kavramları ve mimarideki yeri teori ve örneklerle geliştirebilir. | 16, 2, 9 | E |
Mimari kavramlar hakkında bilgi ve bakış açısı gelişir. | 16, 2, 9 | E |
Farklı mimari mekanlarda aydınlatma tasarım çözümleri ve projelendirme becerisi gelişir. | 16, 2, 9 | E |
Sunum yapma becerisi gelişir. | 16, 2, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Aydınlatma ve tasarımı | |
2 | Aydınlatma ve tasarımı, tanımı, önemi ve amaçları | |
3 | Aydınlatmanın görsel ve algısal etkisi | |
4 | Işık, optik, görme ve algı | |
5 | Aydınlatma türleri | |
6 | Işık ve mekan | |
7 | Aydınlatma şekilleri | |
8 | Aydınlatma elemanları ve armatür çeşitleri | |
9 | Ergonomik aydınlatma kavramı | |
10 | Yapılarda aydınlatma | |
11 | Ofis/Restoran / Konut/ Mağaza/Vitrin/Otel/ Müze/Sergi/Kentsel mekanlar | |
12 | Aydınlatma tasarımında yeni gelişen teknolojiler | |
13 | Aydınlatma tasarımında sürdürülebilirlik | |
14 | Yeşil bina | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | | | X |
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
| | | | | X |
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | | | | | |
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
| | | | | |
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
| | | | | |
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | | | | | |
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | | | | X | |
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | | | | X | |
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | | | X | | |
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | | | | | X |
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
| | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:50Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:54