Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BEDEN EĞİTİMİ VE KONDÜSYON II | İAY2216620 | Bahar Dönemi | 1+1 | 1,5 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Büşra Nur ÖMÜR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Erkan TEMİZKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sporun insan yaşamındaki önemini kavratmak ve sporu hayatlarının bir parçası olarak benimsetmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğr. Hedefleri,Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkisi,Kondisyonel ve motorik özellik,Kondisyon çalışmaları,Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımları,Yeterli ve dengeli beslenme,Yeterli ve dengeli beslenme,Genel değerlendirme,Basketbolda antrenman planlanması,Basketbolda kondüsyon çalışmaları,Basketbolda tempolu oyun ve sürat çalışmaları,Futbolda antrenman planlanması,Futbolda kondüsyon çalışmaları,Masa tenisinde antrenman planlanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerine etkisini tanımlar. | 16, 9 | A |
Kondisyon çalışmalarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Yeterli ve dengeli beslenmeyi kendi cümleleriyle ifade eder. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğr. Hedefleri | Ders sunularını çalışmak |
2 | Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkisi | Ders sunularını çalışmak |
3 | Kondisyonel ve motorik özellik | Ders sunularını çalışmak |
4 | Kondisyon çalışmaları | Ders sunularını çalışmak |
5 | Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımları | Ders sunularını çalışmak |
6 | Yeterli ve dengeli beslenme | Ders sunularını çalışmak |
7 | Yeterli ve dengeli beslenme | Ders sunularını çalışmak |
8 | Genel değerlendirme | Ders sunularını çalışmak |
9 | Basketbolda antrenman planlanması | Ders sunularını çalışmak |
10 | Basketbolda kondüsyon çalışmaları | Ders sunularını çalışmak |
11 | Basketbolda tempolu oyun ve sürat çalışmaları | Ders sunularını çalışmak |
12 | Futbolda antrenman planlanması | Ders sunularını çalışmak |
13 | Futbolda kondüsyon çalışmaları | Ders sunularını çalışmak |
14 | Masa tenisinde antrenman planlanması | Ders sunularını çalışmak |
Kaynak |
Öğrencilere dersin sonunda pawer point sunumlar verilecektir. |
Kitap, Dergi, Web Sayfası |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | X | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | X | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | X | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | X | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 48 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BEDEN EĞİTİMİ VE KONDÜSYON II | İAY2216620 | Bahar Dönemi | 1+1 | 1,5 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Büşra Nur ÖMÜR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Erkan TEMİZKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sporun insan yaşamındaki önemini kavratmak ve sporu hayatlarının bir parçası olarak benimsetmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğr. Hedefleri,Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkisi,Kondisyonel ve motorik özellik,Kondisyon çalışmaları,Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımları,Yeterli ve dengeli beslenme,Yeterli ve dengeli beslenme,Genel değerlendirme,Basketbolda antrenman planlanması,Basketbolda kondüsyon çalışmaları,Basketbolda tempolu oyun ve sürat çalışmaları,Futbolda antrenman planlanması,Futbolda kondüsyon çalışmaları,Masa tenisinde antrenman planlanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerine etkisini tanımlar. | 16, 9 | A |
Kondisyon çalışmalarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Yeterli ve dengeli beslenmeyi kendi cümleleriyle ifade eder. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğr. Hedefleri | Ders sunularını çalışmak |
2 | Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkisi | Ders sunularını çalışmak |
3 | Kondisyonel ve motorik özellik | Ders sunularını çalışmak |
4 | Kondisyon çalışmaları | Ders sunularını çalışmak |
5 | Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımları | Ders sunularını çalışmak |
6 | Yeterli ve dengeli beslenme | Ders sunularını çalışmak |
7 | Yeterli ve dengeli beslenme | Ders sunularını çalışmak |
8 | Genel değerlendirme | Ders sunularını çalışmak |
9 | Basketbolda antrenman planlanması | Ders sunularını çalışmak |
10 | Basketbolda kondüsyon çalışmaları | Ders sunularını çalışmak |
11 | Basketbolda tempolu oyun ve sürat çalışmaları | Ders sunularını çalışmak |
12 | Futbolda antrenman planlanması | Ders sunularını çalışmak |
13 | Futbolda kondüsyon çalışmaları | Ders sunularını çalışmak |
14 | Masa tenisinde antrenman planlanması | Ders sunularını çalışmak |
Kaynak |
Öğrencilere dersin sonunda pawer point sunumlar verilecektir. |
Kitap, Dergi, Web Sayfası |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | | | | X | |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | X | |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | X | |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | | X | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | X | |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | X | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:31Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:33