Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EKG ANALİZİ | İAY2116530 | Güz Dönemi | 1+1 | 1,5 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bedia GÜLEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye; Temel EKG bilgilerini ve hayatı tehdit eden kardiyak ritimleri ayırt etmeyi öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı,giriş, amaç ve öğr. hedefleri,Kalbin elektrofizyolojisi,EKG çekimi,EKG dalga ve interval birimlerinin değerlendirilmesi,Normal EKG yorumlanması,Akut ST elevasyonlu MI EKG bulguları,Akut ST elevasyonlu MI EKG bulguları,Genel değerlendirme,Akut nonST elevasyonlu MI EKG bulguları,Disritmilere giriş,Bradidisritmiler,Taşidisritmiler,AV bloklar,Sağ dal ve sol blokları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kalbin elektrofizyolojisini anlatır. | 16, 9 | A |
Normal EKG'yi tanımlar. | 16, 9 | A |
Aritmileri tanır uygun müdahaleleri sıralar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanımı,giriş, amaç ve öğr. hedefleri | Ders sunularına çalışmak. |
2 | Kalbin elektrofizyolojisi | Ders sunularına çalışmak. |
3 | EKG çekimi | Ders sunularına çalışmak. |
4 | EKG dalga ve interval birimlerinin değerlendirilmesi | Ders sunularına çalışmak. |
5 | Normal EKG yorumlanması | Ders sunularına çalışmak. |
6 | Akut ST elevasyonlu MI EKG bulguları | Ders sunularına çalışmak. |
7 | Akut ST elevasyonlu MI EKG bulguları | Ders sunularına çalışmak. |
8 | Genel değerlendirme | Ders sunularına çalışmak. |
9 | Akut nonST elevasyonlu MI EKG bulguları | Ders sunularına çalışmak. |
10 | Disritmilere giriş | Ders sunularına çalışmak. |
11 | Bradidisritmiler | Ders sunularına çalışmak. |
12 | Taşidisritmiler | Ders sunularına çalışmak. |
13 | AV bloklar | Ders sunularına çalışmak. |
14 | Sağ dal ve sol blokları | Ders sunularına çalışmak. |
Kaynak |
Öğrencilere ders bitiminde anlatılan konuların çıktıları verilecektir. |
Kitap, Dergi, Web Sitesi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | X | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | X | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | X | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EKG ANALİZİ | İAY2116530 | Güz Dönemi | 1+1 | 1,5 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bedia GÜLEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye; Temel EKG bilgilerini ve hayatı tehdit eden kardiyak ritimleri ayırt etmeyi öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı,giriş, amaç ve öğr. hedefleri,Kalbin elektrofizyolojisi,EKG çekimi,EKG dalga ve interval birimlerinin değerlendirilmesi,Normal EKG yorumlanması,Akut ST elevasyonlu MI EKG bulguları,Akut ST elevasyonlu MI EKG bulguları,Genel değerlendirme,Akut nonST elevasyonlu MI EKG bulguları,Disritmilere giriş,Bradidisritmiler,Taşidisritmiler,AV bloklar,Sağ dal ve sol blokları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kalbin elektrofizyolojisini anlatır. | 16, 9 | A |
Normal EKG'yi tanımlar. | 16, 9 | A |
Aritmileri tanır uygun müdahaleleri sıralar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanımı,giriş, amaç ve öğr. hedefleri | Ders sunularına çalışmak. |
2 | Kalbin elektrofizyolojisi | Ders sunularına çalışmak. |
3 | EKG çekimi | Ders sunularına çalışmak. |
4 | EKG dalga ve interval birimlerinin değerlendirilmesi | Ders sunularına çalışmak. |
5 | Normal EKG yorumlanması | Ders sunularına çalışmak. |
6 | Akut ST elevasyonlu MI EKG bulguları | Ders sunularına çalışmak. |
7 | Akut ST elevasyonlu MI EKG bulguları | Ders sunularına çalışmak. |
8 | Genel değerlendirme | Ders sunularına çalışmak. |
9 | Akut nonST elevasyonlu MI EKG bulguları | Ders sunularına çalışmak. |
10 | Disritmilere giriş | Ders sunularına çalışmak. |
11 | Bradidisritmiler | Ders sunularına çalışmak. |
12 | Taşidisritmiler | Ders sunularına çalışmak. |
13 | AV bloklar | Ders sunularına çalışmak. |
14 | Sağ dal ve sol blokları | Ders sunularına çalışmak. |
Kaynak |
Öğrencilere ders bitiminde anlatılan konuların çıktıları verilecektir. |
Kitap, Dergi, Web Sitesi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | X | | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | X | | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | X | | | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | X | | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | X | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | X | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:31Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:33