Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI II | İMT2112385 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mert Can YILDIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tasarım, projelendirme ve yapım yönetimi konularının sayısal ortamda gerçekleştirilebilmesi ve sunulmaya hazır hale getirebilmesi için gereken teorik bilginin verilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gelişmiş “poly modelling” Teknikleri,Gelişmiş “poly modelling” Teknikleri ,Vray Render’ menüsü kullanarak malzeme atama,Vray Material Bitmap Seçenekleri,Vray Malzemeleri,Temel Vray Mazleme Oluşturma,Temel Vray Mazleme Oluşturma,Temel Vray Render Sahnesi Oluşturma,Temel Vray Render Sahnesi Oluşturma,Temel Render Araçları,Tasarım Konseptlerinin Modellenmesi,Tasarım Konseptlerinin Modellenmesi,Farklı Tasarım Konseplerine Malzeme ve Kaplama Yaratımı,Farklı Tasarım Konseplerine Render sahneleri oluşturma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sayısal ortamda yapılan tasarımların görselleştirilecek sunuma hazır hale getirme bilgisinin verilmesi | 8, 9 | E, F |
Tasarımda dijital temsil becerisinin kazandırılması | 8, 9 | E, F |
Çeşitli tasarım sistemlerinin tahmini davranışlarını simüle etme yeteneğinin kazandırılması | 16, 8, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Gelişmiş “poly modelling” Teknikleri | |
2 | Gelişmiş “poly modelling” Teknikleri | |
3 | Vray Render’ menüsü kullanarak malzeme atama | |
4 | Vray Material Bitmap Seçenekleri | |
5 | Vray Malzemeleri | |
6 | Temel Vray Mazleme Oluşturma | |
7 | Temel Vray Mazleme Oluşturma | |
8 | Temel Vray Render Sahnesi Oluşturma | |
9 | Temel Vray Render Sahnesi Oluşturma | |
10 | Temel Render Araçları | |
11 | Tasarım Konseptlerinin Modellenmesi | |
12 | Tasarım Konseptlerinin Modellenmesi | |
13 | Farklı Tasarım Konseplerine Malzeme ve Kaplama Yaratımı | |
14 | Farklı Tasarım Konseplerine Render sahneleri oluşturma | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | X | | | |
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
| | | | X | |
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | | X | | | |
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
| | X | | | |
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
| | | X | | |
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | | | | X | |
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | | | X | | |
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | | | | X | |
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | | | | | X |
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | | | | X | |
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
| X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI II | İMT2112385 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mert Can YILDIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tasarım, projelendirme ve yapım yönetimi konularının sayısal ortamda gerçekleştirilebilmesi ve sunulmaya hazır hale getirebilmesi için gereken teorik bilginin verilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gelişmiş “poly modelling” Teknikleri,Gelişmiş “poly modelling” Teknikleri ,Vray Render’ menüsü kullanarak malzeme atama,Vray Material Bitmap Seçenekleri,Vray Malzemeleri,Temel Vray Mazleme Oluşturma,Temel Vray Mazleme Oluşturma,Temel Vray Render Sahnesi Oluşturma,Temel Vray Render Sahnesi Oluşturma,Temel Render Araçları,Tasarım Konseptlerinin Modellenmesi,Tasarım Konseptlerinin Modellenmesi,Farklı Tasarım Konseplerine Malzeme ve Kaplama Yaratımı,Farklı Tasarım Konseplerine Render sahneleri oluşturma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sayısal ortamda yapılan tasarımların görselleştirilecek sunuma hazır hale getirme bilgisinin verilmesi | 8, 9 | E, F |
Tasarımda dijital temsil becerisinin kazandırılması | 8, 9 | E, F |
Çeşitli tasarım sistemlerinin tahmini davranışlarını simüle etme yeteneğinin kazandırılması | 16, 8, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Gelişmiş “poly modelling” Teknikleri | |
2 | Gelişmiş “poly modelling” Teknikleri | |
3 | Vray Render’ menüsü kullanarak malzeme atama | |
4 | Vray Material Bitmap Seçenekleri | |
5 | Vray Malzemeleri | |
6 | Temel Vray Mazleme Oluşturma | |
7 | Temel Vray Mazleme Oluşturma | |
8 | Temel Vray Render Sahnesi Oluşturma | |
9 | Temel Vray Render Sahnesi Oluşturma | |
10 | Temel Render Araçları | |
11 | Tasarım Konseptlerinin Modellenmesi | |
12 | Tasarım Konseptlerinin Modellenmesi | |
13 | Farklı Tasarım Konseplerine Malzeme ve Kaplama Yaratımı | |
14 | Farklı Tasarım Konseplerine Render sahneleri oluşturma | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| | X | | | |
2 | Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
| | | | X | |
3 | Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | | X | | | |
5 | Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
| | X | | | |
6 | Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
| | | X | | |
7 | Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. | | | | X | |
8 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. | | | X | | |
9 | Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. | | | | X | |
10 | Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. | | | | | X |
11 | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | | | | X | |
12 | Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
| X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:50Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:54