Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MAĞAZA VE İÇ MEKAN TASARIMI | İMT2112226 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Damla Hande BAYRAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğrencilerle tanışma ve mağaza tasarımı konusu hakkında bilgilendirme.,Marka ve Mağaza Kimliği. Mağaza ve marka kimliğini oluşturan bileşenler ve marka ve mağaza tasarımı uyumunun tartışılması ,Mağazacılık tarihi ve mağaza tipleri ,Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza Tiplerinin tasarıma etkisi ve mağaza tasarımı İlkeleri Mağaza Dış cephe tasarımı ve mağaza konumu,Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza içi tasarım bileşenleri, Müşteri ve ürün kavramlarının tartışılması Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza içi tasarım bileşenleri: Mağaza yerleşim planlarının dolululuk-boşluk ve işleve göre değerlendirilmesi ,Mağaza Tasarım Kriterleri: Yerleşim planları incelenmesi satış alanı, servis alanları ve kasa alanları ,Mağaza Tasarım Kriterleri: Mobilya ve ürün teşhiri ,Mağaza Tasarım Kriterleri: Malzeme ve alt yapı bileşenleri ,Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza aydınlatması,Bir marka seçilmesi ve bu markaya ait bir mağazanın tasarım kriterleri bağlamında değerlendirilmesi ,Mağaza saha süreçleri alt yapı işleri ,Mağaza saha süreçleri,Mağaza saha süreçleri açılış gereksinimleri,Seçilen bir marka için mağaza yerleşim planı ve açılış süreci iş programının hazırlanması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Öğrencilerle tanışma ve mağaza tasarımı konusu hakkında bilgilendirme. | |
2 | Marka ve Mağaza Kimliği. Mağaza ve marka kimliğini oluşturan bileşenler ve marka ve mağaza tasarımı uyumunun tartışılması | |
3 | Mağazacılık tarihi ve mağaza tipleri | |
4 | Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza Tiplerinin tasarıma etkisi ve mağaza tasarımı İlkeleri Mağaza Dış cephe tasarımı ve mağaza konumu | |
5 | Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza içi tasarım bileşenleri, Müşteri ve ürün kavramlarının tartışılması Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza içi tasarım bileşenleri: Mağaza yerleşim planlarının dolululuk-boşluk ve işleve göre değerlendirilmesi | |
6 | Mağaza Tasarım Kriterleri: Yerleşim planları incelenmesi satış alanı, servis alanları ve kasa alanları | |
7 | Mağaza Tasarım Kriterleri: Mobilya ve ürün teşhiri | |
8 | Mağaza Tasarım Kriterleri: Malzeme ve alt yapı bileşenleri | |
9 | Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza aydınlatması | |
10 | Bir marka seçilmesi ve bu markaya ait bir mağazanın tasarım kriterleri bağlamında değerlendirilmesi | |
11 | Mağaza saha süreçleri alt yapı işleri | |
12 | Mağaza saha süreçleri | |
13 | Mağaza saha süreçleri açılış gereksinimleri | |
14 | Seçilen bir marka için mağaza yerleşim planı ve açılış süreci iş programının hazırlanması | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | | | |
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
| | | | | |
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | | | | | |
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
| | | | | |
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
| | | | | |
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | | | | | |
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | | | | | |
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | | | | | |
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | | | | | |
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | | | | | |
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MAĞAZA VE İÇ MEKAN TASARIMI | İMT2112226 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Damla Hande BAYRAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğrencilerle tanışma ve mağaza tasarımı konusu hakkında bilgilendirme.,Marka ve Mağaza Kimliği. Mağaza ve marka kimliğini oluşturan bileşenler ve marka ve mağaza tasarımı uyumunun tartışılması ,Mağazacılık tarihi ve mağaza tipleri ,Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza Tiplerinin tasarıma etkisi ve mağaza tasarımı İlkeleri Mağaza Dış cephe tasarımı ve mağaza konumu,Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza içi tasarım bileşenleri, Müşteri ve ürün kavramlarının tartışılması Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza içi tasarım bileşenleri: Mağaza yerleşim planlarının dolululuk-boşluk ve işleve göre değerlendirilmesi ,Mağaza Tasarım Kriterleri: Yerleşim planları incelenmesi satış alanı, servis alanları ve kasa alanları ,Mağaza Tasarım Kriterleri: Mobilya ve ürün teşhiri ,Mağaza Tasarım Kriterleri: Malzeme ve alt yapı bileşenleri ,Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza aydınlatması,Bir marka seçilmesi ve bu markaya ait bir mağazanın tasarım kriterleri bağlamında değerlendirilmesi ,Mağaza saha süreçleri alt yapı işleri ,Mağaza saha süreçleri,Mağaza saha süreçleri açılış gereksinimleri,Seçilen bir marka için mağaza yerleşim planı ve açılış süreci iş programının hazırlanması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Öğrencilerle tanışma ve mağaza tasarımı konusu hakkında bilgilendirme. | |
2 | Marka ve Mağaza Kimliği. Mağaza ve marka kimliğini oluşturan bileşenler ve marka ve mağaza tasarımı uyumunun tartışılması | |
3 | Mağazacılık tarihi ve mağaza tipleri | |
4 | Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza Tiplerinin tasarıma etkisi ve mağaza tasarımı İlkeleri Mağaza Dış cephe tasarımı ve mağaza konumu | |
5 | Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza içi tasarım bileşenleri, Müşteri ve ürün kavramlarının tartışılması Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza içi tasarım bileşenleri: Mağaza yerleşim planlarının dolululuk-boşluk ve işleve göre değerlendirilmesi | |
6 | Mağaza Tasarım Kriterleri: Yerleşim planları incelenmesi satış alanı, servis alanları ve kasa alanları | |
7 | Mağaza Tasarım Kriterleri: Mobilya ve ürün teşhiri | |
8 | Mağaza Tasarım Kriterleri: Malzeme ve alt yapı bileşenleri | |
9 | Mağaza Tasarım Kriterleri: Mağaza aydınlatması | |
10 | Bir marka seçilmesi ve bu markaya ait bir mağazanın tasarım kriterleri bağlamında değerlendirilmesi | |
11 | Mağaza saha süreçleri alt yapı işleri | |
12 | Mağaza saha süreçleri | |
13 | Mağaza saha süreçleri açılış gereksinimleri | |
14 | Seçilen bir marka için mağaza yerleşim planı ve açılış süreci iş programının hazırlanması | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | | | | |
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
| | | | | |
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | | | | | |
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | | | | | |
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
| | | | | |
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
| | | | | |
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | | | | | |
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | | | | | |
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | | | | | |
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | | | | | |
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | | | | | |
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:50Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:54